تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819441287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران، ميزبان نخستين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي عضو اکو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۵۴ب.ظ)
ايران، ميزبان نخستين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي عضو اکو معاون برنامه‌ريزي و نظارت سازمان نظام پزشکي کشور گفت: سلامت الکترونيک، تله‌مديسين و موبايل health(استفاده از فناوري موبايل در سلامت) سه جزء مهم ICT در کشور هستند که کشور ما از اين نظر در جايگاه مناسبي قرار ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر محمد جهانگيري طي سخناني در دومين کنفرانس "تله‌مديسين و سمينار بيورزنانس و تشخيص‌هاي نوين پزشکي" که در محل دانشگاه صنعتي اميرکبير برگزار گرديد با بيان اين که برنامه تحول نظام سلامت از نظر اطلاع‌رساني و بودجه موقعيت مناسبي را داراست، گفت: نظام سلامت در گذشته زماني که در مرحله بودجه‌ريزي قرار مي‌گرفت در رتبه‌هايي همچون چهاردهم جاي داشت اما امسال براي اولين بار سلامت در کشور در اولويت سوم قرار گرفت و در اين زمينه از رييس جمهور قدردان هستيم که نظام سلامت را در اولويت‌هاي اوليه کشور قرار داده است.
وي با بيان اين که در زمينه برنامه طرح تحول نظام سلامت نقد بسيار است، گفت: براي طي کردن اين مسير بايد از علم و تکنولوژي روز و يکپارچگي مديريت استفاده کنيم که در اين زمينه بدون استفاده از IT و ICT امکان يکپارچگي مديريت در سطح ملي و بين‌المللي را نخواهيم داشت.
به گفته وي اگر از موقعيت نظام سلامت به صورت بهينه استفاده نشود آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري به کشور وارد مي‌آيد.
جهانگيري در ادامه سخنانش با بيان اين که اگر بزرگان علم در مفاهيم يک تکنولوژي به اشتراک نرسند، جامعه سردرگم خواهد بود، اظهار کرد: مفهوم‌سازي تکنولوژي جديد به صورت اصول اوليه بايد در دانشگاه‌ها انجام شود و اصول استفاده از اين تکنولوژي‌ها در جامعه ثابت شود و در اين راستا از موازي‌کاري‌ها جلوگيري و هم‌افزايي افزايش يابد.
وي اضافه کرد: معماري اين موضوع بيشتر در دست محققان و پژوهشگران کشور است و کساني که در مباحث IT فعاليت مي‌کنند بايد اولويت‌بندي را به نحو مطلوب انجام دهند.
جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش از برگزاري اولين کنفرانس گردشگري سلامت کشورهاي عضو اکو با حضور 10 کشور در مرداد ماه سال جاري در مازندران خبر داد و گفت: همچنين مديريت مرکز اطلاعات سلامت کشورهاي اسلامي به ايران واگذار شده است که دبيرخانه اين مرکز نيز در سازمان نظام پزشکي مستقر شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن