تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819956698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه فیروزکوه: ملت ایران از محاصره و فشار اقتصادی دشمنان نمی هراسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه فیروزکوه: ملت ایران از محاصره و فشار اقتصادی دشمنان نمی هراسد دماوند- ایرنا- امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نباید گمان شود که تحریم ها از جمهوری اسلامی به‏کلی برداشته‏ شده است، بلکه از طرق مختلف کماکان فشار وجود دارد.


حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالعلی استیریˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به فرا رسیدن اول خرداد سالروز آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا در سال 1359 اظهارکرد: هیچ دشمنی، خیرخواه نبوده و هیچ ظالمی، پایندگی را تجربه نکرده است.
وی گفت: وقتی ملت با پیروزی در انقلاب شکوهمند اسلامی استقلال را به دست آورد و این گنجِ بی پایان را به عنوان بزرگترین افتخارات ملی خود ثبت کرد، آرامش دشمن به هم ریخت و خواب از چشمانش ربوده شد.
حجت الاسلام استیری افزود: در آن زمان سؤالی در اذهان مکدّر غرب نقش بست که چگونه می شود استقلال را از این ملت گرفت؟ و از اینجا بودکه دخالت های خودرا آغاز کرد.
وی بیان کرد: در آبان 1358 شاه ملعون وارد آمریکا شد، ملت ایران خواستار استرداد وی بودند تا به جرم جنایاتی که در حق ملت ایران مرتکب شده بود محاکمه شود، اما آمریکا این درخواست را رد کرد و به دنبال آن در 13 آبان همان سال سفارت آمریکا به تصرف دانشجویان پیرو خط امام درآمد و جاسوسان آمریکایی به گروگان گرفته شدند.
امام جمعه شهرستان فیروزکوه ادامه داد: آمریکا که مقابل خواسته های بحق ایران ایستاده بود، در واکنش به اشغال سفارت دست به یکسری اقدامات متقابل زد که بلوکه کردن دارایی های ایران و قطع روابط سیاسی از آن جمله بود.
وی اضافه کرد: از آن زمان دشمن در طمع خام افتاد و محاصره اقتصادی را برترین راه برای تسخیر استقلال ایران دانست.
حجت الاسلام استیری گفت: در نخستین روز از خرداد ماه سال 1359 محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا و کشورهای هم پیمان آن از جمله بازار مشترک اروپا آغاز شد.
وی تصریح کرد: آنان از این محاصره اقتصادی اهدافی همچون ضعیف کردن اقتصادی ایران را دنبال می کردند تا به دیگران القاء کنند اسلام ملت ها را از لحاظ اقتصادی به عقب می‏راند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه یادآور شد: آنان همچنین برای اینکه شاید بتوانند وضع اقتصادی کشور را خراب و بحرانی کنند و مردم را دلسرد و از انقلاب جدا کنند، محاصره و فلج کردن اقتصادی را ترتیب دادند.
وی تصریح کرد: ملت ایران این افتخار را دارد که بیش از 30 سال تحریمها و محاصره اقتصادی را تحمل می‏کند و این فشار و محاصره امروز هم هنوز وجود دارد.
حجت الاسلام استیری هشدار داد: نباید گمان شود که تحریم ها از جمهوری اسلامی به‏کلی برداشته‏ شده است، بلکه از طرق مختلف کماکان فشار وجود دارد.
وی در خاتمه خطاب به مستکبران عالم گفت: ما را از ندادن هایتان نترسانید که ارمغان داده هایتان جز جنگ، خیانت، کودتا و نفرت چیزی نبوده است.
تهرام/8142/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن