تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816278131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد بابای خیابان‌ها عصا به دست راه می‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
بابای خیابان‌ها عصا به دست راه می‌رود
خیابان باباطاهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های همدان، صنوف بسیاری را در خود جای داده اما در این میان با مشکلاتی نیز مواجه است که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

خبرگزاری فارس: بابای خیابان‌ها عصا به دست راه می‌رود



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خیابان باباطاهر یکی از 6 خیابان منتهی به میدان مرکزی شهر همدان است این خیابان یکی از پرترددترین خیابان‌های شهر است که از صبح زود تا پاسی از شب، مردم بسیاری را به خود می‌بیند. هر روز و هر شب، گام‌های بزرگ و کوچکی از مردمانی که برای به دست آوردن لقمه‌ای حلال در تکاپو هستند بر سنگفرش‌های این خیابان نقش می‌بندد.

منتهی شدن این خیابان به امامزاده عبدالله (ع) و تبرک‌ جستن به این امامزاده کریم شاید یکی از زیبایی‌های در خور این خیابان باشد. وجود زیرگذر، انواع و اقسام مغازه‌ها و پاساژها در این خیابان آن را به یکی از شلوغ‌ترین‌ خیابان‌های شهر همدان تبدیل کرده است. طلافروشی‌، سبزی‌فروشی‌، مرغ‌ و ماهی‌فروشی‌، لوازم خانگی، لباس‌فروشی، لوسترفروشی، کفش‌فروشی و هزاران مورد دیگر را می‌توان از ویژگی‌های این خیابان دانست به طوری که می‌توان گفت از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد را می‌توان در این خیابان پیدا کرد.

برخی از این صنوف سابقه‌ای نزدیک به سه دهه دارند که از آن میان می‌توان به الکتریکی‌ها، سبزی‌فروشی‌ها و مرغ‌ و ماهی‌فروشی‌ها اشاره کرد. این وضعیت علاوه بر اینکه دسترسی مردم به مایحتاجشان را فراهم کرده اما از نظر زیبایی شهری این منطقه را با چالش مواجه کرده است. از فعالیت دست‌فروشان در این خیابان مانند سبزی‌فروش‌ها، میوه‌فروش‌ها، جوراب‌فروش‌ها و ... که بگذریم در برخی مواقع شاهد فروش خروس، مرغ و جوجه زنده و یا پرنده‌هایی مثل کبوتر در گوشه‌ آن هستیم که در نوع خود جالب توجه است. با وجود اینکه مدت‌ها قبل از سوی مسئولان شهر همدان، فروش پرندگان در خیابان باباطاهر ممنوع اعلام شد اما همچنان در برخی مواقع شاهد خرید و فروش پرندگان در این خیابان هستیم.

جدای از این موضوع فعالیت مرغ‌ و ماهی‌فروشان در این منطقه خود داستان جالبی دارد. صاحبان مغازه همیشه یک شیلنگ آب به دست دارند و بدون توجه به تردد مردم در این خیابان آب را به روی مرغ‌ و ماهی‌ها گرفته و خونابه آن را بر روی زمین جاری می‌کنند به طوری که بوی تعفن در این منطقه مشام هر رهگذری را می‌آزارد. از سوی دیگر جاری شدن مداوم آب باعث از بین رفتن سنگفرش‌های این خیابان شده که همین موضوع از یک طرف یعنی تحمیل هزینه دیگر بر روی دستان شهرداری برای تعویض آن‌ها و از سوی دیگر مساوی است با ایجاد چهره‌ای نامطلوب برای این خیابان. سر بریدن مرغ‌ها و خروس‌ها و جاری شدن خون آن‌ها در مسیر تردد رهگذران نیز جلوه‌ای از بی‌توجهی به مسائل بهداشتی در این منطقه و تبدیل آن به مکانی نازیباست که باید رفع این معضل مورد توجه باشد.

نکته جالب توجه اینکه، در کنار این وضعیت، شاهد فعالیت تعدادی مغازه‌ خواروبارفروشی نیز هستیم که بی‌توجهی به مباحث بهداشتی در این مناطق باعث انتقال آلودگی به مواد غذایی می‌شود. موضوع دیگر را می‌توان در تجاوز حریم پیاده‌رو توسط برخی از مغازه‌ها مشاهده کرد که جلوه نازیبایی به این خیابان بخشیده است. وجود یک سرویس بهداشتی کوچک در این خیابان شاید در نگاه اول به منظور تامین رفاه حال مردم مفید فایده باشد اما در اغلب موارد شاهد بسته بودن این سرویس بهداشتی هستیم که برای شهروندان ناخوشایند است؛ در صورت تعطیل نبودن آن نیز با وضعیت نامناسب بهداشتی در آن مواجه هستیم! آسفالت نامناسب در این خیابان، معضل دیگری است که باید فکری به حال آن شود.

هر چند طی سال‌های اخیر اقداماتی از سوی مسئولان امر برای ساماندهی این خیابان انجام شده اما وضعیت کنونی آن نشان از کافی نبودن کارهای صورت گرفته در آن دارد. در همین راستا یکی از شهروندان در گفت‌وگو با فارس از سر بریدن خروس‌ها در خیابان باباطاهر ابراز تاسف کرد و افزود: شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کند. وی با بیان اینکه این وضعیت چهره زشتی به شهر می‌بخشد، گفت: با توجه به اینکه همدان یک شهر توریستی است و هم‌اکنون نیز در فصل گردشگری قرار داریم نباید چنین وضعیتی در شهر مشاهده شود.

یک خانم 38 ساله نیز که در حال خرید سبزی از دستفروش بود با مشاهده سر بریدن خروس‌ در این خیابان، سری تکان داد و گفت: واقعاً انگار بهداشت در اینجا معنایی ندارد. آن طرف‌تر پای خروس‌ها را با طنابی به هم بسته بودند که فرار نکنند اما این محدوده پر از فضولات این پرندگان شده بود که این وضعیت نیز چهره شهر را به هم می‌ریزد. فروش جوجه‌های رنگی و جوجه‌اردک‌ در کارتون‌های بزرگ در گوشه خیابان نیز از یک طرف شاید چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند اما از سوی دیگر علاوه بر ایجاد شلوغی و ازدحام جمعیت فضای این خیابان را زشت کرده است. ساماندهی وضعیت این خیابان موضوعی است که باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد چراکه خیابانی که نام عارف‌مسلکی چون باباطاهر را یدک می‌کشد نباید چنین وضعیتی داشته باشد. ================ گزارش از مریم شهابی باهر ================ انتهای پیام/89002/م40

93/02/24 - 12:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن