تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803754599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو پیشکسوت فوتبال: مدیران تیم های تبریز نباید در استفاده از مربیان بومی واهمه داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دو پیشکسوت فوتبال: مدیران تیم های تبریز نباید در استفاده از مربیان بومی واهمه داشته باشند تبریز- ایرنا - دو نفر از پیشکسوتان و بازیکنان دهه 60 تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با بیان اینکه در فوتبال آذربایجان شرقی به مربیان بومی بی مهری زیادی می شود، اعتقاد دارند: مدیران باشگاه های این شهر نباید در استفاده از مربیان بومی واهمه داشته باشند.


سیدمحمد علوی و امیر داداش ضیائی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈ ایرنا ˈ تبریز، اظهار کردند: در طول یک دهه اخیر مساله بومی گرایی در سطح مربیان و بازیکنان آذربایجان به کلی نابود شده و به جای استفاده از نیروهای بومی باشگاه های استان در لیگ های برتر، دسته یک و حتی دسته دو به سمت بهره گیری از نفرات غیربومی حرکت کرده اند که ادامه این روند به نابودی فوتبال آذربایجان منجر خواهد شد.
علوی با اشاره به اینکه از زمانی که فوتبال کشور از سال 1380 نام حرفه ای به خود گرفت، مساله بومی گرایی و توجه به استعداد بومی نیز به دست فراموشی سپرده شد، گفت: جای تاسف است که آذربایجان به عنوان یکی از دو منطقه فوتبال خیز ایران به همراه خوزستان، امروز در تیم های لیگ برتری خود فقط چند بازیکن انگشت شمار بومی دارد و سال هاست از مربیان تبریزی در راس کادرفنی تیم ها خبری نیست.
وی افزود: در حالی که بومی گرایی و توجه به شکوفایی استعدادهای منطقه ای یکی از مهمترین عناصر فوتبال حرفه ای است، اما در کشور ما این موضوع به دلیل فعالیت گسترده باندهای دلالی همواره مورد هجمه بوده است.
علوی گفت: حداقل طی یک دهه اخیر فقط یک بار رسول خطیبی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم های تبریزی حاضر در لیگ برتر نشسته که البته ثمرات آن نیز با تزریق چند بازیکن بومی به پیکره فوتبال آذربایجان مشاهده شد اما در نهایت وی نیز نتوانست تا آخر لیگ دوام بیاورد.
وی نگرش های تنگ همراه با ترس مدیران باشگاه ها را یکی از عوامل مهم در استفاده نکردن از مربیان بومی در تیم های تبریزی بیان و اظهار کرد: اعتقاد دارم تا زمانی که مدیران ورزشی و خاک خورده فوتبال آذربایجان در راس باشگاه ها نباشند، روال امروز همچنان ادامه خواهد یافت.
مهاجم بلند قامت و ملی پوش نسل طلایی ماشین سازی در دهه 60 از اینکه مدیران و مسوولان ورزش آذربایجان شرقی در استفاده نکردن از نیروهای مجرب بومی فرصت سوزی و سرمایه سوزی می کنند، ابراز تاسف کرد و گفت: برای کسی که سال ها در فوتبال تبریز بوده مایه تعجب و تاسف است که چرا مدیران به این همه سرمایه فوتبالی استان بی توجهی می کنند.
علوی ادامه داد: این در حالی است که همه ساله مبالغ بسیار بالا برای استخدام مربیان و بازیکنان غیربومی هزینه می شود و کارآیی و نتایج مثبتی نیز برای استان به همراه نداشته است.
وی به مدیران ورزشی و سیاسی آذربایجان شرقی توصیه کرد از دادن شعارهای توخالی پرهیز و اگر حس تعصب به آذربایجان و منطقه خود دارند حداقل در گزینش مدیریت های کلان باشگاهی دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.
داداش ضیایی یکی از بهترین های دهه 60 فوتبال ایران و تبریز نیز با تاکید بر اینکه فرصت فعالیت به مربیان بومی آذربایجان به طور قطع نتایج و ثمرات بسیار خوبی برای فوتبال منطقه خواهد داشت، گفت: تجربه سال های دور فوتبال این خطه نشان می دهد که بومی گرایی در این رشته بسیار موثر و توام با نتایج درخشانی بوده است.
وی افزود: تا قبل از سال 1380 تیم های تبریزی حاضر در لیگ آزادگان آن زمان (لیگ برتر فعلی) شامل تیم های تراکتورسازی، ماشین سازی و شهرداری با بازیکنان بومی نتایج خوبی گرفته و پشتوانه سازی بسیار مطلوبی نیز با حضور مربیان بومی در راس امور به ویژه تیم های پایه به خوبی انجام می گرفت.
داداش ضیایی گفت: از زمانی که فوتبال کشور نام حرفه ای به خود گرفت، فوتبال آذربایجان و مساله بومی گرایی نیز به تدریج خاصیت خود را از دست داد تا جایی که مشاهده می کنیم تیمی مثل تراکتورسازی فقط دو بازیکن بومی در ترکیب خود دارد که این موضوع برای آذربایجان بسیار غمناک و تاثرآور است.
وی تزریق بی رویه و کاذب پول به فوتبال را از جمله عوامل شرایط نامناسب فوتبال تبریز به لحاظ بومی گرایی بیان و یادآوری کرد: باید اذعان کرد که پول بسیاری از زیبایی های فوتبال را خراب کرد و مسایلی همچون دلال بازی و باند و مافیا جای آنرا گرفت.
هافبک راست ملی پوش دهه 60 ماشین سازی تبریز ادامه داد: به یاد دارم در اوایل راه اندازی فوتبال حرفه ای در کشور سرمربی غیربومی یکی از تیم های تبریزی 12 بازیکن با خود به این تیم آورد که این در حقیقت به معنی نابودی تدریجی فوتبال تبریز بود، اما آن زمان مدیران وقت زنگ خطر را احساس نکردند.
داداش ضیایی سرمایه سازی و حفظ آن در استان و قطع استفاده های نامشروع از منابع مالی را از مزیت های بسیار مهم توجه به بومی گرایی در فوتبال بیان کرد.
وی گفت: اگر مدیران وزرشی به این موضوع توجه کامل و برنامه ریزی مدون داشته باشند، علاوه بر اینکه رشد و توسعه فوتبال در استان مسیر درستی را طی خواهد کرد، از سرمایه های موجود نیز به نفع همین منطقه می توانیم بهره برداری کنیم.
7236/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن