تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804059618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم توجه دولت به کشاورزی ایلام/ آبیاری نوین در دستور کار مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام مهر گزارش می دهد؛
لزوم توجه دولت به کشاورزی ایلام/ آبیاری نوین در دستور کار مسئولان
ایلام - خبرگزاری مهر: کشاورزی به عنوان مهمترین ظرفیت ایلام برای توسعه هم اکنون نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم است که دولت نیز مصوباتی در این زمینه از جمله توسعه آبیاری نوین در استان تصویب کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، کشاورزی از گذشته تاکنون جایگاه خاصی نزد مردم استان ایلام داشته است به طوری که اکثر مردم از طریق کشاورزی امرار معاش می کردند و هم اکنون نیز کشاورزی در تمام نقاط استان در بخشهای مختلف رونق دارد. در حال حاضر کشاورزی از ظرفیتهای بسیار بزرگی برای توسعه همه جانبه و اشتغال در استان برخوردار است به طوری که هم اکنون بیش از 35 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است. کشاورزی استان در بخشهای دامداری، باغداری، ایجاد طرحهای مختلف تولیدی، کشت محصولات صیفی و کشت گندم و جو و...دارای ظرفیتهای بی نظیری است که نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه بیشتر است. آنچه که در حال حاضر در بخش کشاورزی استان ایلام مفقود شده بحث آبی کردن زمینهای کشاورزی و وجود زمینهای دیم است که این کار نیز به تازگی در دستور کار مسئولان استان و کشور قرار گرفته است.

وجود سدهای فراوان، آب و هوای مناسب و شرایط استان به طور کلی باعث شده کشاورزی زمینه های رشد را داشته باشد و از شکل سنتی به سوی صنعتی شدن گام بردارد. هم اکنون طرحهای بسیار خوبی در زمینه دامداری و مرغداری در استان فعال شده که علاوه بر تامین نیاز استان به دیگر نقاط کشور نیز صادر می شود. کشاورزی ایلام مهمترین ظرفیت استان برای توسعه است علی باغی یک کارشناس مسائل کشاورزی در استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون شهرستان دهلران قطب اصلی کشاورزی استان ایلام است و در این شهرستان به دلیل آبی بودن زمینهای کشاورزی و دشتهای حاصلخیز مستعد انواع کشت گندم، هندوانه و.. است. وی بیان داشت: شهرستان دره شهر دارای استعدادهای بسیار خوبی در بخش خیار است و همچنین شهرستان بدره دارای ظرفیتهای بی نظیری در بخش پرورش ماهی و تولید برنح است. این کارشنای اظهار داشت: تولید گندم و جود در شهرستان آبدانان، تولید انار در شهرستان چرداول و سیروان و همچنین وجود استعدادهای بی نظیر شهرستان یوان در تولید محصولات باغی باعث شده ایلام در تمام نقاط دارای استعداد کشاورزی باشد.

وی گفت: شهرستان مهران نیز به دلیل گرمسیری بودن مستعد کشت و توسعه گندم است و همچنین شهرستان ملکشاهی مستعد توسعه زنبورداری است. این کارسناس بیان داشت: همه این موارد نشان می دهد همه شهرستانهای استان ایلام در بخشهای مختلف کشاورزی دارای استعداد هستند که باید زمینه توسعه بیشتر  این مناطق با استفاده از بخش کشاورزی فراهم شود. باغی تصریح کرد: آنچه در حال حاضر در بخش کشاورزی ایلام باید به آن توجه شود بحث آبی کردن زمینهای کشاورزی است تا سطح زیر کشت گندم وجود در استان نیز بالا رود. توسعه کشاورزی استان در دستور کار دولت قرار دارد محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشاورزی در استان ایلام از گذشته تا کنون بین مردم رواج داشته و هم اکنون در همه جای استان کشاورزی در زندگی مردم نقش مهمی دارد. وی بیان داشت: دولت برنامه های خوبی برای توشعه بخش کشاورزی در همه نقاط استان و در همه بخشها در نظر گرفته که با اجرای این برنامه ها، امیدواریم سطح تولیدات استان بیشتر شود. وی تصریح کرد: یکی از مهمتین مسائلی که در سفر دولت نیز به آن توجه شده بحث آبیاری نوین در استان است که به همین منظور در بحث زندگی و اقتصاد مردم باید کارهای ریشه ای و اشتغالزا در زمینه هایی چون راه روستایی، کشاورزی، آبخیزداری و پمپاژ آب انجام شود. مروارید عنوان کرد: در سفر دولت به استان ایلام مصوبات خوب در زمینه کشاورزی برای استان تصویب شده که یکی از مهمترین آنها سامانه گرمسیری است که دو میلیارد متر مکعب آب وارد زمینهای کشاورزی می شود. این مسئول تصریح کرد: با اجرای طرح های آبی 50 هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایلام، از شمال تا جنوب استان از کشت دیم به آبی تبدیل می شوند که زمین های آبی کشاورزی در ایلام به 200 هزار هکتار افزایش می یابد.


۱۳۹۳/۲/۳۱ - ۰۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن