تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803868543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان شهرداری‌ها و شرکت مادرتخصصی عمران شهری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
امضای تفاهم‌نامه میان سازمان شهرداری‌ها و شرکت مادرتخصصی عمران شهری
تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران امضا شد.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ این تفاهم‌نامه در زمینه همکاری و بهره‌گیری متقابل، به منظور استفاده ازظرفیتها و توانمندی‌های اجرایی، مدیریتی، علمی، پژوهشی، آموزشی طرفین پیرامون برنامه‌های بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی موضوع ماده (2) قانون حمایت از احیاء، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به امضا رسید.

این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست های کلی ابلاغی مورخ 29/11/1389مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور«شهرسازی» و«مسکن» در زمینة احیای بافت های فرسودة شهری و روستایی از طریق روش های کارآمد،جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در شهرها و ساماندهی بافت های حاشیه ای و نامناسب موجود و همچنین مفاد مواد 171 و 172 قانون برنامه پنجم توسعة جمهوری اسلامی ایران، سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی (مصوب بهمن ماه 1382 هیات محترم وزیران)، مصوبه مشترک شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ستاد ملی توانمندسازی (مصوب20/9/85)، قانون حمایت از احیاء، نوسازی و بهسازی بافت های فرسودة شهری و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن؛ در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی کشور مبادله شده است.

به موجب این تفاهم نامه زمینه های همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران عبارت است از: اجرا و نظارت بر طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی طبق شرح خدمات مصوب ، استفاده از ظرفیت های مشترک به منظور تقویت نهادها و ساختارهای مدیریتی مرتبط با بهسازی و نوسازی شهری و همکاری در تهیة طرح و اجرای پروژه های محرک توسعه و اثرگذار در محلات هدف براساس مطالعات مصوب طرح های بهسازی و نوسازی شهری و سکونتگاه های غیررسمی.

همکاری درشناسایی و تعیین محدودة بافت های حاشیه ای (غیررسمی) خارج از محدودة مصوب شهرها و تدوین سازوکارهای مدیریتی موضوع تبصرة بند (الف) مصوبه مشترک شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ستاد ملی توانمندسازی (مصوب20/9/85) ، تلاش مشترک طرفین برای پیش بینی ردیف های اعتباری مستقل در بودجه های سنواتی کشور وشهرداری ها ، راه اندازی و فعال سازی ستادهای استانی و شهرستانی توانمندسازی،کمیته های تخصصی،دفاترخدمات نوسازی محدوده ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی شهری و پیش بینی ساز وکارهای لازم در خصوص جلب حمایت های قانونی،تسهیلات ، مشوق ها و کمک های بلاعوض دولت به منظور تسریع امر بهسازی و نوسازی، دیگر زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.

همکاری در تهیه شرح خدمات همسان طرح های بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف بهسازی و نوسازی شهری ، ارائه پیشنهاد تدوین و بازنگری دستورالعمل ها،آیین نامه ها ،لوایح قانونی و... جهت احیاء، توانمندسازی بهسازی و نوسازی (بازآفرینی ) محدوده ها و محلات هدف طرح ها و برنامه نوسازی و بهسازی شهری ، همکاری در ایجاد پایگاه های اطلاعاتی یکپارچه از قبیل اطلاعات محدوده ها و محلات هدف، پروانه های ساخت و تراکم ساخت و... در محدوده ها و محلات هدف مصوب و در اولویت بهسازی و نوسازی شهری، از دیگر زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.

همچنین به موجب این تفاهم نامه دو طرف در زمینه اجرایی کردن و تعمیم مطالعات نیاز سنجی آموزشی شهرداری ها همکاری می کنند و گردهمایی ها، سمینارهای علمی– پژوهشی ودوره های آموزشی مشترک برگزار می شود.

این تفاهم نامه برای عملیاتی شدن، اجرا و تدوین برنامه ها و عملکرد های اجرایی به معاونان امور عمرانی استانداری ها، شهرداری های مراکز استان و همچنین به سازمان های بهسازی و نوسازی شهرداری های کشور ابلاغ شد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن