تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816656182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهوری که گندم درو کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رئیس جمهوری که گندم درو کرد


برای روستاییان، خیلی تعجب‌آور بود که رئیس‌ جمهور، خودش بلند شده آمده و دارد گندم درو می‌ کند. چنان شور و شوقی در کل آن روستا ایجاد می‌شد که خود آنها می‌آمدند و دو سه ساعته، کار را جمع می‌کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  پایگاه اطلاع‌رسانی khamene.ir، گزارشی کوتاه از حضور آیت‌الله خامنه‌ای در مزرعه گندم یک خانواده شهید روستای فردو در خردادماه ۱۳۶۵ منتشر کرده است.

برابر این گزارش، «رئیس‌جمهور در پنجمین روز از هفته‌ی جهاد سازندگی (روز بسیج سازندگی) در مزرعه‌ی یک خانواده‌ی شهید در روستای فردو از توابع دهستان کهک (واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی قم) حضور یافت و دوشادوش روستاییان و در حالی که آنان شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دادند، به دروی گندم و مبارزه با استکبار جهانی در جبهه‌ی تولید پرداخت.»
حضور حضرت آیت الله خامنه ای در برداشت گندم در روستای فردو


این خبری بود که در تاریخ ۲۷ خرداد ۶۵ و از روستای فردو مخابره شد. آقای حسین شمسایی، مسئول وقت روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در این باره می‌گوید: «ما چند سفر به این شیوه و مرتبط با موضوع کشاورزی در خدمت حضرت آقا بودیم. یک سفر به روستای فشند در حوالی ساوجبلاغ، یک سفر به روستای فردو در حوالی قم و یک سفر هم به یکی از روستاهای حوالی کرج. این سفرها بین سال‌های ۶۴ تا ۶۶ صورت گرفت که هر سال به یک روستا رفتیم.»

این سفرها را شورای برنامه‌ریزی ریاست جمهوری بررسی و به رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌ کرد. ایشان هم پس از بررسی، تصویب می‌کردند و آن برنامه اجرا می‌شد.

هدف رئیس‌جمهور از این سفرها «ترویج امر مقدس کشاورزی بود و اینکه به مردم نشان بدهند یکی از بزرگ ترین خدمت‌ها و عبادت‌ها، خدمت به مردم کشاورز است و در کنار آنها کارهای کشاورزی است. همچنین می‌خواستند مردم را تشویق کنند به رفتن به روستاها و احیای مراتع و کشتزارها.   ایشان کمک به هر شکلی را به روستاییان، «عبادت» می‌دانستند. به همین علت، یکی از برنامه‌هایشان این بود که بروند داخل کشتزارها و اگر کاری زمین مانده، فرقی نمی‌کند چه کار کشاورزی باشد، کار درو باشد، کار جمع‌آوری خرمن باشد، آن را انجام دهند.   مثلاً در روستای فشند از صبح، ما در خدمت ایشان به این روستا رفتیم. ایشان رفتند داخل زمین و جمعی از روستایی‌ها و همه‌ همراهان و محافظان کمک کردند و همه شروع کردیم به برداشت و دروی گندم.   یا یک بار که به یک دام‌داری در کرج رفته بودیم، ایشان و جمعی از همراهانشان اقدام به سم‌زدایی از آن محوطه کردند.»
حضور حضرت آیت الله خامنه ای در برداشت گندم در روستای فردو


چون این مکان‌ها نزدیک تهران بود، سفرها یک روزه بود. اما سفر قم متفاوت بود. آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهور وقت و امام جمعه‌ی تهران برای شرکت در دومین گردهمایی سراسری ائمه‌ جمعه در قم حضور داشتند و این حضور با هفته‌ جهاد کشاورزی تقارن داشت. بنابراین روستای فردو برای حضور ایشان انتخاب شد؛ روستایی حاصلخیز و سرشار از منابع کشاورزی؛ روستایی با چهار خانوار (در آن روز) که حدود صد شهید تقدیم انقلاب کرده بود.


حضور حضرت آیت الله خامنه ای در برداشت گندم در روستای فردو


آیت‌الله خامنه‌ای نیز گندم‌زار یک خانواده‌ی شهید را برای درو انتخاب کردند؛ خانواده‌ای که دو پسر، دو داماد و چندین نوه‌ی خود را در راه اسلام تقدیم کرده بود. آقای شمسایی می‌گوید: «رفتن ایشان به روستای فردو اگرچه در اصطلاح یک کار نمادین بود، اما ایشان عملاً خیلی جدی وارد کار شدند و خودشان عرق ریختند. باقی دوستان هم که همراه ایشان بودند، پا به پای ایشان کار می‌کردند.   بالطبع خود روستاییان هم که این مناظر را می‌دیدند به وجد آمده و با چندین برابر نیرو کار می‌کردند. برای روستاییان خیلی تعجب‌آور بود که رئیس‌جمهور خودش بلند شده آمده و دارد گندم درو می‌کند. چنان شور و شوقی در کل آن روستا ایجاد می‌شد که خود آن‌ها می‌آمدند و دو سه ساعته کار را جمع می‌کردند؛ یعنی کار جهادی به این شکل رونق و حتی پا گرفت.»
حضور حضرت آیت الله خامنه ای در برداشت گندم در روستای فردو


کار برداشت محصول که تمام شد، آقای رئیس‌جمهور گفتند: «در این هفته و به عنوان اظهار علاقه و صمیمت به جهاد سازندگی و هم به منظور تشویق امور کشاورزی و مسائل مربوط به این روستا در این مراسم شرکت کرده‌ام تا بتوانم در برداشت محصول و امور کشاورزی مشارکت داشته باشم.»
 
حضور حضرت آیت الله خامنه ای در برداشت گندم در روستای فردو

ایشان همچنین پس از صحبت با خانواده‌ شهید گفتند: «هم‌صحبت شدن با این‌چنین خانواده‌هایی شوق ادامه‌ مبارزه با استکبار جهانی را چند برابر می‌کند.»
رهبر حضور در فردو


البته آقای رئیس‌جمهور توصیه‌ای هم به همه‌ی دستگاه‌های دولتی داشتند: «برای جبران سیاست‌های خائنانه‌ی رژیم منفور شاه و برای غلبه بر مشکلات از پیش مانده، باید به‌ طور جهادی کار کنند.»

 


یک شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن