تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820912309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساکت: لازم باشد قوانين سخت‌تري وضع مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: ساکت: لازم باشد قوانين سخت‌تري وضع مي‌شود
عضو هيات رييسه سازمان ليگ فوتبال ايران از کاهش 35درصدي ميانگين بودجه باشگاه‌هاي ليگ برتري در فصل جديد خبر داد و گفت: ضمانت اجرايي کافي براي اجراي صحيح قانون سقف بودجه باشگاه‌ها وجود دارد اما اگر نياز باشد در طول مسير قوانين سخت‌گيرانه‌تري وضع مي‌شود.

محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با ايسنا، به سوالات مختلفي درباره قانون جديد سقف بودجه باشگاه‌ها، ضمانت‌هاي لازم براي اجراي آن، کنترل انحرافات، ميزان بودجه اعلام باشگاه‌ها براي فصل جديد و ... پاسخ داد. متن اين پرسش و پاسخ در زير مي‌آيد:

سقف بودجه قدم مثبتي در نظام‌مند کردن سيستم مالي باشگاه‌ها

عضو هيات رييسه سازمان ليگ که در تدوين قوانين جديد نقش بسزايي داشته است ابتدا در پاسخ به اين که آيا قانون سقف بودجه تعيين شده براي باشگاه‌ها مي‌تواند عاملي تاثيرگذاري در کاهش و کنترل هزينه‌ آنها باشد، اظهار کرد: از نظر بنده رويه پيش‌بيني شده مطلوب است چون رها کردن بدون چهارچوب و ضابطه نظام قراردادها آن هم در شرايطي که بحث اقتصاد مقاومتي به عنوان يک راهکار استراتژيک در برنامه‌هاي مملکت قرار گرفته، اصلا درست نبود. لذا اين قانون از پيش‌ بررسي و تحقيق شده را مي‌توان قدم مثبتي در راه نظام‌مند کردن سيستم مالي باشگاه‌ها عنوان کرد.

ايرادهاي زيادي به قانون سقف قراردادها وارد بود

وي با اشاره به ضعف‌هايي که قانون قديمي و منسوخ شده سقف قراردادها داشت، ادامه داد: آن اقدام يک حرکت سعي و خطا گونه بود که با مشکلاتي همراه شد. همه بازيکنان توقع بالايي داشتند و خود را در حد سقف مي‌ديدند که درست نبود و همين طور طبق قانون نمي‌شد تميزي بين کيفيت آنها قائل شد. ايرادهاي زياد ديگري هم به آن رويه وارد بود اما اکنون قانون سقف بودجه براي باشگاه‌ها با دامنه‌اي که ايجاد کرده، اختيار کار در چگونگي مصرف بودجه را برعهده مديرعامل مي‌گذارد.

قانون جديد جوهره مديرعامل‌ باشگاه‌ها را هويدا مي‌سازد

مديرعامل اسبق باشگاه سپاهان تاکيد کرد: قانون سقف بودجه زمينه‌اي را فراهم مي‌کند تا جوهره مديران باشگاه‌ها در مديريت برنامه‌ريزي و هزينه مشخص شود. نقش تعيين‌ کننده مديريت برجسته‌تر مي‌شود، چون اين قانون سيستم مديريتي باشگاه و مديرعامل به صلاحديدشان هر بخشي از بودجه را در جايي صرف کرده و مثلا به بازيکني يک ميليارد بدهند و به بازيکن ديگر 300 ميليون تومان. واگذاري اين حق انتخاب به مديران، تاثير تدبير و عملکرد کارشناسانه آنها را برجسته مي‌کند.

اولين ضمانت اجرايي قانون جديد، هيات مديره باشگاه‌هاست

ساکت در پاسخ به اين که چه ضمانت اجرايي براي اجراي درست اين قانون وجود دارد، به ايسنا گفت: ضمانت اجراي قانون در وهله اول خود هيات مديره باشگاه‌ها هستند. يکي از ويژگي‌هاي مثبت قانون سقف بودجه باشگاه‌ها اين است که بستر و مبنايي براي کنترل و نظارت بيشتر اعضاي هيات مديره باشگاه‌ها بر عملکرد مديريت آن باشگاه را فراهم مي‌کند. الان هيات مديره يک باشگاه اين قانون را يک قانون بالادستي براي اعمال نظارت بيشتر دانسته و اگر کار به خوبي انجام شود، از بسياري انحرافات جلوگيري خواهد کرد.

کميته صيانت از سلامت سازمان ليگ تشکيل مي‌شود

وي با بيان اين که سازمان‌هاي نظارت متعددي هم اجراي صحيح اين قانون در باشگاه‌ها را زير نظر مي‌گيرند، تصريح کرد: علاوه بر دستگاه‌هاي نظارتي خارج از مجموعه سازمان ليگ، کميته صيانت از سلامت ليگ هم به زودي در سازمان ليگ تشکيل خواهد شد. اين کميته طبق اعلام مهدي تاج، رييس سازمان ليگ با دستور AFC ايجاد مي‌شود و در کنار کميته نظارت و بازرسي سازمان ليگ فعاليت مي‌کند که مبنايي براي کنترل، ارزيابي و راستي‌آزمايي کليه فعاليت‌هاي ليگ در ابعاد مختلف خواهد بود.

اين تصميم خواست مجلس، وزارت ورزش، فدراسيون و سازمان ليگ بود

مديرعامل اسبق باشگاه‌ سپاهان تاکيد کرد: در حال حاضر با توجه به شرايط کشور و عزمي که براي کاهش و کنترل هزينه و همچنين شفاف‌سازي عملکردها به وجود آمده، چنين قوانين بالادستي خواست مجلس شوراي اسلامي، وزارت ورزش و جوانان، فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ است که مورد حمايت همه نهادها و مراجع ذيصلاح هم قرار دارد؛ بنابراين کار کردن خلاف جهت چنين حرکتي تخلفي است که مي‌تواند آشکار شود.

شفاف‌سازي خوب است اما نه فقط در فوتبال!

وي از شفاف‌سازي قراردادها به عنوان يکي ديگر از اهرم‌هاي کنترلي اجراي صحيح قوانين مالي جديد نام برد و به ايسنا گفت: اگر قراردادها شفاف، گويا، بدون چندگانگي و يک واحد باشد و همه قيدها و تبصره‌ها هم در آنها قيد و عيان شود، خود عرصه را براي کنترل و نظارت بر سلامت ليگ بيشتر مي‌کند.

ساکت در پاسخ به اين که به طوري کلي با شفاف‌سازي تمامي قراردادها موافق هست، توضيح داد: شفاف‌سازي قراردادها و عملکردها در فوتبال خوب است اما خوب‌تر آن است که در همه فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، بازرگاني و ... کشور در ديگر نهادها و سازمان‌ها هم شفاف‌سازي صورت گيرد؛ نه اين که دغدغه‌ جامعه صرفا اين باشد که به عدد و رقم بازيکنان بپردازيم. رونمايي از گردش مالي فوتبال و قراردادهاي آن خوب است اما اگر فقط در اينجا باشد اين جفا به فوتبال است و معتقديم بايد در همه بخش‌ها و مشاغل باشد.

نياز باشد قوانين سخت‌گيرانه‌تر وضع مي‌شود تا امکان تخلف را بگيريم

عضو هيات رييسه سازمان ليگ در واکنش به اين که "با توجه به تجربه زيادي که در عرصه مديريت يک باشگاه صنعتي داريد، در مجموع برآيند تمهيداتي بيان شده ضامن قابل قبولي براي اجراي صحيح قانون جديد و کاهش فسادهاي مالي هست يا اينکه باز راه‌هايي براي دور زدن قانون براي باشگاه‌هاي مختلف وجود دارد" به ايسنا گفت: پيش‌بيني و ديدگاه فدراسيون و سازمان ليگ اين است که با قوانين و تمهيدات جديد کار به سلامت انجام شود و از کج‌روي‌ها و دور زدن قانون هم جلوگيري خواهد داشت. اين که اجراي چنين فرايندي جزو تاکيدات مقامات مسوول و همه مديران ورزشي هم هست براي ما جاي اميدواري زيادي دارد. هرچند فرآيند کار به گونه اي است که اگر در طول مسير نياز به سخت‌گيري بيشتري باشد، قطعا با تعيين قانون جديد مکمل، سعي مي‌کنيم مسير کنترل شود. الان همه اراده‌ها بر اجراي صحيح اين قضيه است.

اين روزها عده‌اي عمدا حيثيت و کيان فوتبال مملکت را نشانه رفته‌اند!

ساکت با انتقاد از کساني که سعي دارند به فوتبال لطمه بزنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخورد زردي که اين روزها با فوتبال کشور شده نشان مي‌دهد عده‌اي عمدا حيثيت و کيان فوتبال مملکت را نشانه رفته‌اند و اين اصلا اتفاق خوبي نيست! همه ما بايد از فوتبال کشورمان پاسداري کرده و کمک کنيم مسير درستي را طي کند.

برخي باشگاه‌ها تا 100 درصد بودجه‌شان را کاهش داده‌اند

مديرعامل اسبق باشگاه سپاهان در پاسخ به اين که با بودجه‌هاي اعلامي باشگاه‌ها به سازمان ليگ و اطلاعاتي که شما از وضعيت بودجه‌اي سال‌هاي گذشته آنها داريد، شاهد چه ميزان کاهش و يا افزايش بودجه هستيم نيز به ايسنا گفت: طبق بودجه‌اي که باشگاه‌ها امسال به سازمان ليگ اعلام کرده‌اند و اطلاعاتي که از وضعيت سال قبل آنها وجود دارد، در بعضي باشگاه‌ها 50 درصد و در برخي تا حدود 100 درصد تعديل بودجه را شاهد هستيم، هر چند بعضي باشگاه‌ها تغيير خاصي در بودجه امسال و سال قبل‌شان نداشته و چند مورد هم بودجه را افزايش داده‌اند. قطعا بودجه‌هاي بالاي سقف بايد تعديل شود. البته در شرايط فعلي و قوانين جديد باشگاه‌ها نياز به تعديل هزينه‌هايشان دارند و از طرفي توقعات بازيکنان هم بايد پايين بيايند.

کاهش 35 درصدي بودجه اعلامي تيم‌هاي ليگ برتري نسبت به پارسال

ساکت در واکنش به اين که به طور ميانگين با امسال با چه ميزان کاهش بودجه‌اي در ميان 16 باشگاه‌ ليگ برتري مواجه هستيم، نيز گفت: ميانگين رقم کلي بودجه اعلام شده توسط 16 باشگاه ليگ برتري امسال حدودا 35 درصد نسبت به سال قبل کمتر است.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

سه شنبه 1393/02/30 14:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن