تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815347619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های بزرگداشت سوم خرداد خوزستان تشریح شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان توسط مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس/
برنامه های بزرگداشت سوم خرداد خوزستان تشریح شد
اهواز – خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از اجرای برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در این استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید عقیلی پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری ستاد سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: 32 سال است که از عملیات الی بیت المقدس (دهم اردیبهشت ماه سال 61)  و آزادسازی خرمشهر می گذرد. آنچه که در این میان حائز اهمیت است، عزم یک ملت با پایمردی رزمندگان و نیروهای مسلح و مردمی برای آزادسازی کشور به خصوص هویزه و خرمشهر در مساحت شش هزار کیلومتر مربع است.

وی حماسه سوم خرداد را پر افتخارترین مقطع هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این حماسه با نصرت الهی و پایمردی ایثارگران و مردم شریف ایران به وقوع پیوست و نیروهای مقتدر و مومن در سایه وحدت خود با تمسک بر ایمان، شکستی سنگین بر دشمن وارد کردند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان خاطر نشان کرد: مردم خوزستان ضمن تنبیه متجاوزان، پیام عزت و پایمردی را به اثبات رساندند و بر اندیشه ناپاک استکبار خط بطلان کشیدند. این عملیات مظلومیت کشورمان را آنگونه منعکس کرد که دوست و دشمن بر اقتدار ملت تاکید کردند و تحولاتی در حوزه سیاسی و بین المللی و قدرت چانه زنی در دفاع از حقوق کشورمان در سال های جنگ تحمیلی به وجود آورد و تقویت فرهنگ ایثار و فداکاری در این دوران را سبب شد.

دبیر ستاد سوم خرداد خوزستان اظهار کرد: این ستاد متشکل از کمیته های پنج گانه با همکاری کمیته نیروهای مسلح و کمیته ایثارگران، کمیته فرهنگی و هنری، کمیته پشتیبانی و اجرایی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با 400 عنوان برنامه از دهم اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه سال جاری، همزمان با سالروز فتح بیت المقدس در حال اجراست.

وی ادامه داد: از میان این 400 برنامه، 25 برنامه شاخص و محوری در سراسر استان آغاز به کار خواهد کرد که شامل برگزاری چهارمین جشنواره زنان دفاع مقدس از یکم خرداد ماه، دیدار با خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در چهارم خرداد با همکاری لشکر 92 زرهی اهواز، غبار روبی مزار شهدا در سطح استان به ویژه اهواز و خرمشهر، رونمایی از دو تندیس شهدای شاخص استانی در اهواز، برگزاری جشنواره ملی تئاتر مقاومت در خرمشهر و آبادان از چهارم تا هفتم خرداد، پخش برنامه زنده تلویزیونی با نوای کاروان در طی سه شب، مراسم نور افشانی پنجم خرداد در خرمشهر و همچنین پخش ویژه برنامه های حوزه سوم خرداد از شبکه های سراسری خواهد بود. در بخش ورزشی نیز کشتی قهرمانی نونهالان و نوجوانان استان، همایش پیاده روی خانوادگی در اهواز و خرمشهر، برگزاری مسابقات ویلچررانی در اهواز توسط امور ایثارگران برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان، نواختن زنگ آزادسازی خرمشهر در مدارس، تجمع مدافعین و رزمندگان خرمشهر به عنوان برنامه محوری سوم خرداد با ورود یگان های مربوطه در محل میدان مسجد جامع خرمشهر همراه با تجمع مردم و مسئولین، فضاسازی های محیطی انجام شده در سطح شهرها، تبیین نقش عملیات بیت المقدس در خطبه ها، حضور فرماندهان نظامی در ویژه برنامه صدا و سیما، گلباران شهر خرمشهر، ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم روستاهای خرمشهر با همکاری مجموعه بهداشت و درمان و بخش بهداری رزمی یگان های مسلح، افتتاحیه دهها پروژه استانی متمرکز در استان بویژه خرمشهر، همکاری رسانه ها در نشریات سراسری، رونمایی از صفحه جبهه و جنگ روزنامه جمهوری اسلامی ایران و برگزاری محفل انس با قرآن را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد.

عقیلی در خصوص جشنواره خاطره نویسی نقش زنان در حوزه دفاع مقدس گفت: برخلاف فعالیت های زیادی که در حوزه دفاع مقدس انجام شده متاسفانه به سهم کارهای اختصاصی زنان به شایستگی رسیدگی نشده است. رویکرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان پررنگ کردن مسیر توجهات به حوزه ایثارگران و به خصوص نقش زنان در دفاع مقدس است.

وی توضیح داد: شروع فراخوان این جشنواره از اواخر سال 92 بوده است که روز پنج شنبه اول خرداد ماه سال جاری در محل تالار ملی حفاری برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد سوم خرداد افزود: هزار و 50 خاطره به دبیرخانه رسیده است که 675 مورد آن سهم مشارکت دانشجویان شرکت کننده در این فراخوان که نشان دهنده اشتیاق برای ورود تبیین خاطرات دفاع مقدس در حوزه زنان است. 400 خاطره به مرحله دوم راه یافتند و با پالایش اولیه خاطره ها هزار و 650 بار خوانش توسط دبیر علمی جشنواره صورت گرفته است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد: شهیده مریم فرمانیان با موضوع پزشکی و امدادرسانی رتبه اول، در حوزه دفاع و مقاومت شهیده سهام خیام رتبه دوم و در بخش عمومی شهیده شهناز محمدی زاده رتبه سوم  توسط هیئت داوران به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند. تمام آثار دریافت شده توسط اساتید برجسته دانشگاه و انجمن نویسندگان دفاع مقدس هم به لحاظ مفهومی و هم علمی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

عقیلی یکی از ره آوردهای این جشنواره را رونمایی از کتاب خاطرات دو جلدی زنان دفاع مقدس در خوزستان تحت عنوان «شهرم در امان نیست » بیان کرد و گفت: این کتاب خاطرات زیبای نقش زنان از آغازین روزهای هجوم عراق به خاک خوزستان را شامل می شود.

وی اظهار کرد: در این فراخوان از استان های لرستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، ایلام، بوشهر، کرج، تهران و کرمانشاه شرکت به عمل آمده است.  

دبیر ستاد سوم خرداد گفت: این برنامه با مشارکت سپاه حضرت ولی عصر(عج) ، صدا و سیما، مرکز آبادان، کمیسیون امور بانوان استانداری و شهرداری اهواز و بانک اقتصاد مهر به اجرا خواهد رسید.


۱۳۹۳/۲/۳۰ - ۱۳:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن