تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار ویژه جهرم : پیگیر راه اندازی دوباره کارخانه آرد سفید جهرم هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار ویژه جهرم : پیگیر راه اندازی دوباره کارخانه آرد سفید جهرم هستیم شیراز - ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم با اشاره به تعطیلی 15ماهه کارخانه آرد سفید جهرم که ضمن بیکاری تعدادی کارگر مشکلاتی را در راستای تامین آرد مطلوب و رفع نیازمندیهای نانوایی های این شهرستان بدنبال داشته ، گفت :پیگیر راه اندازی و تعیین تکلیف این کارخانه هستیم.


علی حسین رعیتی فرد شنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا در زمینه طولانی شدن تعطیلی کارخانه آرد جهرم و بیکاری مستقیم و غیر مستقیم حدود 150نفر و دیگر پیامدهای آن افزود:به منظور بازگشایی و از سرگیری فعالیت مجدد کارخانه ، جلساتی با مسوولان اداره غله و مذاکراتی با صاحبان کارخانه انجام شده که با وجود قول مساعد صاحبان کارخانه به راه اندازی مجدد ، متاسفانه تاکنون اقدام مثبتی از سوی آنان صورت نگرفته است .
وی با اشاره به اینکه شواهد امر حکایت از این دارد که مدیران کارخانه آرد جهرم تمایلی به راه اندازی مجدد آن ندارند
اظهار داشت : این کارخانه با صرف دلارهای 70 ریالی و تسهیلات ارزان قیمت و حمایت دولت در سال 77 راه اندازی شد که در اثر تعلل و کوتاهی صاحبان سرمایه بیش از یکسال است که کارخانه آرد جهرم تعطیل شده و دهها نفر کارگر از کار بیکار و مشکلات متعددی از حیث تأمین آرد مورد نیاز شهرستان جهرم ایجاد شده است.
وی افزود: با وجود اعطاء تسهیلات و گشایش ارز توسط بانک مرکزی و توجه و اهتمام ویژه مسوولان شهرستانی و استانی در حمایت از آغاز به کار کارخانه و تداوم فعالیت تولیدی آن شرکت تا سال 91 ، متأسفانه صاحبان کارخانه با وجود امکانات و تجهیزات مناسب ، به علت بدهی ناشی از خرید گندم و مقروض بودن به شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس و تعدادی بانک ها ، بیش از یکسال است که تولیدات آرد خود را متوقف کرده است .
وی ادامه داد: عملا کارخانه آرد جهرم که تأمین کننده آرد بخشی از شهرهای استان فارس بوده ، تعطیل و مشکلاتی جهت مردم و مسوولان شهرستان جهرم ایجاد شده است.
فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه بیش از 150 نفر کارگر بصورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق فعالیت دراین کارخانه ، امرار معاش می کردند که متأسفانه هم اکنون بیکار شده اند و به دلیل وعده های پوچ و بی اساس مالکین کارخانه و امروز و فردا کردن آنها مبنی بر شروع مجدد فعالیت کارخانه مذکور همگی آنها سرگردان می باشند .
رعیتی فرد با ابراز نارضایتی از ضعف پیگیری مسوولان مربوطه در بحث رفع مشکلات کارخانه و عدم راه اندازی آن گفت : در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، شایسته است صاحبان کارخانه با تأسی از فرامین معظم له تمام اهتمام و ظرفیت خویش را در راستای ایجاد فعالیت مجدد کارخانه بکار گیرند .
وی افزود: فرمانداری جهرم آمادگی دارد بطرق مقتضی، مسائل و مشکلات کارخانه را پیگیری و به مسوولان مربوطه منعکس کند.
وی ابراز امیدواری کرد که در مرحله اول ذینفعان و صاحبان کارخانه با روحیه دلسوزی و در راستای حفظ سرمایه و امکانات موجود زمینه شروع به کار مجدد کارخانه را فراهم کنند و درصورت عدم تمایل، نسبت به واگذاری حق انتفاع کارخانه به سرمایه گذاران جدید اقدام تا مشکلات موجود مرتفع شود.
کارخانه آرد سفید جهرم یکی مجهز ترین کارخانه های موجود در سطح کشور می باشد که در زمینی به مساحت 90 هزارمترمربع مساحت و در شش طبقه احداث شده است و دارای گواهینامه های iso-9001-2000 می باشد .
این کارخانه قادر است روزانه 500 تن انواع آرد صنعتی ، خبازی ، شیرینی پزی وماکارونی را با بهترین کیفیت تولید کند و ساعتی یکهزار کیسه آرد بسته بندی و بار گیری نماید .
این کارخانه از سال 77تا اسفند 91 بجز تولید انواع آرد مورد نیاز شهرستان جهرم ارد مورد نیاز بیشتر شهر های استان فارس را تامین می کرده است واز درآمد بسیار خوبی برخوردار بوده است .
خبرنگار ایرنا برغم پیگریهای مکرر موفق به گفت و گو با مدیران این کارخانه نشد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.ک/3
7369/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن