تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816948327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح های سالم سازی دریا در شمال تکریمی برای گردشگران/دریای زیبای خزر که نمی گذارند زیبا بماند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان مهر گزارش می دهد؛
طرح های سالم سازی دریا در شمال تکریمی برای گردشگران/دریای زیبای خزر که نمی گذارند زیبا بماند
رشت – خبرگزاری مهر: گیلان هر ساله پذیرای میلیون‌ ها مسافر از ابتدا تا پایان سال در استان است، تعداد زیادی از این مسافران دریا را برای تفریح خود انتخاب می ‌کنند از اینرو طرح های سالم سازی دریا در شمال تکریمی برای گردشگران خواهد بود.



به گزارش خبرنگار مهر، هدف اصلی اجرای طرح های سالم سازی دریا در شمال، تکریم گردشگران و مسافران ورودی به استان های شمالی کشور است و برای اجرای مطلوب این طرح ها به توجه ملی نیاز است. ساماندهی سواحل باید توسعه‌ ای و پایدار باشد تا خروجی مطلوبی داشته باشد، استفاده از تمامی تجربیات سال‌ های گذشته در موضوع ساماندهی سواحل الزامی است. با توجه به گردشگر پذیر بودن گیلان هر ساله مسافران زیادی وارد استان می ‌شوند که باید برای خدمات دهی مطلوب به آنان از تمامی ظرفیت‌ ها استفاده شود از اینرو می طلبد دستگاه ‌های ذیربط در موضوع ساماندهی سواحل طرح‌ های راهبردی ارائه کنند.  حال با توجه به اهمیت موضوع خبرنگار مهر به میان مردم رفته تا نظر و دیدگاه آنان را در این خصوص جویا شود. یک شهروند از انزلی به مهر می گوید: همه ساله در فصل گرما و تابستان هزاران خانواده راهی سواحل شمالی کشور می شوند تا از طبیعت زیبا و خدادادی این مناطق بهره مند شوند.

طرح های ویژه سالم سازی دریا نقش موثری در رضایتمندی مسافران دارد محمد دقیقی افزود: در این رهگذر طرح های ویژه سالم سازی دریا با هدف حفظ جان گردشگران، نقش موثری در رضایتمندی مسافران ایفا می کند. وی اظهارداشت: طرح سالم سازی دریا هم همت بلندتری می خواهد و هم امکانات بیشتر و صد البته ملی کردن این طرح نیز آثار بسیار خوبی خواهد داشت. این شهروند انزلیچی گفت: ارائه برنامه و چشم انداز کوتاه مدت برای دریای خزر و ملی کردن طرح سالم سازی دریا با بودجه مشخص می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. وی افزود: ساماندهی و حفظ زیست بوم  زیبای خزر نیازمند بهره گیری از الگوهای متناسب و بهره گیری از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های کشور است. دقیقی اظهارداشت: با توسعه روز افزون طرح سالم سازی دریا و حمایت همه جانبه می توان مخاطرات دریای زیبای خزر را کاهش داد. وی یادآورشد: شنا کردن در خارج از محدوده طرح سالم سازی دریا باعث غرق شدن برخی هم‌وطنان و وقوع مصیبت ناگوار می‌شود که باید برای این مهم چاره ‌ای اندیشید. یک شهروند لنگرودی نیز به مهر می گوید: شمال ايران با بهره گيري از موهبات بي شمار الهي هميشه مامن گردشگران و دوستداران طبيعت است به دليل برخورداري از تلفيق بسيار مناسب كوه و دريا در زمينه گردشگري داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است. مهدی قربانی افزود: گیلان با داشتن جاذبه هاي متعدد تاريخي، تفريحي و گردشگري با تلفيقي زيبا از جنگل و دريا محيط مفرح و جذابي را براي گردشگران فراهم آورده است.

سواحل درياي خزر  هرساله از كودك، جوان و بزرگسال قرباني مي گيرد وی اظهارداشت: سواحل درياي خزر در لنگرود نيز هرساله از كودك، جوان و بزرگسال قرباني مي گيرد و شهروندان اين شهر مانند ساير شهر هاي ساحلي در طول سال بطور مداوم با چنين صحنه هاي دلخراشي به طور مكرر مواجه مي شوند. این شهروند لنگرودی گفت: بطور کلی گردشگری از حيث عوامل تشكيل دهنده به دو بخش عوامل زير بنايي و روبنايي تقسيم مي شود كه بخش زيربنايي را شامل تاسيسات و اماكن ضروري گردشگري همچون مراكز اقامتي و پذيرايي، جاده ها، فرودگاه ها و هزاران فاكتور مهم ديگر مي دانند و در بخش روبنايي مي توان به عوامل منابع انساني و متخصصان جهانگردي و فاكتورهاي امنيتي و اطمينان خاطر گردشگران اشاره کرد. وی افزود: برای بهبود اوضاع صنعت جهانگردي و توسعه اين صنعت بايد همواره به دو مولفه سخت افزاري و نرم افزاري توجه شاياني کرد. قربانی گفت: درياي خزر يكي از نعمات بزرگ خداوند است كه نقش ويژه اي در توسعه همه جانبه استان دارد. وي افزود: اين ظرفيت بالقوه و مهم مي تواند به عنوان يكي از ابزارهاي كارآمد صنعت توريسم، موجب درآمد زايي و ايجاد اشتغال شود بنابراین بايد با برنامه ريزي دقيق براي ساماندهي این مهم اقدام کرد. این فعال صنعت گردشگری اظهارداشت: طرح دريا بايد به نحوي اجرا شود كه ضمن رعايت استانداردهاي لازم، خواسته هاي مسافران و گردشگراني كه در فصل تابستان به استان سفر مي كنند را برآورده سازد. وی تصريح كرد: بدون شك مسافران بسياري كه براي فصل تابستان استان‌هاي شمالي را بر مي‌دگزينند، استفاده از دريا در اولويت انتخابشان قرار دارد كه اين مسئله لزوم توجه ويژه مسئولان امر را مي‌ طلبد. وقتی که صحبت از طرح سالم سازی دریا می شود ، ناخودگاه ذهن آدمی به یاد غرق شدگان در دریا و گاهی نیز آلودگی های بر جا مانده در دریا می افتد.  دریایی که مسافران بی گناه آلوده می کنند و مسافری که بی گناه می میرد بدون اینکه بخواهد. از این موارد که بگذرید، تابستان که می شود هوس سفر به مناطق سر سبز شمالی و استفاده از جاذبه های زیبای گردشگری، ایرانی های زیادی را به سواحل دریای خزر می کشاند، دریایی زیبا که نمی گذارند زیبا بماند یا آن را با زباله می آزارند و گاهی هم بی توجهی به اصول شنا در مناطق خطرناک این دریا شنا می کنند و تلفاتی به جا می گذارند.

دریای خزر زیست بومی منحصر به فرد دارد  همه می دانیم که دریای خزر زیست بومی منحصر به فرد دارد، محصور بودن این دریا از چهار طرف باعث شده است که با ارزش ترین زیست بوم جهان با مخاطرات فراوان زیست محیطی روبرو شود. استاندار گیلان در این باره با اشاره به اهميت بخش فرهنگي گفت: تمامي دست اندر کاران بخش فرهنگي مصمم هستند تا طرح هاي سالم سازي دريا و استفاده از سواحل به نحو شايسته و مطلوبي اجرا شود به گونه اي كه رضايتمندي گردشگران و مسافران حاصل شود. محمد علی نجفی بر آماده سازي و استفاده مطلوب از سواحل دريال در استان براي استفاده گردشگران تاکيد کرد و افزود: طرح هاي سالم سازي فرصتي براي ايجاد اشتغال است كه متاسفانه طي ساليان گذشته از فرصت هاي موجود به خوبي استفاده نشد.  وی اظهارداشت: به رغم تلاش هاي انجام گرفته در ساليان گذشته اما طرح هاي سالم سازي دريا زيبنده مسافران گردشگراني که قصد استفاده از دريا را دارند، نيست. استاندار گیلان با بيان اينکه بايد از طرح هاي سالم سازي دريا بصورت بهينه و مطلوب استفاده شود، گفت: فضايي باید ايجاد کرد تا گردشگران و مسافران با آرامش و حفظ ارزش ها و فرهنگ اصيل اسلامي وارد دريا شوند. وي همچنین وجود دريا ثروت و نعمت الهي دانست و برضرورت برنامه ريزي دقيق و اصولي براي پيشگيري از بروز مشکلات براي گردشگران و بهره برداري بهينه از نوار ساحلي استان تاکيد کرد و افزود: بخشي از فرصت هاي شغلي استان در بخش گردشگري طي سنوات گذشته از دست رفته است و بايد با تمام توان خود برای  جبران عقب ماندگي ها تلاش کرد و برای تحقق اين مهم از اهتمام لازم برخوردار بود.  قائم مقام وزير کشور در امور اجتماعي و فرهنگي در این خصوص گفت: دولت عزم و اراده جدي دارد تا از ظرفيت بزرگ سواحل شمال ايران به نحو مطلوب مورد بهره برداري قرار گيرد. مرتضي مير باقري با اشاره به ورود سالانه 25 ميليون نفر گردشگر به استان‌ هاي گيلان، مازندران و گلستان افزود: دولت عزم و اراده جدي دارد تا از ظرفيت بزرگ سواحل شمال ايران به نحو مطلوب مورد بهره برداري قرار گيرد و انتظار می رود تمامي ظرفيت هاي مردمي در منطقه بکار گيري شود.

لزوم تدوین پیوست‌ های فرهنگی برای طرح ‌های سالم سازی دریا وی همچنين با تاکید بر ضرورت تدوین پیوست‌های فرهنگی برای طرح ‌های برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: اگر طرح ‌ها پیوست فرهنگی و اجتماعی نداشته باشد، معضل آفرین خواهد بود. قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی یادآورشد: برای ارائه خدمات مطلوبتر به مسافران باید امکانات و تجهیزات اعم از حضور نجات غریق تا دیگر مقولات امنیتی و مسائل اخلاقی در این طرح ها فراهم و برنامه ریزی شود. رئیس شورای اسلامی آستارا در این رابطه گفت : مساحت طرح سالمسازی دریا در مرکز این شهر برای استفاده گردشگران در تابستان امسال تا دو برابر توسعه یافته است. سجاد موسوی افزود: با توجه به دور بودن طرح های سلامت دریا از مرکز شهر، شورای اسلامی و شهرداری آستارا در تلاش بود تا نسبت به ایجاد طرح سلامت دریا در سواحل داخل شهر اقدام کند. وی همچنین با اشاره به اینکه مساحت قبلی این طرح پنج هکتار بود، اظهارداشت: امسال فضای کلی طرح تا 10 هکتار توسعه یافته است. رئیس شورای اسلامی آستارا طرح سالمسازی مرکز شهر را دارای امکاناتی از قبیل نمازخانه، حمام، اتاق مدیریت و پذیرش، سرویس بهداشتی، زمین های فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی، پارکینگ، آلاچیق و شناگاه های مستقل برای مردان و بانوان عنوان کرد و گفت: راه اندازی دوش های حمام به صورت مجزا، راه اندازی روشنایی های محوطه طرح و زیرسازی پیاده روی غرب طرح به صورت کامل انجام شده است. وی در ادامه ایجاد سکو برای ناجیان غریق جمعیت هلال احمر و نیز سکویی مناسب برای اجرای برنامه های هنری را از دیگر بخش های این طرح عنوان کرد. موسوی اذعان داشت: امسال نیز مطابق پارسال برنامه های فرهنگی و هنری در محدوده طرح سالمسازی دریا در شهرستان آستارا اجرا می شود.

آستارا دارای سه طرح سالمسازی دریا به نام طرح صدف، لوندویل و سفیر امید است وی بایادآوری اینکه آستارا دارای سه طرح سالمسازی دریا به نام طرح صدف، لوندویل و سفیر امید است، یادآورشد: این شهرستان مرزی با 85 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در مرز با جمهوری آذربایجان و در مسیر جاده ای شمالغرب کشور یکی از 30 شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می شود. مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هم گفت:در حال حاضر 27 برنامه فرهنگی برای اجرا در طرح های سالم سازی دریا ارائه و در استان اجرا خواهد شد. یونس رنجکش بر ضرورت حساسیت انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی در سواحل و مناطق گردشگری تاکید کرد و افزود: طراحی مناسب، محیطی و تبلیغات حجمی با شعارهای آموزشی تاثیر گذار، اهدای بسته های فرهنگی به مسافران، استفاده از حضور تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست و گردشگری در ساماندهی سواحل و اجرای برنامه های فرهنگی متنوع از برنامه های پیش بینی شده برای طرح های سالم سازی دریا است. وی اظهارداشت: ساماندهی نیروهای مجری طرح ها، بهره گیری از نیروهای بومی در ارائه خدمات به گردشگران، آموزش، تجهیز، ساماندهی و استقرار ناجیان غریق، ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و ایجاد پارکینگ های مناسب برای ساماندهی خودروها از دیگر برنامه های امسال است. معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان نیز با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی ها  رودسر در حوزه های مختلف بویژه در حوزه گردشگری گفت: این شهرستان با برخورداری از 45 کیلومتر نوار ساحلی می تواند در جذب مسافر و گردشگر تاثیر گذاری خوبی داشته باشد و باید بستر لازم برای استفاده بهینه از ساحل فراهم شود.  محمد احمدی پور با بیان اینکه فصل تابستان فرصت مناسبی برای بهره مندی مردم مسافران و مهمانان تابستانی از مواهب دریا است از شهردار رودسر خواست همه توان و ظرفیت خود برای توسعه و ارتقای حوزه گردشگری این شهر بهره گیری کند.  وی اظهارداشت: با هماهنگی و دستور استاندار و به منظور ایجاد طرح مدرن ساحلی در سواحل این شهر یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به شهرداری رودسر اختصاص یافته است.

لزوم رعایت شئونات اسلامی در مناطق اجرای طرح های سالم سازی دریا از سوی مسافران معاون استاندار گیلان خواستار رعایت شئونات اسلامی در مناطق اجرای طرح های سالم سازی دریا از سوی مسافران شد. شهردار رودسر به مهر می گوید: این اعتبار برای تحقق و توسعه زیر ساخت های سواحل دریا هزینه خواهد شد.  خداداد قنبر زاده ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با هدف رفاه و آسایش مهمانان و مسافران تابستانی امکاناتی همچون جت اسکی، پارا گلایدر، پارک کودک ساحلی و غیره در این منطقه راه اندازی می شود. شهردار رودسر گفت: رودسر ۴۷ کیلومتر ساحل دریا دارد و تنها یک طرح سالم‌سازی در این محدوده فعال است. وی در ادامه خواستار اجرای طرح‌ های سالم‌سازی دریای زیبا و مدرن در ساحل رودسر شد و افزود: طرح ‌های سالم‌سازی دریا در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار تاثیرگذار است. وی همچنین با پیشنهاد اجرای ۹ طرح سالم‌ سازی دریا در ساحل رودسر اظهارداشت: هماهنگی بین دستگاه‌ های تصمیم‌ گیرنده برای ایجاد محلی سالم برای مردم در ساحل دریا حائز اهمیت است. به گزارش خبرنگتار مهر، بدون شک اجرای الگوی تفریحات سالم در مناطق گردشگری بر اساس آموزه های دینی، استفاده حداکثری از فرصت ساحل برای مقابله با آسیب ها و تهدیدهای ملی، بومی و محلی در تفرجگاه ها، استفاده غنی و سالم اماکن تفریحی، احیای سنت های حسنه بومی و محلی شاد و مفرح، سالم بودن برنامه های تفریحی، غنی سازی اوقات فراغت مسافران، مردم بومی در همه سنین، فضاسازی معنوی از جلوه های زیبا شناختی، ترویج معروفات برای استفاده از مشاهدات مردمی برای تقبیح منکرات – اشاعه تفکر و فرهنگ  بسیجی و ارزش های ناب انقلاب در اجتماعات تفریحی ضرورتی انکار ناپذیر است.
















۱۳۹۳/۲/۲۵ - ۱۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن