تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815446071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش نقش ميراث‌فرهنگي در اشاعه صلح بين‌المللي برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۹:۲۸ب.ظ)
همايش نقش ميراث‌فرهنگي در اشاعه صلح بين‌المللي برگزار شد همايش نقش ميراث فرهنگي در اشاعه ي صلح بين‌المللي با حضور معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد شيرکوند، معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در همايش نقش ميراث فرهنگي در اشاعه صلح بين الملل که عصر روز گذشته در موزه فرش برگزار شد گفت: صلح بين الملل خواسته ي محتوم بشريت است.
وي ادامه داد: انسان ها هميشه به دنبال صلح بوده اند و ذات بشر صلح دوست است، حتي جنگ افروزان عالم هم به بهانه ي صلح به کشورهاي ديگر حمله مي کنند.
شيرکوند تصريح کرد: اينکه چگونه مي توانيم از ميراث فرهنگي براي پايداري و ايجاد صلح جهاني بهره بگيريم، موضوعي مهم است که بايد بررسي و در رابطه با آن تحقيق شود، سازمان ميراث فرهنگي آمادگي دارد تا با تمامي افراد و تشکل هايي که در اين رابطه فعاليت دارند همکاري کند.
مرتضي رمضاني مديرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌هاي مردم‌نهاد در همايش نقش ميراث فرهنگي در اشاعه ي صلح بين‌المللي که عصر ديروز با حضور سعيد شيرکوند معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي در موزه ي فرش برگزار شد گفت: مقوله فرهنگ و ميراث فرهنگي ملي و تمدني ملتها و تعامل بين آنها و نقش و تاثيرگذاريشان بر صلح و توسعه ي امنيت بين المللي موضوعي بسيار مهم است.
رمضاني با اشاره به اينکه اين موضوع بايد مورد توجه و تحقيق صاحبان فکر، انديشه و متوليان عرصه فرهنگ قرارگيرد، افزود: بررسي تاثير ميراث فرهنگي کشورها و ملت ها براي اشاعه ي صلح و رفع مناقشات و منازعات با زبان فرهنگ و ديپلماسي فرهنگي و پيامد آن بر تصميم سازي مشترک جهاني و به طور عام اثرگذاري در حوزه زندگي اجتماعي افراد در سرزمين و مرزهاي ملي بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
مديرکل امور مجامع تصريح کرد: گفتمان امروز ما حامل هويت ملي و فرهنگي ارزش هاي بومي، فرهنگ و آثار ملي و تمدني کشورها و ملتهاست و خود ظرفيتي عظيم به جهت هم افزايي فرهنگ جهاني و توليد صلح پايدار را داراست.
وي افزود: تکيه بر اين ارزش ها و اهداف مشترک مي تواند ما را در يافتن راه حل هاي مشترک به منظور تغيير وضعيت موجود از طريق تاکيد بر روي عناصر مشترک هر يک از فرهنگ ها با استفاده از تقارب فرهنگ ها و گفت و گوي ميان فرهنگي رهنمون سازد.
رمضاني تاکيد کرد: امنيت، ثبات، پايداري و هم بستگي، از جمله پيش شرط هاي توسعه ي پايدار انساني شمرده مي شوند و امروز بايد نقش مثبت و سازنده فرهنگ و تنوع فرهنگي و آثار فرهنگي ملموس و ناملموس در توسعه و پيشرفت بيش از پيش آشکار شود.
مديرکل امور مجامع ادامه داد: اين تنوع فرهنگي که از ميراث مشترک انسانها برآمده است مي تواند دنيايي غني و متنوع ايجاد کند که در آن ظرفيت هاي انساني و ارزش هاي تقويت شود و دامنه ي گزينش بشر گسترش بيشتري يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن