تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818961938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه قطعنامه غرب عليه سوريه را وتو مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ خرداد ۱۳۹۳ (۹:۴۲ق.ظ)
روسيه قطعنامه غرب عليه سوريه را وتو مي کند نماينده روسيه يک روز قبل از طرح احتمالي قطعنامه ضد سوري غربي ها در شوراي امنيت، تائيد کرد: مسکو اين قطعنامه را وتو خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، ويتالي چورکين بعد از نشست غيرعلني صبح چهارشنبه شوراي امنيت درباره اوکراين و در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره نشست خاورميانه اي صبح پنجشنبه شوراي امنيت افزود: دلائل خود را درباره وتوي قطعنامه احتمالي، بعد از نشست شورا مطرح خواهيم کرد.
آمريکا و فرانسه در تلاشند در قطنامه اي با رويکرد امور انساني، تحقيق دادگاه جنائي بين المللي را درباره کشتار جمعي در سوريه به تصويب شوراي امنيت برسانند.
نماينده روسيه درباره قطعنامه غربي ها با موضوع سوريه بيشتر توضيح نداد.
وي با اشاره به گزارش جديد معاون امور حقوق بشر دبيرکل سازمان ملل درباره اوضاع در اوکراين نيز گفت: متأسفم که گزارش سيمونوويچ نمي‌تواند حقايق موجود درباره وضع مردم تحت فشار اودساي اوکراين را منعکس کند.
وي به نمونه‌اي از خشونت نظاميان اوکراين برضد مردم اين شهر اشاره کرد و گفت: انبوهي از جمعيت مردم اين شهر در ساختماني محاصره و کشته شدند و آن مصداقي از قتل عام است.
نماينده روسيه افزود: اين گزارش بسياري از حقايق درباره شرايط مردم در شرق اوکراين را که فرايند طبيعي در مسائل سياسي و زندگي عادي را خواستارند، منعکس نمي‌کند.
وي با اشاره به بازداشت روزنامه نگاران توسط مقامات اوکراين، آن را اقدامي وحشيانه خواند و از اينکه در گزارش معاون حقوق بشري دبيرکل سازمان ملل به آن اشاره اي نشده است، ابراز تأسف کرد.
نقد ديگر چورکين به موضوع توسل مقامات اوکراين به زور و از جمله حملات توپخانه‌اي به برخي مناطق اوکراين بود.
چورکين پاسخ سيمونوويچ در اين زمينه را که گفته است اين موضوع را بررسي خواهيم کرد، تعجب برانگيز خواند و گفت: اين موضوعي کاملا روشن است و حتي تلويزيون روسيه صحنه‌هاي متعددي نشان داده که در روزهاي اخير از سوي نظاميان اوکراين شليک‌هاي توپخانه‌اي صورت گرفته است.
وي به ديدگاه متنوع اعضاي شوراي امنيت درباره اوکراين نيز اشاره کرد و گفت: برخي اعضاء بر اهميت تنش‌زدايي تأکيد و برخي موضوع بازرسي را مطرح و برخي نيز به موضوع مناطق خواستار خودمختاري اشاره کرده‌اند.
نماينده روسيه در اين زمينه افزود: متأسفانه اعضاي شوراي امنيت شجاعت سياسي لازم را ندارند تا برخي حقايق مطرح شده در شورا را به صورت علني با ديگران درميان گذارند.
چورکين به آخرين نشست شوراي امنيت درباره اوکراين در دوازدهم ارديبهشت اشاره و موضع اعضاي اين شورا را نقد کرد و گفت: در آن نشست برخي اعضا حتي توقف خشونت‌ها را در اوکراين خواستار نشدند.
نماينده روسيه درباره مواضع مسکو در بحران اوکراين نيز گفت: ما همواره از مذاکرات جامع طرفداري و نقش مهمي در تدوين بيانيه ژنو در 17 آوريل (28 فروردين) ايفاء کرده‌ايم، همان نقشه‌ راهي که مقامات کي يف هنوز به نحو رسمي و علني آن را نپذيرفته‌اند.
يکي از خبرنگاران از چورکين پرسيد: ولاديميرپوتين مکرر از نيروي‌هاي نظامي روسيه خواسته است از مواضع خود عقب‌نشيني کنند اما هنوز شاهد اين امر نيستيم، علت چيست؟ چورکين با کنايه پاسخ داد: کساني که بخواهند اين حادثه را ببينند، مي توانند ‌بينند.
نماينده روسيه به موضوع گروه‌هاي متخلف بازرسان در شرق اوکراين نيز اشاره کرد و گفت: به رغم احتمال تدوين نتايج مختلف توسط اين گروه‌ها، در نامه اي به دبير کل سازمان ملل، بررسي دقيق حوادث اخير را خواستار شده ايم.
چورکين به يکي از ابعاد اهميت اين بازرسي‌ها اشاره کرد و گفت: احتمال استفاده از مواد يا سلاح‌هاي شيميايي در اين درگيري‌ها مطرح است که بايد مورد بررسي قرار گيرد.
وي افزود: ما همکاري‌هاي خوبي با سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌هاي شيميايي در اين زمينه داريم.
پيش از سخنان نماينده روسيه، ايوان سيمونوويچ، معاون دبيرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر بعد از گزارش خود در جلسه مشورتي با اعضاي شوراي امنيت درباره وضع حقوق بشر در اوکراين، در جمع خبرنگاران از وخيم‌تر شدن اوضاع امنيتي و اجتماعي در شرق اوکراين خبر داد.
معاون دبيرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر با اشاره به هزاران نفر آواره اوکرايني ، گفت: گروه‌هاي بسيار بيشتري از مردم نيز به علت شرايط امنيتي و کمبود خدمات اجتماعي، آماده نقل مکان به خارج از کشور و يا ديگر مناطق اوکراين هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن