تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819918169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعی از پیشکسوتان تراکتورسازی: بی مهری به مربیان بومی باید از بین برود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جمعی از پیشکسوتان تراکتورسازی: بی مهری به مربیان بومی باید از بین برود تبریز- ایرنا - جمعی از پیشکسوتان و بازیکنان سابق تراکتورسازی با انتقاد از آنچه که بی توجهی به مربیان بومی از سوی مدیران باشگاه ها عنوان کردند، اعتقاد دارند باید این بی مهری ها نسبت به دانش فنی مربیان تبریزی از بین برود.


چهار نفر از بازیکنان دهه 70 تراکتورسازی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈ ایرنا ˈ مرکز تبریز، اظهار کردند: در زمان حاضر زمینه برای بهره برداری و استفاده از دانش مربیان بومی در راس کادرفنی تیم های آذربایجان شرقی در لیگ های برتر، دسته یک و دسته دو فراهم است و مدیران باید در این رابطه دقت عمل و بینش وسیع تری داشته باشند.
علی اکبر ذوالمجیدیان در این زمینه با بیان اینکه هم اکنون در تبریز مربیان دوره دیده و دارای مدارک بالای مربی گری حضور دارند، گفت: برای من جای سئوال و تعجب است که چرا مدیران باشگاه های تبریزی از چنین امکانات و ظرفیت های انسانی هنوز استفاده مطلوب نمی کنند.
وی اضافه کرد: آیا هزینه کردن برای مربیانی که در طول سال های گذشته از سرمایه های آذربایجان استفاده کرده و امروز تبدیل به چهره های شاخص فوتبال کشور شده اند، نباید از سوی مدیران ورزشی مورد توجه قرا گرفته و داشته های فنی خود را در اختیار تیم های تبریزی قرار دهند؟
ذوالمجیدیان گفت: اگر عرصه و میدان عمل بیشتری به مربیان بومی استان در تیم های مختلف فراهم شود بدون تردید آینده درخشان و قابل اطمینانی برای فوتبال تبریز متصور است.
سرگروه سال های 72 تا 79 تراکتورسازی نیز با اشاره به اینکه در تبریز زمینه برای فعالیت مربیان غیربومی بسیار بیشتر از مربیان بومی فراهم است، از رویه های قبلی مدیران باشگاه های فوتبال استان انتقاد کرد و گفت: برای شهری که همیشه در ورزش به ویژه فوتبال ایران قطب محسوب شده است، استفاده از مربیان غیربومی چندان مناسب نباشد.
حسین حسن دخت ادامه داد: اگر بحث استفاده از مربیان خارجی درجه یک باشد ایرادی به تصمیم مدیران باشگاه های فوتبال وارد نیست، اما طی چندین سال اخیر مشاهده کرده ایم که همواره از مربیان خارجی در تیم های استان استفاده شده که چندان به لحاظ فنی سطح بالایی نداشتند.
وی یادآوری کرد: طی سال های پس از انقلاب تنها واسیلی گوجای رومانیایی و تا حدودی تونی اولیوویرای پرتغالی حضورشان در تراکتورسازی توانسته منشاء برخی تحولات باشد.
حسن دخت اظهار کرد: در اغلب موارد نیز باشگاه ها از گزینه های ایرانی استفاده کرده اند که نسبت به مربیان تبریزی سطح فنی و مدیریتی بالایی نداشتند.
دیگر بازیکن دهه 70 تراکتورسازی نیز معتقد است: در زمان حاضر مدیران باشگاه ها در کشور نتیجه گرا شده و به خاطر از دست ندادن صندلی خود همواره به دنبال گزینه هایی هستند که خیلی زود به آنچه که می خواهند برسند تا مبادا به دلیل فرصت دادن به مربیان جوان کار خود را از دست بدهند.
محمود صادقی گفت: جای تاسف است که تعدادی از مدیران در انتخاب سرمربی تیم خود دست به دامن دلال ها هستند و این برای فوتبال کشور و تبریز رویه ای نامناسب است که ادامه آن می تواند به نابودی این رشته پرطرفدار ختم شود.
وی اضافه کرد: در انتخاب و گزینش سرمربیان تیم های فوتبال به خصوص در لیگ برتر پشت پرده ها و لابی های بسیار زیادی وجود دارد که اگر مدیران به دنبال فوتبال پاک هستند باید با چنین قضایایی به شدت برخورد کنند.
کاظم نورمحمدزاده نیز در این نشست از اینکه طی سال های اخیر مربیان تبریزی همواره در بهترین حالت نفر دوم تیم های لیگ برتر بوده اند، گفت: در این میان تنها رسول خطیبی در فصل گذشته به عنوان سرمربی گسترش فولاد فعالیت کرد که وی نیز پس از مدتی از سمت خود کناره گیری کرد.
وی عملکرد خطیبی در گسترش فولاد را بسیار خوب ارزیابی و اظهارکرد: او توانست با عده ای جوان بومی نتایج درخشانی کسب کند و پس از سال ها نسل جدیدی از بازیکنان بومی آذربایجان را به فوتبال کشور معرفی نماید.
نورمحمدزاده گفت: تجربه رسول خطیبی نشان داد که می توان با فرصت دادن به مربیان بومی فوتبال تبریز را به لحاظ بومی گرایی دگرگون و نتایج مناسبی نیز گرفت.
بازیکنان دهه 70 تراکتورسازی که در سال 1371 به مقام سوم لیگ آزادگان دست یافتند، به مدیران ورزشی آذربایجان شرقی توصیه کردند برای فصل آینده لیگ برتر، دسته یک و دسته دو باشگاه های کشور به مربیان بومی دارای مدارک بالای مربیگری اعتماد کنند که جواب این اطمینان و اعتماد را با کسب نتایج شایسته و البته شکوفایی استعدادهای جوان فوتبالی خواهند گرفت.
7236/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن