تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816739298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صف آرایی مخالفان دولت در پایتخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صف آرایی مخالفان دولت در پایتخت تهران - ایرنا - درحالی که از روزهای قبل برخی از رسانه ها از برگزاری همایشی با عنوان «دلواپسیم» متشکل از مخالفان عملکرد دولت در مساله هسته ای داده بودند، روزگذشته این همایش با حضور گسترده بسیاری از چهره های سیاسی که در ماه های گذشته مخالفت خود را با دولت نشان داده اند، برگزار شد.


روزنامه ابتکار روز یکشنبه در ادامه این گزارش خود نوشت: در پایان مراسم از برخی از آن ها نیز تقدیر به عمل آمد. این همایش اگرچه عنوان دانشجویی را بر خود داشت اما به صحنه ابراز مواضع چهره های سیاسی مخالف دولت تبدیل شد و از این نظر می توان گفت یک روزآزمایی در قلب پایتخت در برابر دولت شکل گرفت.
این برنامه قرار بود از ساعت 16:30 برگزار شود که به علت شلوغی و عدم برنامه ریزی و ناهماهنگی حدود ساعت 17 آغاز شد.مراسم از حدود ساعت 17 با ورود اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
مهدی کوچک زاده، زهره طبیب زاده، الیاس نادران، محمود نبویان، سقای بی ریا سخنگوی جبهه پایداری و شاکری از اعضای شورای شهر از دیگر میهمانان بودند.
مجری برنامه اسامی صادق کوشکی، فواد ایزدی، محمد سلیمانی،محمد علی رامین،زاکانی، یامین پور پناهیان،شجونی، ابوالفضل ظهره وند را نیز به عنوان دیگر حاضران در مراسم اعلام کرد.
بر اساس این گزارش پیشتر لیست 41 نفره ای متشکل از سعید زیباکلام، فریدون عباسی، ناصر نوبری، سید محمدرضا آقامیری، عباسعلی کدخدایی، غلامحسین الهام، سید محمد حسینی، محمد صادق کوشکی، محمد علی رامین، محمد کوثری، حجت الاسلام محمود نبویان، مهدی کوچک زاده، جواد کریمی قدوسی، علی اصغر زارعی، مهرداد بذرپاش، زهره طبیب زاده، محمد سلیمانی، مرتضی آقاتهرانی، حسین آبنیکی، جواد منصوری، پرویز امینی، محمدحسن قدیری ابیانه، وحید یامین پور، مهدی محمدی، عبدالله گنجی، قاسم روانبخش، علی اکبر متکان، حاجی حیدری، حجت الاسلام والمسلمین حمدالهی، اسماعیل کفایتی، حسن حمیدزاده، اقبال شاکری، صادق محصولی، حسین فدایی، حسین قدیانی، مازیار بیژنی، سهیل کریمی، مسعود شجاعی طباطبایی، کامران غضنفری، بهزاد حمیدیه، محمد باقر ولدان برای حضور در این مراسم منتشر شد.
به گزارش مهر چند ساعت قبل از شروع برنامه لیستی جدید متشکل از علیرضا پناهیان، سعید قاسمی، فواد ایزدی، سعدالله زارعی، حسین صمصامی، ابوالفضل ظهره وند، حمید رسایی، علیرضا زاکانی، فاطمه آلیا، پرویز سروری، یعقوب توکلی، مجتبی زارعی، سلیم غفوری، کمیل کاوه، عباس شولایی به عنوان افراد حاضر در این مراسم منتشر شد.
در ادامه خلاصه ای از سخنان و مواضع سخنرانان این همایش به طور خلاصه منتشر می شود:
*پیشنهاد یار اضافه برای تیم هسته ای
سفیر اسبق ایران در شوروی با انتقاد از محتوای توافقنامه ژنو گفت: هدف آمریکایی ها خشک کردن درخت هسته ای ایران است.نوبری گفت: از ابتدا که بنده توافقنامه ژنو را دیدم آن را نقد کرده ام. بنده تاکنون 20 سخنرانی و مناظره در نقد توافق ژنو در دانشگاه ها داشته ام.وی با بیان اینکه پس از توافق ژنو نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور نوشته است افزود: تا این لحظه و ابتدای 16 آذر که نامه سرگشاده ای در نقد توافق ژنو به رئیس جمهور نوشته ام هیچ یک از طرفهای مقابل حاضر نشده اند که متن توافقنامه را با بنده نقد کرده و یا آن را مطرح کنند. تا امروز هیچ کس حاضر نشده تک تک نقدهای بنده را پاسخ دهد. آنهایی که در مناظره ها با بنده شرکت کردند حاضر نشدند که بند بند توافق ژنو را بررسی کنند.وی ادامه داد: سوال بنده از رئیس جمهور این است که ما باید شناسنامه داشته باشیم به طوری که شناسنامه بنده نیز مشخص است. آیا موافقان توافق ژنو هم شناسنامه دارند و آنها نیز شناسنامه شان مشخص است.نوبری در همین زمینه تصریح کرد: آقای رئیس جمهور کسانی که به عنوان موافق شما در مناظره ها آزاد می شوند آیا شناسنامه شان مشخص است. لطفا آن را مشخص کنید.
وی در ادامه گفت: سوال من این است که آیا بازی تیم ملی ما مهمتر است یا تیم مذاکره کننده که نتیجه آن به قرن ها و آینده کشور ما وابسته است. آیا مشخص شدن تیم 3 یا 4 نفره انتهای نخبگی جامعه ماست.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ما نمی توانیم مانند لپ لپ و تخم مرغ شانسی صبر کنیم که ببینیم بعدها چه چیزی از آن درمی آید. آیا می خواهند باز هم بگویند که برای امضای این توافقنامه تحت فشار بوده ایم؟ ما دلواپسیم.نوبری در ادامه اظهار داشت: این هیات باید ملی شود. این تیم باید ملی باشد نه باندی.این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه ضمن معرفی افرادی در تیم مذاکره کننده گفت: بنده اسامی را پیشنهاد می کنم که همگی هم از افراد موافق و هم افراد نخبه. این افراد عبارتند از الهام امین زاده، سرمدی، صدر، حسین شیخ الاسلام و لواسانی.
نوبری اضافه کرد: آقای رئیس جمهور از شما می خواهم که این 5 نفر را به تیم مذاکره اضافه کنید. زیرا آنها در دفاع از منافع ملت بیشتر به شما کمک می کنند.
انتقاد کوثری از نتیجه مذاکرات
اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس نیز در این همایش گفت: تا 15 روز پیش یک دلار هم نتوانسته ایم از پول های بلوکه شده نفتی را برداشت کنیم.
وی تصریح کرد: اگر تعلیق 20 درصد را قبول کرده ایم، حداقل بانک مرکزی باید از تحریم درمی آمد و صادرات نفت نیز آزاد می شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: ما در جلسه ای که 15 روز پیش در مجلس با مسئولین بانک مرکزی داشتیم متوجه شدیم که تا 15 روز پیش یک دلار هم نتوانسته ایم از پول های بلوکه شده نفتی را برداشت کنیم.
کوثری با بیان اینکه ما معتقدیم با توافقی که انجام شده به منافع ملی ما خدشه وارد شده است گفت: تیم مذاکره کننده باید در توافق نهایی هوشیار باشد.
تقدیر پناهیان از شرکت کنندگان
هم چنین حجت الاسلام پناهیان در این همایش، گفت: با پشتیبانی شما مذاکره کنندگان می توانند به موفقیت دست یابند. اگر انقلابیون مطالبات خود را در پشت سر مذاکره کنندگان اعلام کنند می توانند قدرت چانه زنی مذاکرات را بالا ببرند.
او ادامه داد: من اعلام می کنم وزیر خارجه از شما تقدیر کرده و متشکر شما هستند. زیرا آن ها می توانند به قدرت استناد کنند. اگر چنین حرکت هایی پشت مذاکرات نباشد نه تنها چرخه انرژی هسته ای بلکه کارخانجات نخواهد چرخید.
پناهیان اضافه کرد: مذاکرات هسته ای که به تقویت جایگاه ایران با بنیه اقتصادی و رفاه و آسایش مردم منجر نشود محکوم به شکست است.
عباسی: انتخابات 24 خرداد را مصادره نکنید
هم چنین رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی خطاب به دولت، گفت که اگر دنبال چرخاندن چرخ زندگی مردم هستید، شتابزده عمل نکنید.
به گزارش ایسنا، فریدون عباسی با اشاره به گزارش مدیرکل آژانس در فوریه 2014 گفت: این گزارش نشان می دهد که هرچه مسئولان ما تلاش کردند در توافق ژنو ابهامات را رفع کنند و به سمت یک راه حل پیش بروند و به اصطلاح هرچه رشته کرده بودند را پنبه کردند.
چراکه آمانو در این گزارش بر ادعاهای قبلی خود به ویژه آن چه در سند 2011 مطرح کرده است، مهر صحت گذاشته است و به برنامه اقدام مشترک توجه نکرده است.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با انتقاد از گروهی که انتخابات سال 92 و حماسه سیاسی را مصادره کرده اند، گفت: به نظر من کسانی که حماسه سیاسی را تحت عنوان یک جریان خاص مصادره کرده اند، پیام انتخابات را نگرفته اند. آن ها به ما می گویند پیام انتخابات و حماسه سیاسی را بگیرید ما هم به آن ها می گوییم شما هم پیام رفراندوم یارانه را دریافت کنید و از توهم دانایی دوری کنید.
وی خاطرنشان کرد: این اشتباه استراتژیک است که چرخ سانتریفیوژها را به چرخ زندگی مردم گره بزنیم. اگر دنبال چرخاندن زندگی مردم هستید، شتابزده عمل نکنید.
انتقاد شدید کریمی قدوسی از روحانی
کریمی قدوسی، یکی دیگر از مخالفان دولت با اشاره به اظهارات رهبری مبنی بر این که من با مذاکرات مخالفتی نمی کنم اما خوشبین نیستم، گفت: در مقابل این گفته رهبری آقای روحانی در گزارش اخیری که به مردم داده اند، اظهار کردند که خوشبینی و بدبینی در دنیای سیاست معنا ندارد. این در حالی است که خوشبینی کلیدواژه رهبری است و آقای روحانی می گویند که باید واقع بین باشیم و با شناختی که از دنیا و مساله هسته ای دارند می گویند که بدبین نیستند.
او گفت: ما سراغ نداریم مسئولی را که این گونه درباره نظر صریح رهبری نظر دهد (شعار مرگ بر ضدولایت فقیه)، (شعار خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست).این نماینده مجلس گفت: نمایندگان مجلس باید جنس شان از جنس شما جوانان و مردم باشد.
وی با اشاره به متن نطقش در مجلس شورای اسلامی که پیش از این داشته است و از ویدیدئو پرژکتور سالن همایش پخش شد، گفت: به خاطر این نطق، از این نماینده شکایت شده است، چراکه معتقدند به تیم مذاکره کننده و آقای رئیس جمهور توهین شده است و در متن شکایت نامه نوشته اند که از رسانه ها و خبرگزاری هایی که نظرات این نماینده را منتشر می کنند، باید شکایت کرد و با آن ها برخورد کرد. (شعار مرگ بر دیکتاتور) و (نه سازش نه تسلیم یار ولایت هستیم).
کریمی قدوسی تاکید کرد: سیاست هایی که با نگاه به بیرون طراحی شده است، صرفا برای خالی کردن دل مردم است. آن ها می خواهند این شیر (ایران) بخوابد تا اقدام برنامه مشترک به امضا برسند چراکه معتقدند اگر این شیر بیدار شود این توافق را پاره می کنند.
وی با انتقاد از سیاست جلوگیری از نقد و بی سواد خواندن منتقدان مدعی شد: برخی سیاست های دیگر نیز از جمله سیاست خزانه خالی برای خالی کردن دل ملت بود. دولت به دنبال آن است که مشکلات را با تعامل حل کند و با کدخدا صحبت کند. این ها به دنبال حراج گذاشتن آرمان های امام هستند. چه نشسته اید و چه خبر دارید سیدحسن نصرالله در دیداری که با اعضای کمیسیون امنیت ملی داشت، اشک هایش جاری بود و یا نیروهای رزمنده فلسطینی از این موضوع ناراحتند. وقتی از آقای ظریف سوال می شود که درباره به رسمیت شناختن اسراییل صحبتی نمی کنید، می گوید به ما ارتباطی ندارد. اسراییل را بشناسند یا نه، این مربوط به فلسطینی هاست. وقتی در داووس از آقای روحانی می پرسند درباره کشورهایی که رابطه ندارید از جمله اسراییل، با لبخند از این سوال می گذرد.
*انتقاد عضو تیم جلیلی از مذاکره کنندگان
در ادامه مهدی محمدی، عضو هیات مذاکره کننده ایران در دوران سعید جلیلی در مذاکرات ایران و 1+5 در همایش دلواپسیم گفت: این دلواپسی از اساس مساله نیست. نگرانی ما از این بابت است که آیا این دوستان می دانند که چه هدفی دارند؟ و با چه ابزاری می توان به این اهداف دست یافت؟ مبادا آن ها در آخر راه بدانند که اشتباه رفته اند و خسارت های بزرگی را بر مردم متحمل کنند.
او با اشاره به توافق ژنو گفت: توافق ژنو مساله اصلی اش بحث هسته ای نیست. در توافق ژنو دوستان نوشتند و امضا کردند که ما استثناء هستیم. یعنی ما اعلام کردیم که نگرانی های شما غربی ها به حق است و حق دارید که حقوقی که دیگران دارند را به ما نمی دهید.
وی ادامه داد: وقتی شما پذیرفتید که عضو استثناءها در جامعه بین المللی هستید، می بایست استاندارد شوید. مشکل بزرگ این است که دوستانی که بر سرکار هستند، قبول دارند که باید استاندارد شویم. توافق ژنو ارزش های انقلاب اسلامی، ماهیت و هویت را هدف قرار گرفته است. بحث تنها هسته ای نیست و آن یک سکو است.
* توافق ژنو را بپذیریم پس فردا حجاب ممنوع می شود
هم چنین در ادامه کوشکی گفت: مطمئن باشید با پذیرش توافق ژنو بهاییت و سروری بهاییت را به دام حقوق بشر باید بپذیریم. پس فردا حجاب اسلامی ممنوع خواهد شد. اگر ما سکوت کنیم، دیگر شعار مرگ بر آمریکا جرم خواهد بود.به نوشته ایسنا در این هنگام حضار شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و کوچک زاده شعار مرگ بر سازش کار سر داد.
کوشکی ادامه داد: اگر توافق ژنو را بپذیریم باید با حسن نصرالله خداحافظی کنیم. ما این بی سوادی را می پذیریم ولی نمی خواهیم که بی شرف باشیم.
در ادامه طوماری به امضا رسید و شخصیت های سیاسی، نمایندگان مجلس که در این همایش حضور داشتند عکس یادگاری گرفتند.پس از آن سخنران همایش اعلام کرد که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بیان کردند که نباید تیم مذاکره کننده را سازش کار صدا کرد اما کوچک زاده پشت تریبون قرار گرفت و گفت به هرحال کسانی که مذاکره می کنند مواظب باشند سازش نکنند. بار دیگر حضار شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
*تقدیر از حمید رسایی
هم چنین در پایان با تمجید از فعالان هسته ای، جایزه سالانه شهید احمدی روشن اعطا شد.این جایزه به سعید زیباکلام، فریدون عباسی، مهندس آب لیکی، معاون پیشین سازمان انرژی اتمی، سیدمحمود نبویان، رسایی و حسین قدیانی به نمایندگی از روزنامه های وطن امروز و 9 دی اعطا شد.
538/1610
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن