تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغازشمارش آرا بزرگترین انتخابات جهان درهند - مخالفان درفکرتشکیل دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آغازشمارش آرا بزرگترین انتخابات جهان درهند - مخالفان درفکرتشکیل دولت دهلی نو - کمیسیون انتخابات هند شمارش حدود 537 میلیون رای مواخذه رابرای تعیین ترکیب شانزدهمین مجلس عوام این کشور (لوک سابا) از ساعت 8 صبح امروز(جمعه) به وقت محلی آغاز کرد.


به گزارش ایرنا، ˈاچ اس برهماˈ عضو کمیسیون انتخابات هند درگفت وگو با رسانه ها گفت: ماکاملا آماده ایم و برای شمارش آرا مهیا شده ایم.
هند امسال مشارکت ۶۶ ممیز ۳۳درصدی رای دهندگان را درانتخابات سراسری 9 مرحله ای خود به ثبت رسانده است. این انتخابات از هفتم آوریل (18 فروردین ) آغاز شد و روز دوشنبه این هفته 12ماه می (۲۲ اردیبهشت) پایان یافت.
تنها دردهلی نو بیش از ۱۰هزار نفر از مقام های دولتی هندوستان بیش از هشت میلیون رای خواهند شمرد.
بیش از هفت هزار نیروی برای امنیت حوزه های شمارش آرا مستقر شده اند.
ازاحزاب اصلی این دوره از انتخابات می توان به حزب حاکم کنگره، حزب مخالف دولت بی جی پی و حزب تازه تاسیس عام آدمی اشاره کرد.
پیش بینی ها تاکنون ازاحتمال پیروزی حزب بی جی پی و نامزد اصلی آن برای نخست وزیری یعنی ˈنارندرا مودی ˈ سروزیر ایالت گجرات حکایت دارد.
رهبران ارشد بی جی پی همچون مودی، راجنات سینگ، جیتلی و گادکره در شهر گاندینگر مرکز ایالت گجرات با یکدیگر در مورد ترکیب دولت جدید هندوستان و تعیین نقش رهبران ارشد تبادل نظر کرده اند.
این درحالیست که آقای ˈمانموهان سینگ ˈ 82 ساله نخست وزیر فعلی نیز روز سه شنبه این هفته ضیافت عصرانه ای را برای بیش از 110نفر از کارکنان ارشد دفتر خود در منزلش ترتیب داد و با آنان خداحافظی کرد.
گفته می شود وی دیگر به دفتر کارش قبل از تحویل مسوولیت به نخست وزیر بعدی باز نخواهد گشت.
نظرسنجی های عمومی مختلف نشان می دهند که شمارش آرا در بزرگترین دمکراسی جهان به حکومت 10ساله حزب کنگره خاتمه داده و منجر به تشکیل یک دولت راستگرا به رهبری حزب بهارتیا جاناتا (بی جی پی) خواهد شد.
براساس تصمیم کمیسیون انتخابات هند اطلاعات دریافتی ازمراکز مختلف شمارش آرا درسراسر هند جمع آوری و هر 5 دقیقه یک بار روی سایت اینترنتی این نهاد گذاشته خواهد شد.
در شانزدهمین دوره انتخابات مجلس عوام هند (لوک سابا) حدود 814 میلیون نفر از شرایط لازم برای شرکت در انتخابات برخوردار بودند بیش از 80 میلیون نفر آنان رای اولی محسوب می شدند.
همه کسانی که در شمارش آرا دست دارند در محل ماموریت خود بدون وسیله ارتباطی از جمله تلفن همراه حاضر شده اند و به آنان اجازه خروج از محل قبل از خاتمه کل روند شمارش داده نخواهد شد.
ازآنجا که انتخابات این دوره در هند بیشتر با استفاده ازدستگاه های رای گیری الکترونیکی صورت گرفته، گفته می شود نتیجه شمارش آرا تا عصر امروز معلوم خواهد شد.
از یک میلیون و 720 هزار دستگاه الکترونیکی اخذ رای در برگزاری انتخابات اخیر استفاده شده و بعد ازخاتمه هر دوره انتخابات در محل های امنی در سراسر هند تحت تدابیر شدید امنیتی نگه داشته می شوند.
آخرین نظرسنجی که درآستانه شمارش آرا منتشر شده حکایت از آن دارد ائتلاف دمکراتیک ملی به رهبری بی جی پی 279 کرسی را در مجلس عوام هند بدست خواهد آورد.
شبکه تلویزیونی ان.دی.تی.وی که این نظر سنجی را انجام داده پیش بینی کرده ائتلاف مترقی متحد به رهبری حزب کنگره که قدرت را در هند در دست داشته در 103 از 543 حوزه انتخاباتی لوک سابا پیروز خواهد شد.
براساس این نظرسنجی حزب مخالف بی جی پی به تنهایی 235 و حزب کنگره 79 کرسی را در لوک سابا به خود اختصاص خواهند داد.
احزاب منطقه ای غیر بی جی پی و غیرکنگره نیز 116 کرسی خواهند گرفت.
این در حالیست که رهبران ارشد حزب بی جی پی که خود را پس از 10 سال در آستانه یک پیروزی می بینند با یکدیگر در مورد راهبردشان تبادل نظر کرده اند.
برخی از مطبوعات نیز نوشته اند اکنون رقابت ها بر سر کسب جایگاهی در کابینه جدید هند با توجه به امکان تشکیل دولت توسط حزب بی جی پی، آغاز شده است. علایم موجود حاکی از آن است که ˈآرون جیتلیˈ می تواند وزیر دارایی یا وزیر خارجه آتی هند باشد.
ولی گفته می شود که ˈنارندرا مودیˈ نامزد اصلی حزب بی جی پی برای پست نخست وزیری در صورت تشکیل دولت، احتمالا یک تکنوکرات طراز اول را به عنوان وزیر دارایی منصوب خواهد کرد.
آساق ** 2164 ** 2167 ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن