تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820911496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرمشهر نماد مقاومت و ایثارگریهای مردم ایران در دوران دفاع مقدس است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس زنجان: خرمشهر نماد مقاومت و ایثارگریهای مردم ایران در دوران دفاع مقدس است خبرگزاری پانا: مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان گفت: خرمشهر نماد بارز مقاومت و ایثارگریهای مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس است
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ خرداد ساعت 09:24



 به گزارش سرویس خبر پانا، علی مهدیخانی درجمع خبرنگاران افزود: زخمهایی که دشمن درمدت 577روز اشغال خرمشهر بر پیکر این شهر وارد کرد با حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در سوم خرداد سال 61التیام یافت. وی برلزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده تاکید کرد و یادآورشد: با جانفشانی های رزمندگان اسلام مقاومت دشمن در خرمشهر شکسته شد و 13 هزار نفر از نیروهای دشمن در این منطقه تسلیم شدند. 

مهدیخانی افزود: آنچه که منجر به پیروزی بر دشمن درخرمشهر شد ولایتمداری رزمندگان اسلام، حضور یکپارچه مردم درصحنه های دفاع مقدس و پشتوانه مردمی، حذف لیبرال ها و عناصر وابسته از صحنه سیاسی کشور، همکاری و هماهنگی بین ارتش و سپاه، حضور پررنگ مردم و بسیج در دفاع مقدس بود. 

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان، شهامت و شجاعت فرماندهان و اتخاذ استراتژی هجوم به دشمن، روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام، برنامه ریزی اصولی علمی و حساب شده در خصوص این عملیات و ایمان و اتکال به خداوند رااز دیگر عوامل این پیروزی بزرگ عنوان کرد.

مهدیخانی، شگفتی و حیرت زدگی رسانه های خارجی، تغییر نگرش و باورهای جهانی نسبت به توانمندیهای جمهوری اسلامی، تغییر موازنه قدرت درصحنه جنگ به نفع جمهوری اسلامی، شکست سیاسی نظام عراق و سرور و شادمانی یکپارچه ملت ایران رااز دیگر پیامدهای آثار و پیامدهای فتح خرمشهر برشمرد.

وی بااشاره به تقدیم 160شهید والامقام از استان زنجان در عملیات بیت المقدس، تاکید کرد: با برگزاری برنامه های مختلف و گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، نسل جوان با بخشی از حماسه و تاریخ کشور خود آشنا می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان گفت: تاریخ بخشی از هویت یک ملت و جامعه است و تاریخ دفاع مقدس تاریخ دوری نیست، بخشی از این حماسه ها را نسل جوان به یاد دارند و نشانه ها و آثار این دوران با بسیاری از خانواده ها همراه است.

وی، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار و تجلیل ازخانواده های شهدا و ایثارگر، جشن خاطره نویسی دفاع مقدس، سخنرانی فرمانده هان نیروهای مسلح قبل از خطبه های نماز جمعه، مسابقه مقاله نویسی با موضوع علل ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر، اجرای مسابقات فرهنگی ورزشی، یادواره شهدا، نمایشگاههای عکس، پاسخ به شبهات دفاع مقدس و صدور بیانیه توسط سازمانها و ارگانها مختلف رااز جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در زنجان بیان کرد.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن