تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815732388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایزه بهترین بازیگر در جشنواره های فیلم کوتاه بی معنی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان کیانیان:
جایزه بهترین بازیگر در جشنواره های فیلم کوتاه بی معنی است
بندرعباس - خبرگزاری مهر: بازیگر مطرح کشور با بیان اینکه جایزه بهترین بازیگر در جشنواره های فیلم کوتاه بی معنی است، گفت: اگر در این زمینه دارای اختیار بودم حتی جایزه بهترین فیلمبرداری را نیز از جشنواره های فیلم کوتاه حذف می کردم.



به گزارش خبرگزاری مهر، رضا کیانیان در این باره اظهارداشت: فیلم کوتاه در واقع فیلم کارگردان و عرصه مشق کارگردانی است و طبیعی است که در این بستر بازیگری یا فیلمبرداری نمود و ضرورت چندانی نداشته باشند. به گفته این چهره شناخته شده سینمایی کشور در سینمای جهان نیز فیلم کوتاه به عنوان اثری با امضای کارگردان شناخته می شود و فرصت و مجال چندانی برای نشان دادن هنر بازیگری نیست. کیانیان ادامه داد:هم اکنون بازیگری به عنوان علم در دانشگاه های معتبر جهان دارای کرسی است و به همین دلیل می توان اعطای جایزه به بازیگران در فیلم کوتاه را نقض غرض دانست. وی یادآور شد:هرچند امکان پیدا شدن یک بازیگر به عنوان پدیده در جشنواره های فیلم کوتاه وجود دارد اما اما اصولا چیزی به نام بازیگر آماتور وجود ندارد و بهتر است افراد پس از حرفه ای شدن جوایزحرفه ای بگیرند. کیانیان خاطرنشان کرد:تا رسیدن به این مرحله می توان با عنوان :" تقدیر از حضور " یا عناوینی مشابه از کسانی که در فیلم های کوتاه ایفای نقش می کنند قدردانی کرد. وی تاکید کرد:بدون تحصیلات آکادمیک،هر بازیگری در مرحله ای از رشد متوقف می شود و علاقمندان به بازیگری و فیلمسازی باید از هر فرصتی برای آموزش و فیلمسازی استفاده کنند. کیانیان فیلمسازی در شرایط کنونی را امری ساده و امکان پذیر برای همه مشتاقان این عرصه توصیف و اضافه کرد:این روزها سینما در دسترس قرار گرفته و هرکسی می تواند با موبایل خود فیلم گرفته و با یک رایانه خانگی و یا لب تاپ آن را مونتاژ کند. کیانیان با انتقاد از تب "گنده گویی " و تقلید اداهای روشنفکر نمایانه در عرصه فیلمسازی اظهار داشت:همیشه عده ای هستند که گمان می کنند با اظهارات پرطمطراق در فیلم هایشان خودشان نیز بزرگ و همتراز بزرگان سینمای ایران و جهان می شوند اما واقعیت این است که کوچکی این افراد مانع از شنیده شدن حرف های بزرگ نمایانه آنها شده است. جشنواره اردیبهشت به خاستگاه اصلی تولید مجموعه عکس تبدیل شده است داور نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان گفت:نگاه پروژه ای و تولید مجموعه عکس به دلیل آنکه عکاس را ملزم به انتخاب هدف و ایده مشخص می کند مهمتر از تک عکس است و نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان به خاستگاه و مبداء حرکت عکاسان به سمت تولید عکس های پروژه ای تبدیل شده است. سیدمهدی مقیم نژاد افزود:به دلیل  حضور پرشمار و با کیفیت مجموعه عکس ها یک ویژگی و برتری منحصر بفرد نسبت به سایرجشنواره های عکاسی کشور پیداکرده است. وی ادامه داد: سالانه جشنواره های متعددی را در کشور داوری می کنم و به جرات می توان ادعا کرد تعداد و کیفیت مجموعه عکس ها در این جشنواره بی سابقه است. وی تاکید کرد: کاهش امکان پدید آمدن عکس های خوب اما تصادفی و به حداقل رسیدن بروز رخدادهای شانسی در عکاسی از دیگر ویژگی های مثبت تولید مجموعه عکس است که نشان دهند روندی جدی در فعالیت عکاس است. عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران رسیدن این جشنواره به دوره نهم را یکی دیگر از مواردی دانست که به ارزش های این جشنواره افزوده و اعتباری بی نظیر را برای آن رقم زده است. به گفته مقیم نژاد این تداوم موجب شده شرکت کنندگان و مخاطبان به جدی بودن این رویداد فرهنگی و هنری آگاهی داشته باشند که همین موضوع در کارنامه نهایی جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان امتیاز قابل توجی به شمار می آید. وی استقلال جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت در سیاستگذاری و غیرمناسبتی بودن آن و همچنین حضور همیشگی داوران معتبر و بی حاشیه را از دیگر خصوصیات این جشنواره دانست و تاکید کرد:جشنواره نیم نیز در تمامی این موارد جهش خوبی داشته و یک حرکت رو به جلو محسوب می شود. به گفته این هنرمند حضور عکاسان حرفه ای که در سال های اخیر از شرکت در دیگر جشنواره های عکاسی کشور خودداری می کردند در نهمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان نیز نشانه دیگری است که این رویداد هنری در دستیابی به اهداف خود موفق بوده و در حقیقت توانسته قطار جشنواره اردیبهشت را که کمی از مسیر اصلی خود خارج شده بود را دوباره به ریل بازگرداند. وی که در سه دوره یکی از داوران بخش عکس این جشنواره بوده اظهار داشت: اگر  آثار این جشنواره از دوره نخست تا نهم تحلیل محتوایی و فنی شود به خوبی می توان تغییرات و روند پویای آن را تشخیص داد. وی درباره ویژگی های اقلیمی و تاثیر محیط پیرامونی بر آثار عکاسان نیز اظهار داشت:هرچند با این ایده که تفاوت های های فرهنگی و اقلیمی و طبیعی می تواند برای عکاسان ایجاد انگیزه کند اما جشنواره اردیبهشت اگر بخواهد وارد چنین فضایی شود باید آگاهانه و با احتیاط گام بردارد. مقیم نژاد سایه انداختن نمادها و تصویرهای کلیشه ای در کارهای بومی را یک آسیب جدی معرفی کرد که موجب شده جشنواره هایی مانند فیروزه مشهد و یا جشنواره بیرجند پس از چند دوره دچار رکود و بن بست شوند و این خطری است که در صورت تمرکز عکاسان هرمزگان بر سوژه های کلیشه ای بومی ،این استان را نیز تهدید می کند. این صاحبنظر و مولف عرصه عکاسی کشور یادآور شد: این موضوع هیچ تناقض تقابلی با استعداد و توانمندی عکاسان هرمزگان ندارد و هم اکنون بسیاری از آنها به اسامی تثبیت شده ای در عکاسی ایران هستندو وارد فضاهای نمایشگاهی ملی و بین المللی شده اند. مقیم نژاد همچنین اضافه کرد:هر چند کشف استعدادهای جدید یک وظیفه آیین نامه ای برای جشنواره ها و داوران آنهانیست اما جشنواره اردیبهشت در این زمینه نیز کارنامه درخشانی داشته و تاکنون بسیاری از پدیده های هنر عکاسی را کشف و معرفی کرده و افرادزیادی پس از حضور در جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت به دیگر جشنواره ها راه یافته اند. جشنواره عکس اردی بهشت نشان داده که سفارشی نیست خشایار فاضل کاشانی با بیان اینکه در دور هفتم این جشنواره نیز به دبیرخانه عکس ارسال کرده است، اظهار داشت: در واقع از طریق داوران و اساتید خود با این جشنواره آشنا شده ام. وی با بیان اینکه آثارش در جشنواره هفتم اردی بهشت حائز رتبه نشد و حتی در دور نخست نیز انتخاب نشده است، گفت: در آن زمان فکر نمی کردم که سطح این جشنواره تا این حد و سطح بالا باشد و به همین خاطر عکس هایی را ارسال که کردم که در سطح جشنواره نبود. این عکاس یادآور شد: بعدها متوجه شدم که جشنواره عکس اردی بهشت هرمزگان از جشنواره های مطرح و معتبر عکس در کشور است و از همین رو در این دور یعنی دور نهم جشنواره بهترین آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردم. فاضل کاشانی با بیان اینکه در این دور هم در بخش مجموعه عکس و هم در بخش تک عکس شرکت کرده و آثار مربوط به این بخش ها را ارسال کرده است، گفت: زمانی که تعداد شرکت کننده ها در این جشنواره که برابر با هزار و 304 نفر بود را دیدم تجمع این تعداد عکاس در یک جشنواره را غیر قابل تصور یافتم. وی افزود: شرکت این تعداد عکاس در یک جشنواره عکس، نشان از اعتبار آن و در نوع خود یک رکورد محسوب می شود که بی شک به اعتبار بیش از پیش جشنواره کمک می کند. فاضل کاشانی با بیان اینکه عکاسانی بزرگ و با نام و نشان در این جشنواره شرکت کرده اند، گفت: حضور داوران مطرح و نام آشنا نیز نقطه قوتی دیگر برای این جشنواره محسوب می شود. به گفته این عکاس که یک مجموعه از عکس های وی به بخش منتخب 17 مجموعه ای نهایی جشنواره اردی بهشت راه یافته است، جشنواره عکس اردی بهشت، در سال ها و دورهای گذشته نشان داده است، که جشنواره ای سفارشی نبوده و تنها بعد فنی و حرفه ای عکس هاست که در این جشنواره سبب انتخاب آثار می شود و نه مسایلی دیگر که در برخی از جشنواره ها می گذرد. فاضل کاشانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه عکاسی و بیوگرافی خود با بیان اینکه ساکن قزوین و اغلب عکس های وی در این منطقه گرفته می شود، یادآور شد: بخشی از عکس های مجموعه "خارج از گود" که عکاسی آن از سال 89 آغاز شده است، در قالبی دو عکسه (دو لاته) و شامل 12 عکس است که از حضور فعالان ورزش زروخانه ای در گود زورخانه و فعالیت آنها در زندگی روزمره گرفته شده است، مجموعه ای را تشکیل می دهد که به بخش منتخب عکس های جشنواره اردی بهشت راه یافته است. به گفته این عکاس که متولد 1366 است، در پروژه خارج از گود سعی شده، ارتباط روحی و روانی افراد در حوزه شغلی آنها که اغلب در بخش های خدماتی فعال هستند، با ورزش های زروخانه ای کشف و نشان داده شود. خشایار فاضل کاشانی متولد قزوین و تاکنون علاوه برشرکت در جشنواره های مخلتف در نمایشگاهی گروهی با نام "قدیم آباد" شرکت و دارای عنوانینی همانند مقام نخست جشنواره عکس بسیج است. جامعه هنر ایران نیاز به حمایت دارد آرش حمیدی در حاشیه جشنواره اردیبهشت بیان کرد:جشنواره اردیبهشت فارغ از محتوا و به نمایش گذاشتن هنر ایران پتانسیل های یک شهر را به نمایش گذاشته است. وی ادامه داد:این جشنواره توانسته با مرکز زدایی و خارج کردن تمام نگاه ها به مرکز و پایتخت کشور اتفاق خوبی را در جامعه هنری رقم بزند و اینکه یک استان توانسته با کیفیت خوب یک جشنواره را در سطح ملی برگزار کند نشانه بسیار خوبی در حوزه هنر است.

مدیر کلوپ عکس ایران در ادامه گفتگو با اشاره به اینکه هنر ایران به دو بخش تولید و عرضه تقسیم می شود گفت:هنر ایران در بخش عرضه کمبود دارد که این نیاز با فراهم بودن مکان هایی برای نمایش آثار هنرمندان مانند جشنواره هایی با کیفیت بالا برطرف می شود. حمیدی تصریح کرد:برگزاری اینگونه از جشنواره ها به هنرمندان انگیزه و در دراز مدت تاثیرات بسیار خوبی بر فضای هنری و تفکر و ایده هنرمندان میگذارد وی با اشاره به اینکه هنر و نگاه هنرمندان چیزی نیست که به یکباره اتفاق بیفتد عنوان کرد:اردیبهشت بعد از هشت دوره برگزاری در حال حاضر و در دوره نهم به یک وجاهت بالغانه رسیده است. این فعال هنری تاکید کرد:برگزاری جشنواره در استان های کوچکتر باعث تربیت نسل جدیدی از هنرمندان می شود که تاثیر آن در سالهای آینده مشخص می شود همچنین این برنامه ها با اریه هنر خوب رقابت بالا و نگاه های تازه و متفاوت می تواند ذهن و زوح هنرمندان را به بلوغ برساند. حمیدی در ادامه با اشاره به اینکه دلایل موفقیت جشنواره اردیبهشت هرمزگان گفت: یکی از دلایل موفقیت های این جشنواره خارج شدن از یک جغرافیای خاص است و در حال حاضر بندرعباس و یا بهتر بگویم هرمزگان به یک قطب هنری با دیدگاه خاص تبدیل شده است. وی عنوان کرد: کمبود و یا نداشتن ایده در بین هنرمندان شاید یکی از دلایل ان مشکلات معیشتی و عدم توجه و حمایت باشد که بسیاری از هنرمندان در یکدیگر تکرار می شوند. مدیر کلوپ عکس ایران با تاکید بر این موضوع که بخش ها و شاخه های هنری باید از بدنه دولت جدا شده و به انجمن ها و تشکل های مستقل واگذار کند بیان کرد: هنرمندان و فعالیت های هنری باید به صورت مستقل و در قالب های مختلف به رقابت و فعالیت بپردازندتا بتوانند با فراغ بال بیشتری در بسیاری از زمینه ها رشد داشته باشند.


۱۳۹۳/۲/۳۱ - ۱۵:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن