تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804744634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوش و خروش «تندروهای دلواپس» در لغو سخنرانی‌ حامیان دولت/ از محک صبر یادگار امام و استعفای فرماندار بروجرد تا لبخند آیت الله به افراطیون


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
جوش و خروش «تندروهای دلواپس» در لغو سخنرانی‌ حامیان دولت/ از محک صبر یادگار امام و استعفای فرماندار بروجرد تا لبخند آیت الله به افراطیون

جوش و خروش «تندروهای دلواپس» در لغو سخنرانی‌ حامیان دولت/ از محک صبر یادگار امام و استعفای فرماندار بروجرد تا لبخند آیت الله به افراطیون
اخلال و لغو سخنرانی؛ دو کلمه ای که این روزها به تناوب در فضای غبارآلود سیاسی کشور شنیده می‌شود. گویی تندروهای ناراحت از روی کار آمدن دولت جدید کمر همت برای مشکل افرینی و حاشیه سازی علیه دولت بسته اند.
لیلا شریف- لغو سخنرانی چهره‌های سیاسی در سالهای اخیر به یک عادت و نوعی تهدید از سوی گروه‎های تندرو مبدل شده است. اگر اعمال نفوذ گروه‎های فشار و تندروها در سالهای قبل در قالب حمایت از دولت سابق به سخنرانی نوه امام در سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب، پرتاب مهر به سوی علی لاریجانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه و و اخلال در سخنرانی دیگر شخصیت‌های نظام چون آیت الله هاشمی و شیخ علی اکبر ناطق نوری رسید، اما با روی کار آمدن دولت روحانی، جوش و خروش متفاوت در این گروه‌ها برپا شده تا شاید با سنگ اندازی‌ در مسیر حرکتی دولت، دولتمردان را در کنترل امور داخلی کشور ناکارآمد نشان دهند.

گروه‌های افراطی که این روزها با کلید واژه جدید«دلواپسی» پرچم مخالفت علیه دولت را بلند کرده اند، بعد از برپایی همایش و تجمعات و ساخت فیلم«من روحانی هستم» و ... حال توپ را به زمین حامیان دولت روحانی برده اند و حاشیه هایی را برای آنها ایجاد کرده اند. حاشیه هایی از جنس لغو سخنرانی.

در آخرین نمونه از تحرکات گروه های تندرو طی چند هفته اخیر شاهد لغو سخنرانی نوه امام در دانشگاه بروجرد، اخلال و لغو سخنرانی آیت الله هاشمی و برخی چهره های اصلاح طلب چون هادی خانیکی، محمدرضا عارف و... بوده‌ایم. اتفاقی که در گام اول با هشدار حسن روحانی رییس جمهوری به منتقدان بی شناسنامه روبرو شد و زمانی که افراطیون باز هم مسیر خود را ادامه دادند، اینبار دولت سرسخت تر وارد شد تا شاید با حضور قانونمند، گروه های فشار و تندروها را به عقب براند. برخورد با فرماندار بروجرد به علت قصور و کوتاهی در لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه بروجرد اولین نمونه از برخورد جدی دولت با تندروها بود.

محک صبر یادگار امام در مواجه با گروه‎های خودسر
16 اردیبهشت؛ روزی که قرار بود نوه امام  برای سخنرانی در همایشی با عنوان تبیین شخصیت علمی امام‌خمینی‌(ره) در دانشگاه بروجرد حضور یابد. این امر اما به دلیل فشار نیروهای تندرو اتفاق نیفتاد و سخنرانی سیدحسن خمینی لغو شد. دانشگاه دولتی آیت‌ا... بروجردی(ره)  طی بیانیه‌ای درباره دلیل لغو همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی(ره) در این شهرستان عنوان کرد« با کمال تاسف به سبب افراط‌گری افراط‌گرایان و تهدیدهای تشنج‌آفرین آنها و با نهایت شگفتی، برخی مسئولان و تاثیرگذاران این شهر، اصرار بر برگزاری همایش با حذف یکی از سخنرانان همایش را داشتند»

آنگونه که در خبرهای بعدی نیز منتشر شد افراطیون  با ارسال پیامک و تجمعاتی مقابل این دانشگاه مخالفت خود را با سخنرانی نوه امام نشان دادند.

لغو این حضور و سخنرانی در ادامه با حاشیه‎ها و واکنش‎هایی از سوی چهره های سیاسی و برخی مراجع عظام تقلید روبرو شد. آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران نیز با انتقاد شدید از حرکت افراطیون در لغو سخنرانی سیدحسن خمینی گفت«شما ببینید در جریان آن کار غلط و اهانت به حاج حسن آقا در حرم امام، آقا با آغوش باز ایشان را بغل کردند و بوسیدند. معنای این بوسه و در آغوش گرفتن این بود که شما (اهانت‌کنندگان) مؤدب باشید، این چه برنامه غلطی است که نسبت به بیت و نوه‌ها و فرزندان امام انجام می‌دهید، مؤدب باشید و اینگونه برنامه‌ها به‌شدت محکوم است.»

40 نماینده مجلس نیز در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار پیگیری این موضوع شدند و تاکید کردند« متاسفانه با اعمال فشار گروه‌های افراطی و بعضا خودسر مبنی بر حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این مراسم، فرماندار و شورای تامین بروجرد که خود باید تامین‌کننده امنیت اینگونه محافل و مجالس باشد از وظیفه اصلی خویش تخطی و آسانتر راه یعنی لغو مراسم را بر می‌گزیدند که استاندار لرستان نسبت به حل مشکل پیگیری لازم را انجام نمی‌دهد. جای تاسف دارد در دولتی که برگرفتن نگاه امنیتی از جامعه سرلوحه شعارهای آن است در بروجرد،‌ شهری که زادگاه حضرت ایت‌الله سلطانی بروجردی،‌ نواده این بزرگوار و حضرت امام(ره) نتوانند به ایرادات سخنرانی بپردازند. لطفا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و با خاطیان و تعلل کنندگان برخورد قانون صورت بپذیرد.»

این واکنش‌های و پیگیری‌ها موجب شد تا از سوی دیگر خبری مبنی بر دستور رئیس جمهور برای برکناری استاندار لرستان مطرح شود، خبری که بعد از چند روز از سوی استاندار تکذیب شد و برخورد با عاملان لغو سخنرانی نوه امام، به بررسی‌های بیشتر منوط شد.

سرانجام گره معمای لغو سخنرانی نوه امام با سخنان روز گذشته وزیر کشور گشوده شد و رحمانی فضلی با اعلام خبر پذیرش قصور فرماندار بروجرد و استعفای این مسئول گفت:«علیرغم مجوز قبلی مبتنی بر تشکیل جلسه‌ای در دانشگاه با حضور افراد سرشناس همچون آیت‌الله دری نجف‌آبادی و سید حسن خمینی تشکیل شود که تعدادی از افراد دیگر نیز به دلیل سلیقه و سیاسی خواسته بودند همزمان در آن محل و
مکان جلسه دیگری تشکیل دهند و بر اساس نظر مسئولان محلی امکان وقوع این جلسه به مصلحت نبوده است.»

لغو سخنرانی‎های نوه امام و اخلال در صحبت‎های ایشان، امری مسبوق به سابقه است. چه آنکه سیدحسن اقا از زمانی که در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی با موج شعارهای مخالف مواجه و مجبور به قطع
سخنرانیش شد، طعم تلخ تندروی‌های نادرست سیاسی را چشید. سال 89 و در بیست و یکمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر بود که بنیان توهین به نوه امام بنا نهاده شد. مخالفان تلاش کردند با سر دادن شعار مانع سخنرانی ایشان شوند و نوه امام نیز در واکنش به این رفتارها تلاش کرد تا با صبوری سخن بگوید.

سید حسن خطاب به افراد شعاردهنده که مانع ادامه سخنرانی ایشان می‌شدند گفت که"تا بوده چنین بوده، هنوز 20 سال از درگذشت امام نگذشته است و خداوند انشاءالله همه ما را قرین رحمت قرار دهد." حتی این گفته نوه امام و درخواست ایشان برای ادامه سخنرانی موجب آرام شدن فضا برای ادامه سخنرانی نشد تا این اتفاق نقطه شروعی برای  اخلال و لغو سخنرانی نوه امام شود و برخلاف توقع جامعه، تنها با گذشت چند سال از آن اتفاق باز هم شاهد باشیم که تندروها نوه امام را مجبور به سکوت کردند.

ماجراهای همیشگی آیت الله صبور ایران با تندروها
اما در همین روزهایی که سخن از لغو سخنرانی نوه امام به گوش می رسید، نام آیت الله هاشمی اینبار با ماجرای لغو سخنرانی اش بر سر زبان ها افتاد.

هر چند لغو سخنرانی برای هاشمی رفسنجانی چندان اتفاق جدیدی در تاریخ زندگی سیاسی او نیست اما در چند سال اخیر و با فاصله زمانی کوتاه شاهد تلاش تندروها برای هجمه علیه آیت الله در مراسم سخنرانی وی بوده ایم.

در همین راستا در روزهای اخیر خبر لغو حضور آیت الله در مراسم سالروز درگذشت آیت الله طاهری اصفهانی به دلیل فشار تندروها منتشر شد. اتفاقی که بنا بر گفته فرزند آیت الله طاهری« به دلیل همراهی نکردن استانداری شرایط برای عقب نشینی در برابر گروه‎های فشار و لغو حضور آیت الله هاشمی فراهم شد.»

فرزند آیت الله طاهری همچنین نسبت به رواج فعالیت گروه‎های تندرو برای لغو سخنرانی چهره‌های سیاسی ابراز نگرانی کرد و گفت که «این عده، افراد معروف و شناخته‌شده‌ای هستند و شایسته دولت نیست که افراد مخالف با اعمال فشار سیاست‌های خود را پیش ببرند. من نگران وضعیت آتی هستم که این مسایل به یک رویه تبدیل شود.»

اما در کنار صحبت‌های فرزند آیت الله طاهری در رابطه با لغو سفر هاشمی به اصفهان، قدرت‌الله علیخانی، مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی همزمانی دعوت به اصفهان با سالگرد ارتحال امام را دلیل لغو سفر اعلام کرد.

لغو سخنرانی هاشمی اما چندمین نمونه از اخلال آفرینی ها در مراسم رییس مجمع است. چه آنکه در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری نیز سخنرانی وی در کیش و کاشان با برخوردهای تندی همراه بود. آیت الله هاشمی قرار بود در چهاردهمین روز اردیبهشت ماه با دعوت «حزب اعتدال و توسعه شهر کاشان» در مراسم بزرگداشت آیت الله  یثربی حاضر شود، دعوتی که که بنابر گفته دبیر حزب این حزب« برای جلوگیری از برخی حواشی، استاندار قول داده بود اما این قول‌ها برآورده نشد و دفتر آیت‌الله هاشمی هم سفر ایشان را لغوشده اعلام کرد.»

از سویی دیگر در اولین روزهای سال جدید نیز خبری مبنی بر اخلال سخنرانی آیت الله رفسنجانی در مسجد کیش و برکناری فرماندار بندرلنگه و بخشدار کیش از سوی برخی رسانه‎ها به گوش رسید، خبری که باز هم با مهر تکذیب رو به رو شد و محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که این بار اخلال در سخنرانی هاشمی را تکذیب کرد.

اخلال گری به سخنرانی عارف هم رسید
لغو سخنرانی هادی خانیکی چهره سیاسی اصلاح طلب در نشست سراسری نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور در مشهد، لغو سفر و سخنرانی محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان و جعفر توفیقی، مشاور وزیر علوم به شیراز از جمله اتفاقاتی دیگری بودند که در ماه‌های اخیر به دلیل فشار برخی از گروه‎های تندرو دانشجویی از سوی وزارت علوم لغو شد.

حال باید منتظر ماند و دید که اولین اقدام جدی دولت روحانی و وزارت کشور در نبرد با گروه‌های تندرو و خودسر که منجر به استعفای فرماندار بروجرد -به دلیل قصور در برخورد با این گروه‌ها در جریان لغو سخنرانی سیدحسن خمینی- شد، تا چه حد موجب تأخیر یا لغو برنامه‌های آتی این گروه‌ها می‌شود؟








1393/2/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن