تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818848598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش800درصدی مهاجرتهای غیرقانونی به تنش میان ایتالیا واروپا منجرشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش800درصدی مهاجرتهای غیرقانونی به تنش میان ایتالیا واروپا منجرشد رم - ایرنا - افزایش بیش از 800 درصدی موج مهاجرت های غیر قانونی از شمال آفریقا به جنوب اروپا و ایتالیا و فاجعه اخیر درآب های جنوبی این کشور، به تنش میان رم و اتحادیه اروپا منجر شد.


به گزارش ایرنا، در پی فاجعه روز گذشته مهاجران غیر قانونی در آب های جنوب ایتالیا که حداقل 17 قربانی گرفت، تنش میان ایتالیا و اتحادیه اروپا شدت گرفت تا جایی که ˈانجلینو الفانوˈ نخست وزیر ایتالیا تهدید به انتقال مهاجران پناهجو به سایر کشورهای اروپایی کرد.
ˈسسیلیا مالمسترومˈ کمیسر اتحادیه اروپا نیز گفت که ایتالیا هرگز درخواست دقیق درخصوص چگونگی کمک و همکاری اروپا برای مقابله با پدیده مهاجرت های غیر قانونی نکرده است.
وی ادامه داد: در ماه مارس گذشته نامه ای به مقامات ایتالیایی فرستاده که درآن از آمادگی کمیسیون اروپا برای اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده را خبر داد ، اما هیچ درخواست دقیقی دریافت نکرده است.
وزیر کشور ایتالیا نیز در واکنشی تند به این اظهارات گفت : اظهارات کمیسیون اروپا مضحک و تحریک آمیز است . اکثر این مهاجران قصد ماندن در ایتالیا را ندارند و کشور ما را تنها به عنوان دروازه ای برای عبور به سایر کشورهای اروپایی محسوب می کنند.
آلفانو گفت : تاکنون چهار درخواست از اتحادیه اروپا برای مقابله با این پدیده کرده ایم که شامل حضور اروپا در آفریقا و پذیرش درخواست پناهندگی، امدادرسانی در دریا از طریق آژانس فرونتکس و انتقال مقر این آژانس به ایتالیا، امکان پذیرش پناهندگی در سایر کشورهای اروپایی می شود.
آلفانو افزود : به صراحت به اتحادیه اروپا می گوییم که باید همراه با ما در عملیات نگهبانی و گشت زنی در مرزهای آبی دریای مدیترانه مشارکت کنند، درغیر این صورت تمامی متقاضیان پناهندگی را به کشورهایی که تمایل دارند ، روانه می کنیم.
آژانس اروپایی همکاری بین المللی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا ˈفرونتکسˈ اعلام کرد که موج مهاجرت های غیر قانونی در چهار ماه نخست سال 2014 میلادی به جنوب اروپا و ایتالیا بیش از 800 درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش ، از آغاز سال جاری میلادی حدود 42 هزار مهاجر غیر قانونی به جنوب اروپا و ایتالیا سفر کردند که این تعداد 3 برابر مدت مشابه در سال گذشته (12 هزارو 400 مهاجر) محسوب می شود که بیش از نیمی از این تعداد وارد خاک ایتالیا شده اند.
در چهار ماه سال 2014 میلادی 25 هزار و 650 مهاجر وارد جزیره سیسیل و 660 نفر وارد استان پولیا در جنوب ایتالیا شدند و علاوه بر این 295 مهاجر دیگر که از سوی کشتی های نیروی دریایی ایتالیا در دریا از سرگردانی نجات داده شده اند، امروز وارد بندر امپدوکله در جنوب این کشور می شوند.
روز گذشته نیز یک شناور حامل 400 مهاجر غیرقانونی در 100 مایلی جنوب جزیره ˈلامپه دوزا ˈ در آب های جنوبی ایتالیا غرق شد و حداقل 17 قربانی گرفت.
ˈجووانی پینتوˈ مدیر مرکز مهاجرت و پلیس مرزی ایتالیا اخیرا اعلام کرده بود ، بیش از 800 هزار نفر در سواحل شمال آفریقا و لیبی آماده مهاجرت غیر قانونی به ایتالیا و اروپا هستند، در حالی که سیستم پذیرش ما دیگر توان مقابله با این پدیده را ندارد.
موج مهاجرت های غیرقانونی به ایتالیا با گرم شدن هوا و آرام شدن دریا از شمال آفریقا شدت گرفته و قایق ها و شناورهای فرسوده مملو از مهاجران به امید زندگی بهتر و فرار از جنگ و گرسنگی راهی ایتالیا می شوند تا از این کشور به شمال اروپا مهاجرت کنند.
اروپام ** 2171 * 1447**1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن