تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819143451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم جدي دستگاه قضايي عراق در جهت تخفيف مجازات اتباع ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۴۴ب.ظ)
رئيس قوه قضاييه عراق در ديدار با پورمحمدي خبر داد: عزم جدي دستگاه قضايي عراق در جهت تخفيف مجازات اتباع ايراني وزير دادگستري جمهوري اسلامي ايران و رئيس قوه قضاييه عراق در نشستي مشترک، ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث حقوقي و قضايي، بر لزوم گسترش هرچه بيشتر مناسبات و تقويت و تحکيم روابط دو کشور تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي اين ديدار وزير دادگستري کشورمان با اشاره به سفر اخير خود به کشور عراق و ديدار با مقامات اين کشور، مذاکرات و توافقات حاصل شده در اين سفر را بسيار مثبت ارزيابي کرد و افزود: در اين سفر از نزديک شاهد فضاي مطلوب انتخابات پارلماني بوديم و معتقديم اين انتخابات گام بلند ديگري در جهت استقلال و توسعه و تقويت عراق است.
پورمحمدي همچنين اظهار داشت: خوشحاليم که دستگاه قضايي عراق تجربيات خوب و موفقي در رابطه با استقلال داشته است و مشاهدات و گزارش ها حاکي از تحولات بزرگ و عميق در نظام قضايي عراق است.
وي همچنين خاطر نشان کرد: در جمهوري اسلامي ايران نيز دستگاه قضايي از اقتدار و استقلال خوبي برخوردار است که اين ويژگي موجود در دو کشور، ظرفيت بسيار خوبي براي گسترش سطح همکاري ها را فراهم مي کند.
وزير دادگستري گفت: «در دنياي اسلام نيازمند يک ساز و کار قضايي مبتني بر مباني اسلامي هستيم که حافظ حقوق شهروندي باشد؛ چراکه ما در دنيا متهم به ضعف در دفاع از حقوق شهروندان و ضعف در نظام قضايي هستيم و خوشبختانه در دو کشور داراي قضات برجسته، دانشمند و باتجربه هستيم که اين موضوع زمينه همکاري بين دو کشور را فراهم مي کند».
وي به موضوع طرح بحث مبارزه با خشونت و افراط گرايي جناب اقاي روحاني رييس جمهور کشورمان در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: اين بحث پس از مدتي در قالب يک قطعنامه به تصويب رسيد و از آنجاييکه کشور عراق يکي از کشورهاي در معرض آسيب تروريسم است اين موضوع مي تواند زمينه همکاري بيشتري را بين دو کشور فراهم کند.
پورمحمدي ضمن اعلام اين مطلب که حجم رفت و آمد اتباع دو کشور به بيش از 3 ميليون نفر مي رسد، خواستار اتخاذ تدابير حقوقي و قضايي به منظور حمايت از اين افراد شد.
وي با بيان اين خبر که دولت در حال اتخاذ تصميمات جديدي براي جذب سرمايه گذاري خارجي در بحث تملک شهروندان ديگر کشورها در خاک جمهوري اسلامي ايران است، از ارسال اين موارد در آينده نزديک به مجلس خبر داد و افزود: اميدورايم با تصويب قوانين جديد در اين خصوص زمينه هاي همکاري اقتصادي بيشتري بين دو کشور فراهم شود.
در اين ديدار مدحت محمود، رئيس قوه قضاييه عراق نيز ضمن قدرداني از مقامات جمهوري اسلامي ايران به وجود مشترکات گسترده تاريخي و فرهنگي بين دو کشور اشاره کرد و گفت: در ديدارهايي که با مقامات ايراني داشتيم متوجه شديم تمايل زيادي براي گسترش روابط بين دو کشور وجود دارد.
وي با اشاره به موافقتنامه هاي حقوقي و قضايي چهارگانه اي که به امضاي دو طرف رسيده است، اظهار داشت: اکنون رسالت ما اجرايي کردن مفاد و مواد اين موافقتنامه هاست تا شهروندان دو کشور بتوانند از منافع آن بهره مند گردند.
رئيس قوه قضاييه عراق اعلام کرد: در دولت و دستگاه قضايي عراق عزمي جدي در جهت تخفيف مجازات اتباع ايراني که مرتکب جرايمي از قبيل عبور غير قانوني از مرز مي شوند وجود دارد و با توجه به تمايل جمهوري اسلامي ايران به تبادل زندانيان و استرداد محکومين، دولت عراق نيز در اين جهت آمادگي لازم را دارد.
مدحت محمود در خصوص نتايج انتخابات عراق نيز گفت: برنده اين انتخابات فارغ از نتيجه اي که حاصل مي شود، بدون شک ملت عراق هستند و اين ملت ثابت کردند از راهي که براي حفظ استقلال کشور در پيش گرفته اند باز نخواهند گشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن