تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813340453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوري المالکي هيچ گونه سفر محرمانه اي به تهران نداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۱۹ق.ظ)
معاون وزير امور خارجه تصريح کرد: نوري المالکي هيچ گونه سفر محرمانه اي به تهران نداشته است معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه تاکيد کرد: سفر نوري المالکي به جمهوري اسلامي ايران هر زمان که انجام شده است، کاملا رسمي و علني و آشکار صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين اميرعبداللهيان در مصاحبه با العالم در پاسخ به اين سؤال که رسانه هاي برخي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس از سفر محرمانه نوري مالکي صحبت مي کنند؛ اما عراق و مشخصا آقاي موسوي مشاور نخست وزير اين امر را تکذيب کردند، اظهار داشت: آقاي مالکي مقام اول اجرايي و به تعبيري به عنوان نخست وزير بالاترين مقام در جمهوري عراق هستند، سفر ايشان به جمهوري اسلامي ايران هرزمان که انجام شده است، کاملا رسمي و علني و آشکار صورت گرفته است. هيچ گونه سفر محرمانه از سوي اقاي مالکي به تهران انجام نشده است و هرگونه سفر در چارچوب رسمي و قانوني خود انجام خواهد شد.
وي همچنين درباره تشکيل دولت اکثريت به جاي دولت سهميه بندي، خاطرنشان کرد که هرآنچه را که طي سالهاي گذشته به عنوان عرف درعراق جاي افتاده است، اين است که رييس جمهور از بين کردهاي عراق، رييس پارلمان از بين شخصيتهايي از اهل سنت و نخست وزير از بين شيعيان انتخاب شود.
وي تصريح کرد: ما فکر مي کنيم که اين الگو و مدلي است که مي تواند به توازن در عرصه حاکميتي عراق کمک کند و تا الان نقش رييس جمهور کرد، رييس مجلس سني و نخست وزير شيعه، نقشي متوازن کننده و بالانس کننده در تصميم گيريهاي داخل عراق داشته و اين مي تواند ادامه داشته باشد. اما هرگونه تصميم جديد طبعا منوط به نظر نمايندگان منتخب مردم در پارلمان عراق است.اين موضوع داخلي عراق است و ما مداخله اي نخواهيم کرد.
اميرعبداللهيان درباره روابط ايران با النجيفي و شخصيتهاي نزديک به وي گفت: ما با همه گروهها در عراق اعم از شيعه، سني، کرد، مسيحي روابط متوازن داريم. با اقاي النجيفي هم در سطح رسمي و هم در سطح دوستانه ارتباطات نزديکي بين جمهوري اسلامي ايران و اقاي اسامه النجيفي وجود دارد و در سطح پارلماني نيز روابط خوبي در دوره رياست ايشان بر مجلس عراق شکل گرفته است و معتقد هستيم که اقاي النجيفي شخصيت متوازني است که نقش سازنده در تحولات عراق ايفا مي کند.
وي ادامه داد: روابط ما با کردها روابطي است که هم به لحاظ تاريخي روابط ممتازي بوده است و هم علي رغم فراز و نشيبهايي که در بحثهاي داخل عراق و در داخل منطقه وجود داشته، همواره روابط تهران با کردها روابط سازنده و متوازن بوده است.
حسين امير عبدالهيان، با رد حمايت ايران از گروهي خاص در عراق، گفت: نگاه ما به عراق نگاه طايفه اي نيست، نگاه ما به عراق، به عنوان يک کشور مستقل تحت عنوان جمهوري عراق است و ورود به عراق با انگيزه طايفه اي به نفع ايران، عراق و منطقه نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن