تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819869294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادواره شهدای مخابرات لشکر 41 ثارالله در کرمان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یادواره شهدای مخابرات لشکر 41 ثارالله در کرمان برگزار می شود کرمان - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، گفت: یادواره سرداران شهید و شهدای بی سیم چی و مخابرات لشکر 41 ثارالله با عنوان ˈپیام آسمانیˈ همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در کرمان برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، سردار محمد مطهری روز شنبه در نشست خبری افزود: این یادواره با همکاری مخابرات استان کرمان روز سوم خرداد در خانه شهر کرمان برگزار می شود و سخنران آن حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در قدس سپاه است.
وی بیان کرد: نمایشگاه ایثار و شهادت نیز در محل برگزاری این یادواره برپا و در همان روز از کتاب ˈبرای دیدنم ماه را نگاه کنˈ با موضوع زندگی سردار شهید سید محمدعلی ابراهیمی مسوول مخابرات لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس رونمایی می شود.
وی گفت: دیدار با مادر شهید والامقام ابراهیمی نیز در همان روز انجام و کتاب یادشده در جوار مرقد مطهر شهید واقع در گلزار شهدای سرآسیاب فرسنگی کرمان رونمایی می شود.
مسوول ستاد یادواره شهدای فاوا در استان کرمان افزود: تندیسی طراحی شده که به 150 خانواده شهید بی سیم چی و مخابرات لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس از استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اهدا می شود.
وی از رایزنی با شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان برای نصب نمونه این تندیس در شهر و نامگذاری یکی از خیابان ها به نام شهدای بی سیم چی خبر داد.
سردار مطهری درباره سایر برنامه های سپاه و بسیج در سال جاری گفت: سپاه امسال با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برنامه های متعددی را در دستور کار قرار داده است.
وی تصریح کرد: سپاه در همه رده ها اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب را بر خود واجب می داند و شعار امسال در نگاه این نهاد عین عملیات بیت المقدس است.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی از دستور کارهای جدی سپاه است که در رده ها و بخش های مختلف دنبال می شود.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، برگزاری یادواره های شهدا را بخشی از فعالیت های فرهنگی سپاه ذکر و اظهار کرد: بیش از 300 یادواره شهدا امسال به صورت پایگاهی، حوزه ای و ناحیه ای در استان کرمان برگزار می شود.
وی گفت: همچنین یادواره هایی در استان برگزار می شود که یادواره شهدای فاوا (فناوری اطلاعات و امنیت ارتباطات) در سوم خرداد از جمله آنهاست.
سردار مطهری، بیان کرد: یادواره شهدای مداح با محوریت شهید احمد شول شهید شاخص مداح کشوری تیرماه امسال در سیرجان برگزار می شود.
وی برگزاری یادواره شهدای تدارکات لشکر 41 ثارالله شهریور ماه در کرمان، یادواره شهدای زرهی توسط تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار در کرمان در هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای طلاب همراه با رونمایی از کتاب شهدای طلاب و روحانی در هفته بسیج و یادواره شهدای دانشجو در اسفندماه امسال را از سایر برنامه های فرهنگی در سال جاری اعلام کرد.
وی هدف ار برپایی این یادواره ها را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم مدیریت جهادی مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز محقق می شود و مردم هم با نگاه و رویکرد به عزم ملی و مدیریت جهادی به حوزه اقتصاد و فرهنگ نگاه می کنند.
سردار مطهری، برپایی اردوهای راهیان نور و تشکیل حلقه های صالحین را از دیگر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سپاه عنوان کرد و گفت: حلقه های صالحین در همه رده های بسیج و توسط همه اقشار بسیج راه اندازی شده و آثار مثبتی در جامعه داشته است.
وی از اجرایی طرحی با عنوان دجال واره به منظور مقابله با اثرات مخرب ماهواره خبر داد و گفت: همه اقشار بسیج در این طرح نسبت به مضرات و آسیب هایی که ماهواره برای خانواده ها و جامعه دارد و خانمانسوز هم می شود اطلاع رسانی و ارشاد می کنند.
وی این طرح را ارشادی دانست و اضافه کرد: طرح دجال واره در قالب امر به معروف و نهی از منکر دنبال می شود و افراد در پایان طرح و پس از توجیه شدن نسبت به مضرات برنامه های ماهواره به صورت داوطلب ماهواره های خود را تحویل می دهند.
جانشین سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: حدود یک میلیون نفر از جمعیت سه میلیون نفری استان به شکلی در قالب بسیج با سپاه مرتبط هستند و فعالیت هایی که در ارتباط با پایگاه های مقاومت و حلقه های صالحین اجرا می شود در کل جمعیت استان تاثیرگذار است.
وی با اشاره به این که شیوه جنگ دشمن از سخت به نرم تغییر یافته است تصریح کرد: اگر بسیجیان خوب توجیه شوند می توانند در خانواده و کل جامعه اثرگذار باشند و این اقدام جلوی تهدیدات دشمن را بگیرد.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو به عملیات غرورآفرین بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر منجر شد، اشاره کرد و گفت: این عملیات در منطقه جنوبی و غربی رود کارون و منطقه ای محصور در آب ها انجام شد.
سردار مطهری اظهار کرد: این منطقه عملیاتی از شمال محصور به کرخه، در شرق کارون، در جنوب اروند رود و شط العرب و غرب هور بود.
وی گفت: عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابی طالب در قالب سه قرارگاه قدس فتح و نصر انجام شد که نیروهای استان کرمان در قالب تیپ ثارالله در این عملیات حضور داشتند.
وی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر برای ما و نگهداشتن آن برای دشمن بسیار با اهمیت بود زیرا صدام می خواست از آن به عنوان اهرم فشار در مذاکرات صلح استفاده کند و ما را در موضع ضعف قرار دهد.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: آزادسازی خرمشهر می توانست نماد تحمیل اراده جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری ما باشد که صورت گرفت و در معادلات ادامه جنگ تحمیلی نیز اثرگذار بود.
وی تصریح کرد: صدام از مقوله رهبری و مردم همیشه در صحنه ایران غافل بود و گرنه از نظر توان و تجهیزات نظامی شاید وضعیت ما با آنها قابل مقایسه نبود.
سردار مطهری گفت: خرمشهر سه بار اشغال شده بود که دو بار آزادسازی آن با وساطت غربی ها بود اما مرحله سوم با توان مردم ما آزاد شد و غربی ها نقشی در این آزاد سازی نداشتند.
وی به نقش رزمندگان و شهدای مخابرات استان کرمان در دوران دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس اشاره و اضافه کرد: رزمندگان کرمان در حوزه مخابرات ابتکارات خیلی خوبی را به کار گرفتند که باعث تسهیل کار و کاهش تلفات انسانی شد.ک/2 8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن