تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819863391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله هاشمی رفسنجانی از دستگاه توکامک دانشگاه امیرکبیر بازدید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله هاشمی رفسنجانی از دستگاه توکامک دانشگاه امیرکبیر بازدید کرد تهران- ایرنا- آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (چهارشنبه) از دستگاه توکامک البرز دستاورد پژوهشگران دانشکده انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این بازدید علیرضا رهایی رییس دانشگاه امیرکبیر، رضا امراللهی رییس دانشکده انرژی و فیزیک این دانشگاه و حسن غفوری فرد عضو هیات علمی دانشگاه مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را همراهی می کردند.
رییس دانشگاه امیرکبیر در حاشیه این بازدید با ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده و در حال انجام در این دانشگاه گفت: تعداد اختراع های این دانشگاه تا سال 92 به 150 اختراع رسیده است.
علیرضا رهایی افزود: ما در گذشته چهار قطب علمی داشتیم که اکنون به 18 قطب علمی مطرح و شناخته شده افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر 18 طرح کلان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر شروع شده که از جمله این طرح ها ماهواره امیرکبیر، ابررایانه ملی، طرح شبکه ملی اطلاعات، طرح راه اندازی مرکز ملی دفاع سایبری، طرح منظومه ماهواره ها و موتور ماهواره بر سنگین است.
رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: این 18 طرح کلان تعدادی از اساتید و دانشجویان را درگیر کرده و الگویی از همکاری بین دانشگاهی است.
رهایی افزود: پروژه توکامک پروژه ای منحصر به فرد است که ساخت و طراحی آن در داخل کشور صورت گرفته است.
رییس دانشکده انرژی و فیزیک دانشگاه امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: در ایران در 30 سال گذشته سه توکامک با اندازه های کوچک و متوسط راه اندازی شده است که دوتای آن در سازمان انرژی اتمی و یکی از آنها نیز در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است؛ ایتالیایی ها، روس و چینی ها این سه توکامک را ساخته اند.
رضا امراللهی افزود: از 15 سال پیش به فکر ساخت اولین توکامک ایرانی بودیم که بالاخره از دو سال قبل با کمک و پشتیبانی مالی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با نام «البرز» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال ساخت است و ما با این کار نشان دادیم که ایرانی، می تواند.
وی ادامه داد: گرچه قبل از آن نیز همین گروه و در همین دانشگاه توکامک تابان را که البته کوچکتر است ساخته بود.
این خبر در حال تکمیل است.
سیام(3)**9254**م.ب**1449
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن