تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت هواپیمایی اترک خراسان شمالی به کام دیگران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شرکت هواپیمایی اترک خراسان شمالی به کام دیگران بجنورد - ایرنا - شرکت هواپیمایی «اترک» خراسان شمالی در حالی به نام این استان مجوز فعالیت گرفته که جز یک پرواز روز افتتاح فعالیت خود در شهریورماه پارسال، هیچ پرواز دیگری از فرودگاه بجنورد نداشته است.


به گزارش ایرنا این در حالی است که این شرکت هواپیمایی طبق توافق با استانداری خراسان شمالی در سال 91، موظف شده بود علاوه بر ایجاد آشیانه پروازی در فرودگاه بجنورد، روزانه حداقل یک پرواز در مسیر بجنورد - تهران برقرار کند.
همچنین این شرکت متعهد شده بود در قبال دریافت حمایت مالی با نام شرکت هواپیمایی اترک خراسان شمالی؛ پروازهای خارجی بجنورد را در مسیر عتبات عالیات، مکه و مدینه نیز دایر کند.
حال با گذشت حدود 9 ماه از زمان اولین پرواز شرکت هوایی اترک بین تهران و بجنورد، هیچ خبری از فعالیت این شرکت هوایی در استان خراسان شمالی نیست و این شرکت نه تنها آشیانه خود را در بجنورد، مرکز خراسان شمالی دایر نکرده، بلکه پرواز خود را نیز لغو کرده است.
اگرچه لغو پرواز بجنورد - تهران این شرکت هواپیمایی، به دلیل تعمیر اساسی هواپیماها اعلام شده، ولی انجام پروازهای داخلی این شرکت به مقاصد مشهد، بوشهر، کیش، رشت و چند شهر دیگر، نشان می دهد که این موضوع می تواند بهانه باشد.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تعلیق پرواز بجنورد- تهران از سوی شرکت هواپیمایی اترک را به دلیل تعهداتش به استان خراسان شمالی غیرقانونی می داند.
موسی الرضا ثروتی می گوید: شرکت هواپیمایی اترک با نام استان خراسان شمالی از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز گرفته و باید به تعهدات خود پایبند باشد و علاوه بر انجام پرواز بجنورد- تهران و سایر شهرهای کشور، باید آشیانه خود را هم در فرودگاه بجنورد مستقر کند.
وی اضافه کرد: روال قانونی کار از سوی مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از طریق سازمان هواپیمایی در حال پیگیری است.
استاندار خراسان شمالی گفت: شرکت هواپیمایی اترک از لحاظ قانونی ملزم به انجام تعهدات خود به این استان بوده و باید پروازهای خود را از سر گیرد.
سیدعلی اکبر پرویزی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: مکاتباتی را با سازمان هواپیمایی در مورد این شرکت انجام داده ایم و از راه های قانونی پیگیر استیفای حق و حقوق مردم استان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی اترک علت تعلیق پروازهای این شرکت از فرودگاه بجنورد را مشکلات فنی فرودگاه برای انجام پرواز عنوان کرد.
کاپیتان محمد قیاسی روز شنبه در پی تماس تلفنی خبرگزاری جمهوری اسلامی با وی گفت: فرودگاه بجنورد فاقد ˈچراغ حاشیه باندˈ برای فرود هواپیمای ایرباس 320 این شرکت است و انجام پرواز در چنین شرایطی ممکن نیست.
وی اضافه کرد: با مسوولان فرودگاه بجنورد برای نصب این چراغ ها رایزنی شده و قول های مساعدی نیز داده شده، ولی با گذشت چندین ماه هنوز چراغ ها نصب نشده است.
قیاسی همچنین از ˈآی لسˈ به عنوان دیگر نیاز تجهیزاتی فرودگاه بجنورد به منظور فراهم ساختن امکان پرواز در روزهای بارانی یاد و اظهار کرد: اکنون به دلیل نبود این تجهیزات در روزهای بارانی و مه آلود، پروازهای این فرودگاه لغو می شود.
وی افزود: با نصب تجهیزات مورد نیاز این شرکت هواپیمایی آماده انجام پرواز بجنورد - تهران و سایر شهرها است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
اکنون شرکت هواپیمایی آسمان روزانه یک پرواز رفت و برگشت بین تهران و بجنورد دارد. ک/4
2712/626/ 330
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن