تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820653266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردهمایی کتابخوانی در خانواده در «بیشکک»+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
گردهمایی کتابخوانی در خانواده در «بیشکک»+تصاویر
روز جمعه در کتابخانه ملی جمهوری قرقیزستان یک گردهمایی اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: گردهمایی کتابخوانی در خانواده در «بیشکک»+تصاویر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، روز جمعه (26 اردیبهشت) در کتابخانه ملی جمهوری قرقیزستان یک گردهمایی اجتماعی و فرهنگی با عنوان «شب در کتابخانه- 2014» برگزار شد.  

  در این رویداد چهره‌های دولتی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، نمایندگان ارگان‌های محلی، دانشگاهیان، دیپلمات‌ها و نمایندگان سفارتخانه‌های خارجی ازجمله «علی نجفی» سفیر کشورمان در قرقیزستان و همچنین «علی کبریایی‌زاده» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، ناشران، رسانه‌ها، دانش‌آموزان مدارس بیشکک و برخی افراد علاقمند حضور داشتند. به گفته برگزارکنندگان، این اقدام برای توسعه فرهنگ مطالعه و علاقمندی به کتاب در میان جوانان و همچنین معرفی کتابخانه ملی قرقیزستان و آشنایی با برخی فعالیت‌های آن صورت گرفت. در ابتدای این مراسم «باکاشیوا» رئیس کتابخانه ملی قرقیزستان ضمن تشکر از حضور شرکت‌کنندگان در این گردهمایی، کتاب را منبعی غیرقابل تعویض از دانش برای انسان برشمرد.  

  «علی نجفی» سفیر کشورمان در قرقیزستان نیز در سخنان خود در افتتاحیه این رویداد علمی و فرهنگی با اشاره به میزان بالای انتشار کتاب در ایران، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین اقداماتی شاهد توسعه همکاری‌ها در این زمینه باشیم.  

  پس از مراسم افتتاحیه شرکت‌کنندگان از بخش‌های مختلف کتابخانه ملی قرقیزستان بازدید کردند که در ابتدای ورودی کتابخانه، غرفه محصولات فرهنگی ایران که با همت رایزنی سفارت کشورمان در قرقیزستان راه‌اندازی شده بود، قرار داشت.  

  این غرفه مورد استقبال گسترده بازدیدکنندگان قرار گرفت.  

  به گفته «ایشان سلیم‌اف» مسؤل غرفه ایران، در این بخش بیش از 90 کتاب و نشریه که توسط رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در قرقیزستان منتشر شده‌اند از جمله گلستان سعدی به زبان قرقیزی، «تاریخ تمدن اسلامی» به زبان قرقیزی، رمان‌های معاصر ایرانی که به زبان‌های روسی ترجمه شده‌اند و همچنین کتاب‌های مربوط به مشاهیر فارسی و نشریه «راه ابریشم» متعلق به رایزنی فرهنگی و سایر آثار ادبی ترجمه شده به روسی در معرض دید عموم گذاشته است. در ابتدای ورودی این غرفه تابلوهای نفیس و برخی از صنایع دستی ایران به نمایش درآمده بود که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد.  

  در ضمن، مرکز «فردوسی» با دارا بودن بیش از 5000 جلد کتاب با مدیریت رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در قرقیزستان در داخل کتابخانه ملی قرقیزستان قرار دارد.  

  کتابخانه ملی قرقیزستان در سال 1934 تأسیس شده است و در حال حاضر بیش از شش میلیون نسخه کتاب و سند به 89 زبان دنیا در آن نگهداری می‌شود.  

این مسئله در حالی است که به گفته مسؤلان کتابخانه روزانه بیش از 1300 نفر از این مرکز بازدید می‌کنند. انتهای پیام/ز

93/02/27 - 02:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن