تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818117846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضا ضراب گامی دیگر به حکم تبرئه نزدیک شد: لغو ممنوع الخروجی تاجر ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رضا ضراب گامی دیگر به حکم تبرئه نزدیک شد: لغو ممنوع الخروجی تاجر ایرانی

رضا ضراب گامی دیگر به حکم تبرئه نزدیک شد: لغو ممنوع الخروجی تاجر ایرانی
حریت نوشت: دادگاهی در ترکیه حکم ممنوعیت سفر رضا ضراب به خارج از کشور را ملغی اعلام کرد. این تاجر ایرانی به اتهام "فساد مالی" به مدت دو ماه بازداشت شده بود.

به گزارش نامه نیوز، حکم تازه دادگاه نشان از آن دارد که دولت ترکیه مصمم است پرونده را از مجرای حقوقی عادی آن خارج کند. در پرونده‌ای که به تخلفات رضا ضراب مربوط می‌شود، عده‌ای از نزدیکان رجب طیب اردوغان، نخست وزیر، درگیر هستند. افشای این پرونده در رسانه‌های جمعی از مهمترین چالش‌هایی است که دولت اردوغان طی یازده سال زمامداری، با آن روبرو شده است.

یک گزارش نیروهای امنیتی که در اوایل سال جاری به بیرون درز کرد، نشان می‌دهد که وزیر وقت اقتصاد، وزیر وقت کشور و وزیر امور مربوط به اتحادیه اروپا و همچنین مدیر اجرایی بانک دولتی هالک (خلق) ترکیه، از رضا ضراب رشوه‌هایی کلان دریافت کرده‌اند.

به دنبال انتشار گزارش، مقامات یادشده یا استعفا داده و یا برکنار شدند. آن‌ها هرگونه اقدام خلافی را منکر هستند. بانک هالک (خلق) هرگونه عمل مغایر قوانین داخلی و بین‌المللی را تکذیب می‌کند.

ضراب در گفت‌وگویی با نشریه ترکی "صباح" که در ماه آوریل منتشر شد، می‌گوید: «تمام معاملاتی که انجام دادم قانونی بوده است».

با وجود این پرونده و پرونده‌های مشابه فساد مالی، در پایان ماه مارس حزب حاکم "توسعه و عدالت" به رهبری اردوغان در انتخابات محلی به پیروزی دست یافت و نشان داد که همچنان از پشتیبانی زیادی برخوردار است.

انتظار می‌رود اردوغان در انتخاباتی که در ماه اوت برای گزینش رئیس‌جمهور ترکیه برگزار می‌شود نیز برنده نهایی باشد.

به گزارش تیک، اردوغان و اطرافیان او پرنده‌ی فساد مالی را توطئه کودتایی برای متزلزل کردن دولت قانونی و بی‌اعتماد کردن رأی‌دهندگان دانسته‌اند. به نظر آنها سرنخ این "توطئه" را پیشوای اسلام‌گرا، فتح‌الله گولن در دست دارد که از نفوذ زیادی در میان مأموران پلیس و دادگستری برخوردار است.

به دنبال افشای این رسوایی مالی صدها نفر از مأموران امنیتی و چند بازجوی پلیس از پست خود برکنار شدند.





1393/2/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن