تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817014276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه کویت:سفر امیر کویت به تهران سفر مبارکی خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه کویت:سفر امیر کویت به تهران سفر مبارکی خواهد بود شیراز- ایرنا- رییس دانشگاه کویت گفت: سفر آتی امیر کویت به جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و همسایه برای مردم دو کشور و کشورهای منطقه سفر مبارکی خواهد بود.


پروفسور عبداللطیف البدر، شنبه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه کویت در شیراز افزود: سفر آتی امیر کویت به تهران، مناسبات دوجانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های مختلف توسعه خواهد داد.
وی گفت: چرا نباید این گونه سفرها و توسعه مناسبات روی دهد آن هم میان دو کشور همسایه خوب؛ اطمینان دارم که سفیر امیر کویت به تهران توسعه ارتباطات میان دو کشور به ویژه در زمینه های علمی را در پی خواهد داشت.
رییس دانشگاه کویت که تفاهم نامه با دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی این شهر امضا کرد، در پاسخ به سوال ایرنا درباره نتایج مورد انتظار از انعقاد این تفام نامه های همکاری گفت: تحقیق و پژوهش استخوان بندی همه فعالیت های علمی است و امیدواریم که فعالیت های علمی دو کشور، در مسیر تکمیل یکدیگر باشد و ارتقای دانش و فناوری در دو کشور همسایه را در پی داشته باشد.
البدر بیان کرد: دریایی که از نظر جغرافیایی بین دو کشور است، مانعی بر سر توسعه همکاری های دو جانبه ایران و کویت نخواهد بود چرا که این همکاری ها سبب می شود دوستی ها افزون شود و آینده درخشان تری در پرتو این همکاری ها برای دو کشور ترسیم شود.
رییس دانشگاه کویت در پاسخ به سووالی درباره سازوکار همکاری های آتی این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پی امضای تفاهم نامه اظهار کرد: دو دانشگاه در زمینه دوره های تخصصی و فلوشیپ (آموزش فوق تخصصی) همکاری خواهند داشت.
البدرهمچنین گفت: همکاری های دو دانشگاه همچنین حوزه پیوند اعضا و دیگر حوزه ها را دربر خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در دهه های گذشته بنا داشتیم که در مبحث پیوند همکاری هایی را با جمهوری اسلامی ایران شکل دهیم که با وقوع جنگ عراق و کویت، تلاش ها متوقف شد و امروز بر این باور هستیم که همکاری در حوزه پیوند اعضا شکل گیرد و در این زمینه از کمک دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهره مند خواهیم شد.
پرفسور عبداللطیف البدر رییس دانشگاه کویت و محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه تفاهم نامه ای را امضا کردند که بر اساس آن، دو دانشگاه در زمینه های تبادل دانشجویان دوره های فوق تخصصی و راه اندازی دانشکده پرستاری در کویت همکاری خواهند داشت.
رییس دانشگاه کویت که به اتفاق هیاتی هفت نفره متشکل از معاونان و استادان این دانشگاه با هماهنگی و ابتکار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور به شیراز سفر کرده است، پیش از این و در طول سفر ده روزه خود در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان حضور یافته بود.
البدر همچنین روز پنجشنبه بیست و پنجم اردیبهشت 93 در دیدار با مجید ارشاد رییس دانشگاه شیراز در محل این دانشگاه، راهکارهای همکاری دوجانبه را بررسی کرد که این نشست به امضای تفاهم نامه همکاری منجر شد.
رییس دانشگاه کویت پیش از این در دیدارهای جداگانه با روسای دانشگاه های تهران، علوم پزشکی تهران، فردوسی مشهد، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان درباره سازوکار گسترش همکاری های علمی، مبادله استاد و دانشجو بحث و تبادل نظر کرده بود.
در این دیدارها که با حضور تعدادی از روسای دانشکده های دانشگاه کویت و اعضای هیات همراه، اعضای هیات امنای دانشگاه های ایرانی و دکتر عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در کویت صورت گرفت، شش توافقنامه همکاری علمی و فرهنگی دو جانبه به امضای طرفین رسید که بسترساز فصل نوینی از مبادلات علمی و دانشگاهی ایران و کویت است.
بنا بر اعلام رایزنی فرهنگی ایران در کویت، در توافقنامه های منعقد شده میان جمهوری اسلامی ایران و کشور کویت که برای نخستین بار در تاریخ روابط 50 ساله دو کشور صورت گرفت، بر اهمیت برگزاری سمینارهای علمی پژوهشی مشترک و همکاری متقابل در زمینه های آموزشی و پژوهشی دانشگاهی میان دو کشور در سطح منطقه ای تاکید شد.
هیات کویتی در پایان سفر ده روزه خود به ایران، قرار است شنبه شیراز را به مقصد کویت ترک کند. ک/3
2026 /679
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن