تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818087020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پسر چاي فروش، چگونه نخست وزير هند شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پسر چاي فروش، چگونه نخست وزير هند شد؟




فرزند چاي فروش خانداني قدرتمند را در هند شکست داد.





خبرگزاري آريا: نارندرا مودي که قرار است در مراسمي به نخست وزيري هند برسد، از قشري فقير و طبقه اي پست از جامعه بوده است.

با اعلام نتايج نهايي انتخابات سراسري هند، حزب مخالف دولت به پيروزي رسيد و رهبر اين حزب يعني نارندرا مودي نخست وزير جديد هند مي شود. مودي امروز فاتحانه وارد دهلي نو ، پايتخت هند شد. مانموهان سينگ نخست وزير فعلي هند نيز امروز استعفاي خود را تسليم رئيس جمهور کرد. وي در سخناني بسيار کوتاه از مردم هند تشکر و براي دولت جديد آرزوي موفقيت کرد و گفت به هند مديون است. وي با خضوع بسيار زياد با مردم هند خداحافظي کرد.

مردم هند از روز گذشته به خيابانها ريخته اند و پيروزي حزب بي جي پي را با شادي و پايکوبي جشن مي گيرند. مودي که از سال دو هزار و يک سروزير ايالت گجرات بود توانست حزب کنگره حاکم را از قدرت کنار بگذارد. در انتخابات امسال براي اولين بار در سي سال گذشته يک حزب در هند به تنهايي مي تواند اکثريت کرسي ها را به صورت گسترده به خودش اختصاص بدهد.
 
تحول قدرت دموکراسي در هند

جوگيشوار سينگ کارشناس اقتصادي هندي تبار در سوئيس درباره مودي گفت :« مودي از خانواده اي بسيار فقير بوده است. پدر او در ايستگاه راه آهن چاي فروش بود. اين نشان مي دهد قدرت دموکراسي هند تا چد متحول شده است يعني در اين دموکراسي، خانداني قدرتمند که مدت شصت سال بر کشور حکومت کرده است، از پسر يک چاي فروش شکست مي خورد.»

رهبر حزب بي جي پي محور تبليغات خود را مسائل اقتصادي و نارضايتي از خانواده گاندي قرار داده بود. وي ايالت گجرات را به يکي از موتورهاي صنعتي هند تبديل کرده است.

مخالفان مودي مي گويند او فردي فاشيست است که گرايشهاي افراطي ملي گرايانه هندو دارد. او متهم است اجازه کشتار هزار تا دو هزار مسلمان منطقه گجرات را در سال دو هزار و دو داده است. اين گذشته همواره بر مودي سنگيني مي کند.

جوگيشوار سينگ ادامه داد :« کشوري نظير هند که به وسعت يک قاره است نمي تواند با قرار دادن افراد در برابر يکديگر اداره شود. اکنون که او به قدرت رسيده است بسياري را به طور مثبتي شگفت زده خواهد کرد. »

او زمان کمي براي برآورده کردن انتظارهات صدها ميليون هندي خواهد داشت چرا که بسياري به آينده اي بهتر اميدوار هستند.

درخواست روزنامه هاي هند از مودي

روزنامه هاي هند روز شنبه از نارندرا مودي نخست وزير جديد خواستند به داد مسلمانان برسد و از وسوسه هاي پيروزي دوري کند.

روزنامه هاي هند نوشتند مودي بايد نگراني اقليت هاي ديني به ويژه مسلمانان را رفع کند که خاطرات کشته شدن هزار نفر را در ناآرامي هاي سال 2002 ميلادي بلافاصله پس از آغاز به کار وي به عنوان سر وزير ايالت گجرات به ياد دارند.

روزنامه هندو در سر مقاله امروز خود نوشت: « واقعيت اينست که بي اعتمادي زيادي ميان اقليت هاي ديني به ويژه مسلمانان وجود دارد که بايد رفع شود. »

اين روزنامه افزود: «وي همچنان شخصيتي محسوب مي شود که به اقليت هاي ديني کمک نمي کند. »
اين روزنامه تاکيد کرد: «مودي بايد براي رفع اين نگراني ها تضمين کند که همه مردم در دوران نخست وزيري وي در برابر قانون برابرند. »

روزنامه ايندين اکسپرس نوشت: «دولت مودي بايد پيش از هر اقدامي به افرادي کمک کند که به آن راي ندادند. دولت وي بايد با جامعه مسلمانان مذاکره کند. »

به گزارش خبرگزاري فرانسه از دهلي نو ، با وجودي که مودي روز جمعه در سخنراني اعلام کرد اطمينان خواهد داد که به نمايندگي از طرف جمعيت يک ميليارد و 200 ميليوني هند حکومت خواهد کرد ، روزنامه تايمز آو اينديا تاکيد کرد پارلمان جديد تنها شامل 24 نماينده مسلمان خواهد شد که تعداد آنها به کمترين حد خود از سال 1952 ميلادي تاکنون مي رسد.

واکنش هاي بين المللي به پيروزي مودي

مقامات پاکستان روز جمعه «نارندرا مودي» نخست وزير منتخب هند را به سفر به اين کشور دعوت کردند.
اين دعوت مقامات پاکستان تنها چند ساعت پس از آن انجام شد که مودي در انتخابات نخست وزيري اين کشور به يک پيروزي قاطع دست پيدا کرد.

«سرتاج عزيز» مشاور امنيت ملي و امور خارجي نخست وزير پاکستان در اين باره گفت: «نخست وزير نواز شريف بعد از ظهر امروز تلفني با نارندرا مودي گفتگو کرد و به وي بابت پيروزي چشمگير در انتخابات تبريک گفت. نخست وزير همچنين مودي را به سفر به پاکستان دعوت کرد.»

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا پيروزي نارندرا مودي نخست وزير جديد هند را در انتخابات به وي تبريک گفت و با وجود اينکه مودي به علت کشتار مسلمانان در کمتر از 10 سال پيش ممنوع الورود به آمريکا است از وي دعوت کرد به کاخ سفيد برود.

وزير امور خارجه امريکا هم پيروزي حزب بهاراتيا جاناتا را به نخست وزير منتخب هند تبريک گفت.

جان کري، وزير امور خارجه امريکا در صفحه توييتر خود انتخاب نارندرا مودي را به عنوان نخست وزير جديد هند تبريک گفته و اظهار داشت بي صبرانه منتظر همکاري با دولت جديد هند است.

آمريکا با گذر از رويکرد گذشته اش، از نخست وزير جديد هند در حالي براي سفر به آمريکا دعوت کرده است که قبلا به او رواديد سفر به آمريکا را نداده بود.

ايران هم برگزاري موفقيت آميز انتخابات سراسري هند را تبريک گفت.

دلايل پيروزي مودي

نتيجه انتخابات شانزدهمين دوره مجلس نمايندگان هند (لوک سابا) که پيروزي قاطع حزب ملي گراي بهاراتياجاناتا بي .جي .پي را رقم زد، بيانگر درخواست مردم هند براي اجراي اصلاحات بخصوص در بخش اقتصادي است .اين حزب توانست با شعار اصلاحات اقتصادي و اجتماعي 278 کرسي از مجموع 545 کرسي پارلمان هند را کسب کند و از اينرو قادر خواهد بود به تنهايي و بدون ائتلاف دولت تشکيل دهد.از ديدگاه ناظران سياسي به رغم نگرانيهايي مردم هند از پيامدهاي ديدگاههاي افراطي ناراندرا مودي در مورد اقليتها و حاکميت هندوئيسم که به زودي به عنوان رهبر حزب بي .جي .پي و نخست وزير جديد هند سوگند ياد خواهد کرد ،انچه موجب پيروزي قاطع اين حزب در انتخابات شد مشکلات اقتصادي ناشي از تورم ،گراني و همچنين تمايل 150 ميليون راي اولي ها براي بهبود شرايط زندگي و يافتن شغل محسوب مي شود.

در واقع از ديدگاه ناظران ،وعده هاي مودي به مردم هند به ويزه در مقوله هاي اقتصادي و در همان حال فساد مالي و اداري دولت ائتلاف مترقي حزب کنگره طي يک دهه گذشته موجب جلب نظر راي دهندگان به حزب بي. جي. پي شد.اين بدان معنا است که اين حزب براي تحقق وعده هاي انتخاباتيش و ايجاد رشد اقتصادي حدود ده درصدي و ايجاد ميليونها شغل براي نسل جديد هند با دشواريها و چالشهاي زيادي روبرو است .با توجه به استقبال بازار سرمايه ،اتاق هاي صنايع و بازرگاني هند از پيروزي حزب بي .جي .پي در هند اميدواري به حل مشکلات اقتصادي و احياي رشد اقتصادي در اين کشور افزايش يافته است .بخصوص انکه محافل منطقه اي و بين المللي از جمله پاکستان هم ضمن استقبال از پيروزي حزب بي. جي .پي در انتخابات پارلماني هند ناراندرا مودي نخست وزير اينده اين کشور را دعوت کرده اند.

از ديدگاه ناظران سياسي ،موفقيت حزب بي. جي .پي در کسب 278 کرسي لو ک سابا که امکان تشکيل دولت بدون ائتلاف با احزاب کوچک را به اين حزب مي دهد امتياز بسيار بزرگي براي نخست وزير اينده هند است که بتواند اصلاحات مورد نظر خود را بخصوص در بخش اقتصادي اعمال کند.

ناراندرا مودي صرف نظر از ديدگاههاي افراطيش در مورد اقليتها و برتري هندوئيسم که ذهنيت منفي از وي در جامعه هند ايجاد کرده است ،از ديدگاههاي اقتصادي مبتکرانه اي برخوردار است و به همين دليل در رشد و توسعه اقتصادي ايالت گجرات که در گذشته سروزير ان بود موفقيت زيادي کسب کرد و همين باعث شد تا محافل تجاري و صنعتي از مودي در انتخابات همه جانبه حمايت کنند.








تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن