تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818964451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش نافرجام اردوگاه غرب برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه لاهه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تلاش نافرجام اردوگاه غرب برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه لاهه نیویورک- ایرنا- نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس در سازمان ملل مدعی شدند که هدف قطعنامه پیشنهادی پاریس از تلاش برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی لاهه، محاکمه عاملان جنایت علیه مردم سوریه طی سه سال گذشته و اجرای عدالت بوده است.


به گزارش ایرنا، در نشست شورای امنیت که روز پنجشنبه به منظور رای گیری در باره ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی لاهه برگزار شد، نمایندگان چین و روسیه با وتوی قطعنامه مذکور مانع از اجرای ایده اردوگاه غرب در خصوص سوریه شدند.
ˈسامانتا پاورˈ نماینده آمریکا بعد از شکست قطعنامه مورد حمایت آمریکا در سخنانی در جمع اعضای شورای امنیت گفت: حرف ما بر سر پاسخگویی در مقابل جنایات گسترده و مرگباری است که جهان امروز مشابه آنها را کمتر دیده است. حرف امروز بر سر مسئولیت و پاسخگویی در مقابل اوضاع سوریه است.
وی افزود: شورای امنیت مسئول است تا حد امکان با سبعیت ها و قساوت ها علیه بشریت مقابله کند و کمترین انتظاری که از آن می رود، این است که اجرای عدالت در مورد عاملان جنایت ها را خواستار شود .
پاور تصریح کرد: به همین دلیل، حداقل انتظار آن است که اعضای شورای امنیت بکوشند عاملان جنایت های سوریه را در مقام پاسخگویی قرار دهند.
نماینده امریکا ضمن قدردانی از اعضای شورا و 65 کشوری که به گفته او از این طرح حمایت کرده بودند، افزود: متاسفانه، این طرح به دلیل حمایت بی قید و شرط دولت روسیه از رژیم اسد با شکست مواجه شد و مردم سوریه از اجرای عدالت محروم شدند.
ˈجرالد آرادˈ نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل نیز در دفاع از طرح پیشنهادی کشورش، به اسناد و مدارک مربوط به بازداشت و شکنجه مردم سوریه که ماه گذشته در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفته بود، اشاره کرد و دولت سوریه را عامل اصلی این جنایت ها خواند .
نماینده فرانسه مدعی شد که در طول سه سال اخیر شهروندان غیر نظامی سوریه بارها هدف حملات هوایی و زمینی نیروهای دولتی قرار گرفته اند.
وی گفت: دهها هزار نفر از مردم سوریه در طول جنگ داخلی این کشور ناپدید شده و از سرنوشت آن ها هیچ اطلاعی در دست نیست.
نماینده فرانسه با اشاره به اینکه در این جنایت ها فقط یک طرف درگیری ها مسئول نبوده و هر دو طرف مناقشه مرتکب جنایت هایی شده اند، خاطرنشان کرد: این آمارها فقط ارقام و اعدادی که ما خودمان را پشت آن مخفی کرده ایم، نیست بلکه اینها مردان ، زنان و کودکانی بودند که زندگی و عزیزان و بستگانی داشتند.
وی با تایید این نکته که در حال حاضر شورای امنیت گرفتار شکاف و تفرقه در میان اعضای خود شده است، مدعی شد که ارائه این پرونده به دادگاه بین المللی لاهه آنگونه که نماینده روسیه استدلال کرده، لطمه ای به روند مذاکرات صلح سوریه نمی زند چرا که اساسا هیچگونه مذاکره صلحی در جریان نیست و چشم اندازی هم برای آن به چشم نمی خورد.
نماینده انگلیس نیز در دفاع از طرح پیشنهادی دولتهای غربی گفت: شورای امنیت سازمان ملل تاکنون بارها شاهد گزارش هایی از جنایات هولناکی بوده است که رژیم سوریه در حق مردم غیر نظامی این کشور اعمال می کند.
وی افزود: طرح پیشنهادی دولت فرانسه در حقیقت وعده خاتمه بخشیدن به تبرئه کسانی است که مرتکب این گونه جنایت ها شده اند.
این اظهارات دولتهای غربی در شرایطی مطرح می شود که آنها تاکنون نه تنها هیچ اقدام موثری از طریق شورای امنیت برای محکوم کردن گروههای تروریست و تکفیری که روزانه دهها نفر از آحاد مردم سوریه را به خاک و خون می کشند، به عمل نیاورده اند، بلکه طبق گزارشها، دولتهای آنان با ارسال پول و سلاح به تروریستها از متهمان اصلی جنایت علیه مردم سوریه هستند.
ناظران مستقل بر همین اساس عقیده دارند قطعنامه پیشنهادی فرانسه به شورای امنیت بیش از آنکه دغدغه حفظ جان مردم سوریه و مجازات عاملان جنایت در حق آنان را داشته باشد، در صدد روحیه دادن به گروههای تروریستی است که در هفته های اخیر در برابر حملات ارتش سوریه شکستهای سنگینی را متحمل شده و بسیاری از پایگاههای خود را در شهرهای مهم این کشور اسلامی از دست داده اند.
آنها می گویند غربیها در طول سه سال گذشته بارها نشان داده اند که همصدا با رژیم صهیونیستی، حامی و پشتیبان گروههای مخالف دولت بشار اسد هستند و با وجود انتشار گزارشهای مستند از جنایات غیر انسانی تروریستها در سوریه، هیچ اقدام عملی برای محکوم کردن آنها به عمل نیاورده اند.
اروپام **1908 ** 1551
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن