تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818937513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از وضعیت باغ‌های جهانی فین کاشان و دولت‌آباد/ می‌توان باغ‌های دیگری را به پرونده 9 باغ ایرانی اضافه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > گردشگری و میراث فرهنگی در گفتگو با مهر عنوان شد:
انتقاد از وضعیت باغ‌های جهانی فین کاشان و دولت‌آباد/ می‌توان باغ‌های دیگری را به پرونده 9 باغ ایرانی اضافه کرد
معاون میراث فرهنگی کشور از باز بودن پرونده ثبت جهانی 9 باغ ایرانی خبر داد و گفت: می‌توان باغ‌های دیگر را نیز در فهرست 9 باغ ایرانی ثبت جهانی کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن طالبیان در نشست مطبوعاتی که با حضور معاون میراث فرهنگی، مدیرکل و مدیران پایگاه های ثبت جهانی با اصحاب رسانه که بعد از ظهر سه شنبه سی‌ام اردیبهشت ماه برگزار شد، درباره وضعیت باغ های جهانی از جمله باغ دولت‌آباد و فین کاشان به خبرنگار مهر گفت: باغ فین کاشان مشکلات بسیار زیادی در زمان ثبت جهانی داشت. پیمانکار، بخشی از کار را انجام داده و بدون تعهد به دلیل پرداخت نکردن پولش باغ را ترک کرده بود. در اصل به درختان 300 ساله محوطه باغ خیانت شد. نمی خواستیم آن را در پرونده جهانی ثبت کنیم، اما نظرات بر این بود که باید ثبت شود تا مشکلات آن را بتوانیم حل کنیم. وی افزود: درختان جوانی را آماده واکاوی کرده اند، منتها من گفتم درختان قدیمی تر که خشک شده‌اند، نباید قطع شود بلکه می توان روی آنها گیاه پیچ انداخت. زمانی ما این باغ را جهانی کردیم که مشکلات زیادی داشت. در این باغ ها باید از باغبانان سنتی نیز استفاده شود. مدتی پیش کم شدن آب قنات موجب نگرانی ما شده بود. طالبیان ادامه داد: یکی از حُسن های پرونده ثبت جهانی باغ های ایرانی این است که می توان باز هم باغ های دیگری را به این پرونده اضافه کرد منتها در سال های اخیر یونسکو مانع ثبت بسیاری از پرونده‌ها شده است، حتی مدتی بحث شد که هر دو سال یکبار پرونده کشوری را ثبت جهانی کنند. معاون میراث فرهنگی درباره وضعیت باغ دولت آباد یزد توضیح داد: این باغ نیز از موضوعات مورد مناقشه ما است؛ چراکه مدیریت آن در دست سازمان میراث فرهنگی نیست. اکنون از مدیریت باغ خواسته ایم تا مشکلات آن را حل کنند. در این برنامه ناصر مشهدی‌زاده، مدیر پایگاه باغ های ایرانی نیز که تنها سه ماه است به این سمت منصوب شده، بیان کرد: قول می دهم حداقل تا سال آینده، به هر کدام از این باغ ها که می روید، شرایط مناسب تری را ببینید. وی ادامه داد: درباره باغ فین چند تفاهم نامه به ارزش 4 میلیارد ریال بسته ایم. اولین تفاهم نامه با موسسه تحقیقات برای حفاظت و کنترل باغ ها است. همچنین برگزاری کارگاه آموزشی با هیات عراقی درباره برنامه جامع مدیریت باغ های ایرانی برگزار شد. آشفتگی در نمای منظری اطراف گنبد سلطانیه در این برنامه رازقی، مدیر پایگاه میراث جهانی سلطانیه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر، مبنی بر نامناسب بودن نمای شهری اطراف گنبد سلطانیه گفت: یکی از مشکلات اساسی آشفتگی در شهرسازی به لحاظ منظر است؛ چراکه این شهرسازی هیچ همخوانی با معماری گنبد ندارد. ما با همکاری معاونت عمرانی استانداری زنجان و مدیرکل میراث فرهنگی تصمیم گرفتیم شورای شهرسازی سلطانیه تشکیل شود که وظیفه آن نظارت بر حُسن اجرای شهرسازی در این منطقه است.


۱۳۹۳/۲/۳۰ - ۱۷:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن