تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816169617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین اخبار و تحولات لیبی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آخرین اخبار و تحولات لیبی تهران- ایرنا - در پی تشدید درگیری ها در لیبی و ربودن یک معلم انگلیسی ، مقام های این کشور و کشورهای همسایه تلاش می کنند راه حلی برای برون رفت از بحران موجود در این کشور بیابند.


به گزارش رسانه های عربی ، از روز جمعه گذشته لیبی شاهد تحولات خطرناکی بوده و برخی کارشناسان پیش بینی کردند ، اگر اوضاع به همین روال پیش برود ، وقوع جنگ های خونین داخلی در این کشور و کشته شدن هزاران نفر حتمی است.
**سخنگوی ارتش لیبی از ادامه عملیات تا نابودی کامل گروه های مسلح خبر داد.
سرهنگ ˈ محمد الحجازی ˈ گفت : عملیات ارتش ضد گروه های تکفیری در لیبی تا زمان نابودی کامل آنان ادامه می یابد ، زیرا آنها بر بخش هایی از لیبی تسلط یافته و به مردم توهین می کنند.
الحجازی به انهدام انبار مهمات گروه های تروریستی اشاره کرد و افزود: ارتش لیبی تا پاکسازی کامل کشور از وجود این گروه ها به عملیات خود ادامه می دهد.
وی تاکید کرد ، 90 درصد مردم لیبی طرفدار ارتش ملی در این جنگند.
الحجازی یادآورشد: دولت انتقالی لیبی حالت مرده پیدا کرده ، زیرا در جهت خواسته های مردم حرکت نمی کند ، بلکه اهداف گروه هایی مانند اخوان المسلمین را دنبال می کند و به همین دلیل است که کاری برای مردم انجام نداده است و از این بعد نیز نقشی در کشور نخواهد داشت.
**نیروهای واکنش سریع و ویژه نیز به سرلشکر حفتر پیوستند
سرهنگ ˈ ونیس بوخماده ˈ فرمانده نیروهای واکنش سریع و ویژه لیبی روز دوشنبه اعلام کرد نیروهایش به نیروهای طرفدار سرلشکر حفتر پیوسته اند تا با گروه های تندرو مبارزه کنند.
نیروهای سرلشکر حفتر برای پاکسازی طرابلس از نیروهای که آن ها را تندرو خوانده اند ،عازم شرق لیبی و بنغازی شده اند و شماری دیگر از نیروهای نظامی به ساختمکان کنگره کل در طرابلس حمله کردند.
**فرودگاه بنغازی تا 25 ماه می بسته خواهد بود
ˈابراهیم فرکاشˈ مدیر امنیتی فرودگاه بین المللی ˈ بنینا ˈ بنغازی اعلام کرد ، این فرودگاه تا 25 ماه می ( چهارم خرداد ) بسته خواهد بود و از این روز پروازها از سر گرفته می شود.
وی افزود : قرار بود پروازهای داخلی و خارجی عصر دوشنبه از سر گرفته شود ، اما به دلیل بی ثباتی در اوضاع امنیتی و برای تامین امنیت مسافران و کارکنان فرودگاه ، این فرودگاه تا 25ماه می بسته خواهد بود.
** نیروهای تیپ سپر -1 لیبی به سوی بنغازی روانه شدند
ˈمحمد العریبیˈ معروف به ˈ بوکا ˈ فرمانده نیروهای مشهور به سپر -1 لیبی روز دوشنبه اعلام کرد که از طرابلس به سوی شهر بنغازی حرکت کرده است تا با پیوستن به بقیه انقلابی ها به مقابله با نیروهای حفتر بپردازد.
وی افزود : همراه با 200 نیروی نظامی و 180 زره پوش قصد پیوستن به انقلابی های بنغازی دارد تا به مقابله با نیروهای حفتر بپردازد و امنیت شهر بنغازی را تامین کند.
العریبی اقدام حفتر را تلاش برای به دست گرفتن قدرت دانست و گفت : تنها انقلابی های 17 فوریه مشروعیت دارند.
**فرمانده پایگاه هوایی طبرق به نیروهای حفتر پیوست
سرهنگ ˈ ابراهیم عبدربه ˈ فرمانده پایگاه هوایی طبرق تاکید کرد ، این پایگاه قصد دارد به نیروهای سرلشکر بازنشسته خلیفه حفتر ˈ فرمانده سابق نیروی زمینی لیبی بپیوندد.
عبدربه افزود : ما با بزرگان و شیوخ طبرق و نهادهای جامعه مدنی نشست هایی برگزار می کنیم و آن ها به زودی به جنگ ضد تروریسم و تندرو می پیوندند.
**شماری از فرماندهان نظامی به سرلشکر حفتر پیوستند
سرگرد ˈ محمد الحجازی ˈ سخنگوی رسمی نیروهای وابسته به سرلشکر خلیفه حفتر گفت : شماری از فرماندهان ارتش لیبی به زودی به نیروهای حفتر می پیوندند.
الحجازی افزود : ارتش لیبی به فرماندهی حفتر برای حمله نظامی به بنغازی و طرابلس آماده می شود .
**ارتش ملی لیبی روز دوشنبه پارلمان این کشور را منحل و دولت را مامور پیشبرد امور کرد.
دولت لیبی نیز در بیانیه ای از پارلمان این کشور خواست تا زمان برگزاری انتخابات آینده و انتخاب دوباره نخست وزیر، فعالیت های خود را متوقف کند.
در ادامه این بیانیه آمده بود : دولت ˈ عبدالله الثنی ˈ نخست وزیر لیبی این پیشنهاد را به عنوان راه حلی برای بحران سیاسی موجود و جلوگیری از ادامه خشونت ها به پارلمان داده است.
**افراد مسلح یک معلم انگلیسی را ربودند
افراد مسلح روز دوشنبه یک معلم انگلیسی را که به عنوان مدیر یک مدرسه بین المللی در منطقه ˈ الهواری ˈ مشغول کار بود ، ربودند.
منابع آگاه اعلام کردند ، ربایندگان با مالک این مدرسه تماس گرفته و خواستار پرداخت مبالغی برای آزادی وی شدند.
ˈمالک الشریفˈ روزنامه نگار لیبیایی گفت : گروه اخوان المسلمین سعی می کند حوادث جاری در لیبی را کودتایی نظامی از سوی ارتش به ویژه نیروهای سرلشکر حفتر ضد انقلاب نشان دهند تا برای خود حامیان بین المللی بیابد، اما این درست نیست بلکه ارتش برای مقابله با گروه های تروریستی و اخوانی ها وارد عمل شده است و البته بسیاری از این جنگجویان خارجی و مزدورند.
** وزارت خارجه تونس به شهروندان خود در خصوص سفر به لیبی هشدار داد
از سوی دیگر وزارت خارجه تونس دوشنبه شب در پی درگیری های جاری در لیبی ، در بیانیه ای به شهروندان خود در خصوص سفر به لیبی هشدار داد.
وزارت خارجه تونس در این بیانیه از تونسی ها خواست در شرایط کنونی حتی الامکان و در صورت نبود ضرورت به لیبی سفر نکنند.
این وزارتخانه همچنین از تونسی های ساکن لیبی نیز خواست در شرایط امنیتی کنونی نهایت احتیاط را داشته باشند و در زمان جابجایی های خود بیشتر مراقب باشند.
**جنبش النهضه تونس حوادث جاری در لیبی را بسیار خطرناک توصیف کرد
جنبش ˈ النهضه ˈ تونس صبح امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص حوادث جاری در لیبی به ویژه بنغازی که از جمعه گذشته آغاز شده را بسیار خطرناک توصیف کرد و تاکید کرد نیروهای مسلح در تلاش برای کودتا دست به خشونت زده و در جریان این خشونت ها ده ها نفر کشته یا زخمی شدند و با این کار انقلاب و نهادهای دولتی و بزرگان انقلاب لیبی را هدف قرار داد.
این جنبش استفاده از سلاح در زمان اختلاف ها را محکوم کرده و در خصوص عواقب گسترش سلاح ها در لیبی هشدار داد و اعلام کرد : این باعث می شود مردم لیبی در معرض تهدید قرار بگیرند.
النهضه از همه گروه های سیاسی لیبی خواست به وظایف ملی و اخلاقی خود برای تقویت حکومت قانونی و نهادهای دولتی عمل کنند.
**سفیر امریکا خاک لیبی را ترک کرد
یک مقام وزارت خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی تویتر نوشت : ˈ دیبورا جونز ˈ سفیر امریکا در لیبی روز یکشنبه لیبی را به دلایل خانوادگی ترک کرده است.
از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ، سفارتخانه این کشور در لیبی به صورت عادی به کار خود ادامه می دهد.
این وزارتخانه تاکید کرد ، دستوری برای بازگشت دیپلمات های امریکایی از لیبی صادر نشده است . این وزارتخانه به شمار دیپلمات های آمریکایی شاغل در سفارتخانه این کشور در لیبی اشاره ای نکرد.
ˈ کریستوفر استفینز ˈکنسول آمریکا در بنغازی لیبی و سه نفر دیگر در جریان حمله به کنسولگری این کشور در 12 سپتامبر سال 2012 میلادی کشته شد.
**سازمان ملل خواستار توقف خشونت ها در لیبی شد
سازمان ملل متحد در بیانیه ای از همه طرف ها در لیبی خواست ، اعمال نظامی را متوقف کنند و اختلاف های خود را از طریق گفت و گو و با روش سیاسی حل کنند تا امنیت لیبی و شهروندان این کشور به خطر نیفتد.
هیات حمایت از لیبی سازمان ملل ˈ یونسمیل ˈ در این کشور آفریقایی نسبت به خشونت های جاری در این کشور به ویژه حمله به نهادها و ادارات رسمی و دولتی و به وحشت انداتختن شهروندان ابراز نگرانی شدید کرده و نسبت به کشته شدن شماری از شهروندان لیبی نیز ابراز تاسف کرد و در ادامه از دولت لیبی خواست هرچه زودتر اوضاع نابسامان این کشور را ساماندهی کند و تا سلسله ترورهای ضد نیروهای ارتش و پلیس و دستگاه قضایی این کشور متوقف شود.
**امارات سفارت خود در لیبی را بست
یک مقام عالی رتبه در سفارت امارات در لیبی عصر دوشنبه اعلام کرد که این سفارتخانه روز دوشنبه بسته شده و همه دیپلمات های اماراتی بنا بر دستور وزارت خارجه این کشور طرابلس را به مقصد امارات ترک کرده اند.
پیش از این دیپلمات های عربستانی به دستور وزارت خارجه این کشور طرابلس را ترک کرده بودند.
**متهم کردن انقلابی ها به تلاش برای پیشبرد طرح های گروه اخوان المسلمین در لیبی
برخی روزنامه نگاران لیبی عملیات نظامی در این کشور توسط ارتش لیبی را اقدامی جهت حفظ کرامت لیبی دانسته و اتهام های وارد شده به سرلشکر حفتر را رد کرده و گفتند : نیروهای حفتر به ارتش ملی لیبی پیوسته اند تا با گروه های تروریستی و اخوانی ها بجنگند.
**وزرای خارجه کشورهای مسلمان آفریقایی برای بررسی بحران لیبی نشستی مشترک برگزار می کنند
دبیر کل اتحادیه کشورهای عربی شمال آفریقا روز دوشنبه اعلام کرد ، وزرای خارجه این کشورها به زودی نشستی برای بررسی بحران رو به افزایش لیبی برگزار می کنند.
ˈ الحبیب بن یحیی ˈ گفت : وزرای خارجه این کشورها توافق کردند نشستی برای بررسی راه های کمک به لیبی برای خروج از این بحران و جلوگیری از وقوع جنگ داخلی برگزار کنند.
یحیی گفت : امیدواریم این نشست بتواند کمک شایانی به لیبی کند و این کشورها به میانجی گری میان گروه های مختلف لیبی بپردازند.
بنغازی از جمعه گذشته شاهد درگیری مسلح میان نیروهای وابسته به سرلشکر بازنشسته ˈ خلیفه حفتر ˈ و جنگجویان انقلابی و اسلامی وابسته به ستاد ارتش است و هر یک سعی می کنند شهر بنغازی را به کنترل خود در آورند .
براساس گزارش وزارت بهداشت لیبی ، در پی درگیری ها که از روز جمعه آغاز شده است تاکنون 75 نفر کشته و 136 تن دیگر زخمی شده اندˈ.
از روز جمعه گذشته درگیری های شدیدی در مناطق مختلف لیبی میان گروه های مسلح روی داده و شماری از دیپلمات های خارجی نیز شروع به ترک این کشور کرده اند.
سرهنگ ˈ مختار فرنانه ˈ فرمانده پلیس نظامی پیش از این در بیانیه ای از توقف فعالیت کنگره ملی لیبی و مکلف شدن دولت اضطراری برای پیشبرد امور تا زمان برگزارای انتخابات خبر داده بود.
خاورم **2041** 1447**1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن