تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805664108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال نخست وزیر لبنان از گسترش روابط تهران و ریاض


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
استقبال نخست وزیر لبنان از گسترش روابط تهران و ریاض

استقبال نخست وزیر لبنان از گسترش روابط تهران و ریاض
« تمام سلام » نخست وزیر لبنان با استقبال از نزدیک شدن جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و گسترش روابط دو کشور گفت: همواره در صدد هستیم تا از این تحولات مثبت و نزدیک شدن ها برای کمک به لبنان در مقابله با چالش ها استفاده کنیم.
به گزارش نامه نیوز، نخست وزیر لبنان در آستانه سفر به عربستان سعودی در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه ای« الحیات» با تشریح اهداف خود از سفر به ریاض نسبت به انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان در موعد قانونی ابراز خوشبینی کرد.

این مصاحبه درشماره امروز ( یکشنبه ) الحیات چاپ شده است و تمام سلام قرار است عصر دوشنبه عازم ریاض شود تا هم با مقامات سعودی وهم « سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبل دیدار و گفت وگو کند.

روزنامه الحیات از نخست وزیر لبنان می پرسد؛ آیا دعوت « سعود الفیصل » وزیر خارجه عربستان سعودی از « محمد جواد ظریف » همتای ایرانی او می تواند بر لبنان و انتخاب رییس جمهوری آن تاثیر بگذارد و آیا در سفربه عربستان با مقامات سعودی آن را بررسی می کنید؟

وی در پاسخ گفت : برکسی پوشیده نیست که اوضاع منطقه بر لبنان تاثیر می گذارد، ما همواره تحولات را رصد می کنیم و در تماس با برداران عرب و قدرت های منطقه ای و بین المللی هستیم تا از این تحولات مثبت و نزدیک شدن ها برای کمک به لبنان در مقابله با چالش ها استفاده کنیم.

تمام سلام با بیان اینکه« حتمی و ضروری نیست که نزدیک شدن ایران و عربستان به امور داخلی لبنان ارتباط داشته باشد»، افزود: طبیعی است که اگر این تحول نتایجی داشته باشد و اساسی برای مرحله ای جدید از همکاری و ثبات باشد باید از آن به شکل های مختلف استفاده کرد بویژه اینکه لبنان از محیط خود تاثیر می پذیرد و چه بهتر که این تاثیر مثبت باشد.

** لبنان در هرصورت وارد خلاء سیاسی نمی شود

نخست وزیر لبنان در بخش دیگزی از گفت وگو با الحیات تصریح : معتقدم چنانچه در موعد قانونی 25 ماه مه ( 4 خرداد ماه) رییس جمهوری جدید لبنان انتخاب و دوره 6 ساله ریاست جمهوری « میشل سلیمان » هم تمدید نشود، لبنان وارد خلاء سیاسی نمی شود چرا که دولت و مجلس وجود دارد و تنها کرسی ریاست جمهوری خالی می ماند.

وی اظهار داشت: دولت کنونی لبنان ، دولت وحدت و مصلحت ملی ، توافقی و مورد قبول همه گروه های سیاسی است و البته اگر از این فرصت استفاده شود و رییس جمهوری جدید انتخاب گردد ، شرایط به مراتب بهتر خواهد بود.

تمام سلام با دفاع از عملکرد دولت ائتلافی و وحدت ملی خود گفت که در همین مدت کوتاه این دولت موفق به اجرای برنامه امنیتی و اتخاذ تصمیم های بزرگ شد که نتیجه آن پایان نابسامانی ها و خطر امنیتی و همچنین انتصاب مقامات استانی و کشوری بود که سالها بود یا تغییر نکرده بودند و یا جایگاه آنها خالی بود.


** امیدواری به انتخاب رییس جمهوری

نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد: ما حدود یک هفته برای انتخاب رییس جمهوری جدید فرصت داریم و معتقدم با توجه به قصد همه گروه های سیاسی بویژه 8 و 14 مارس می توان امیدوار بود که تا قبل از پایان مهلت قانونی رییس جمهوری انتخاب شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم رییس جمهوری جدید حتما انتخاب شود زیرا نبود رییس جمهوری تاثیرات منفی سیاسی دارد و ممکن است مانع ادامه کار مجلس شود و نتوانیم قوانین لازم برای ادامه کار دولت مانند قانون انتخابات و قانون افزایش حقوق ها را تصویب کنیم و این فضا، رضایت بخش و خوشحال کننده نیست.

** ابراز رضایت از شرایط امنیتی لبنان

تمام سلام از شرایط امنیتی کنونی لبنان در مجموع ابراز رضایت کرد و گفت:برنامه امنیتی در شمال که عرصه درگیری های خونین بود و در بقاع شمالی که عرصه بمب گذاری خودروها و انفجارها و آدم ربایی ها بود ، به نحو مطلوب انجام و این تهدیدها با بازداشت اخلالگران امنیتی متوقف شد و حتی این برنامه در بیروت هم به مرحله اجرا گذاشته شده است.

نخست وزیر لبنان با بیان اینکه شرایط بیروت فرق می کند و با چالش ها و تهدیدهای طرابلس و بقاع شمالی مواجه نبود، افزود: شرایط امنیتی بیروت ثابت، مطمئن و رضایت بخش است و حتی امروز دیگر مناطق لبنان هم مانند بیروت شده است.

** پناهجویان سوری

وی به مشکلات ناشی از ورود پناهجویان سوری به لبنان که اکنون حدود یک سوم جمعیت 4 میلیون و 500 هزار نفری آن شده اند، اشاره و بر نیاز شدید لبنان به کمک های منطقه ای و بین المللی برای کاهش رنج های ناشی از این وضعیت که در دنیا بی سابقه است، تاکید کرد.

نخست وزیر لبنان بر ضرورت ساخت اردوگاه هایی که از مناطق درگیری بین نظام سوریه و مخالفان آن ( تروریست های تکفیری) دور است و حتی در مناطق حدفاصل مثلا بین مرزهای سوریه و لبنان تاکید کرد و مشارکت سازمان ملل را در این خصوص ضروری خواند.

** پیشرفت های میدانی نظام سوریه و تاثیر آن بر لبنان

خبرنگار الحیات سئوال کرد: نظام سوریه پیشرفت هایی در میدان نبرد داشته و اکنون بر حمص سلطه کامل دارد و همپیمانان آن در لبنان ممکن است از این فرصت در انتخاب رییس جمهوری لبنان استفاده کنند، نظر شما چیست؟

تمام سلام تصریح کرد: لبنان بویژه دولت نسبت به سوریه سیاست خویشتنداری و بی طرفی اتخاذ کرده است و این سیاست ادامه دارد اما شاید بین موضع و واقعیت تفاوت هایی وجود داشته باشد، درهر صورت امیدواریم بتوانیم سیاست خویشتنداری را محقق کنیم.

** بین سیاست خویشتنداری و اعلامیه بعبدا تفاوت وجود دارد

وی بین سیاست خویشتنداری و بی طرفی با اعلامیه بعبدا ( اعلامیه کاخ ریاست جمهوری لبنان) تفاوت قائل شد و گفت که سیاست خویشتنداری در بیانیه وزارتی دولت آمده است و مورد تاییدهمه گروه ها قرار دارد اما اعلامیه بعبدا حاصل جلسات گفت وگوی ملی است.

نخست وزیر لبنان تاکید کرد: البته تلاش می کنیم که بعداز دوران ریاست جمهوری میشل سلیمان هم به این اعلامیه پایبند بمانیم.

** برنامه امنیتی برای همه لبنانی ها

الحیات سئوال کرد: حزب الله از برنامه امنیتی بیشتر استفاده کرد بویژه دربقاع شمالی که پشت جبهه را برای آن امن و مطمئن کرد تا در نبردهای سوریه بهتر عمل کند؛ آیا با این نظر موافق هستید؟

تمام سلام در پاسخ گفت : روشن است که پیامدهای سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی اوضاع سوریه بر لبنان خوشحال کننده نیست و شکی هم نداریم که حزب الله از این وضعیت راضی نیست و بهبود شرایط امنیتی فقط به نفع حزب الله نبوده بلکه همه لبنان از آن سود برده است.

نخست وزیر لبنان در بخش دیگری از این گفت وگو تصریح کرد: از همه طرف ها می خواهم که انتخابات ریاست جمهوری لبنان را به انتخابات دیگر کشورها مانند سوریه مرتبط نکنند و نتیجه انتخابات در لبنان باید برآیند تصمیم داخلی باشد.







1393/2/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن