تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806964095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز تورهای رصد ستارگان در کمپ کویری شهداد/ فرش قرمز کرمان زیرپای گردشگران اروپایی پهن شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > کرمان گزارش مهر/
آغاز تورهای رصد ستارگان در کمپ کویری شهداد/ فرش قرمز کرمان زیرپای گردشگران اروپایی پهن شد
شهداد - خبرگزاری مهر: برخلاف سالهای اخیر این روزها مردم کرمان شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی در این استان تاریخی هستند و زیبایی های کویر شهداد و ارگ بم در صدر بازدید های گردشگران قاره سبز قرار دارد و بسیاری از کارشناسان مهمترین زمینه توسعه ای استان کرمان را بخش گردشگری و توجه به این صنعت می دانند.



به گزارش خبرنگار مهر، با آغاز سیاستگذاریهای جدید در زمینه روابط با کشورهای خارجی در بحث گردشگری بار دیگر شاهد رونق گردشگری در استان کرمان هستیم. طبق آمار موجود گردشگران کشورهای اروپایی یکی از مهمترین متقاضیان حضور در استان کرمان هستند دلیل این امر هم دیدن کویر و آثار تاریخی استان کرمان است. از سوی دیگر گردشگران آسیایی و به خصوص کشورهای عربی نیز در صدر گردشگران استانهای شمالی قرار گرفته اند در واقع تناقض طبیعت محل زندگی با مناطق هدف گردشگری مهمترین عامل در سفر گردشگران اروپایی به کرمان محسوب می شود. در حالیکه طی سالهای گذشته شاهد افت محسوس حضور گردشگران خارجی در استان کرمان بودیم اما سفرهای مکرر سرمایه گذاران خارجی به استان کرمان، برنامه ریزی در راستای برگزاری همایش بزرگ سفیران کشورهای خارجی در استان کرمان و رایزی هایی که در خصوص معرفی آثار تاریخی به این استان صورت گرفته چهره گردشگری کرمان را طی ماههای اخیر متحول کرده است.

کویرنوردی در مجاروت کلوتهای شهداد اما چرا کویر کرمان؟ استان کرمان دارای اقلیم مختلف در هر فصل از سال است و به سادگی می توان فصول مختلف را تجربه کرد از طبیعت مملو از جنگلهای انبوه و رودخانه جاری در پای درختان شهرستانهای بافت و رابر گرفته تا جنگلهای کوهستانی بنه و انار شیطان در جنوب کرمان تا دره مدیرترانه ای دلفارد و آب هوای عمانی و شرجی در استان و البته کویر لوت در شمال استان. گردشگری در کویر لوت در محدوده استان کرمان در اکثر موارد به گردشگری در کویر شهداد و به صورت محدود در کویر ریگان خلاصه می شود اما نکته قابل توجه اینکه کویر شهداد و ریگان تفاوتهای بسیار قابل توجهی در مقایسه با سایر استانهای کویری کشور دارند. ماجراجویی اروپایی ها در کویر شهداد عجایبی که به این منطقه کویری نسبت داده شده است موجب می شود هر گردشگر و ماجراجویی برای یک بار هم که شده مقدمات سفر به استان کرمان را مهیا کند. کویرشهداد در محور گردشگری استان کرمان قرار گرفته است در واقع با سفر به این منطقه گردشگر می تواند دو اثر ثبت جهانی را تنها در این محور ببیند ضمن اینکه عجایب کویر شهداد نیز در آستانه ثبت جهانی قرار دارد و در صورت تمایل گردشگران می توانند از روستای صخره ای میمند که این روستا هم ثبت جهانی است در سوی دیگر استان کرمان نیز بازدید کنند. گردشگران با حضور در شهر کرمان می توانند حداقل 640 اثر ثبت ملی را مشاهده کنند و یکی از قدیمیترین شهرهای ایران را از نزدیک ببینید ضمن اینکه شهر کرمان از زیر ساختهای استاندارد گردشگری برخوردار است و دیدگاه مسئولان استان نیز طی سالهای اخیر برپایه گردشگری در حال تغییر می باشد. محور گردشگری کرمان زیرپای گردشگران داخلی و خارجی عبور از محور گردشگری هفت باغ با دهها مرکز تفریحی و رفاهی گام نخست این سفر است و در میانه راه باغ شهر تاریخی ماهان قرار دارد با باغ ثبت جهانی شازده کرمان که در مجاورتش شاه نعمت الله ولی آرمیده است که یکی از عارفان شهیر ایران زمین است. پس از ماهان ارگ تاریخی راین و ارگ تاریخی بم قرار دارد که ارگ بم نخستین بنای بزرگ خشتی جهان و ثبت جهانی است و البته بم و منظر ثبت جهانی این شهر هم در کنار مجموعه تفریحی ارگ جدید بم قرار دارد و همچنین ارگ راین با طبیعت بکر و البته این ارگ نیز به دومین بنای خشتی جهان شهرت یافته است.

طبیعت کلوتهای شهداد در میانه راه و قبل از رسیدن به این دو ارگ شهر شهداد قرار دارد، کویر شهداد برگرفته از نام شهر شهداد به عنوان آخرین نقطه مسکونی در جنوب کویر لوت و شمال استان کرمان است. این شهر کویری یکی از نخستین سکونتگاههای بشری بوده است طبق بررسیهای صورت گرفته در مجاورت شهر شهداد تمدنی به نام خبیص در هزاران سال قبل زندگی می کردند و نخستین پرچم کشف شده در دنیا نیز به تمدن شهداد نسبت داده شده است شیشه گری و مسگری از جمله خصوصیات این مردم بوده است. در مجاورت شهداد همچنین شهر کوتوله ها قرار دارد که این بنا نیز به هزاران سال قبل تعلق دارد و شهری است کامل و متشکل از مظاهر مختلف شهر نشینی اما برای انسانهایی که به زحمت قدشان به یک متر می رسیده است. اما اگر بخواهید به کویر شهداد وارد شوید که بیشترین اقبال را نیز از سوی گردشگران به خود اختصاص داده است باید چند کیلومتر در دل کویر پیش بروید، نبکاها به عنوان گلدانهای طبیعی کویر، کلوتهای شهداد که سازه های چندین متری از فرسایش شنهای روان هستند و رودخانه شور، گودترین منطقه فلات ایران و از همه مهمتر گرمترین نقطه روی زمین تنها در فاصله چند کیلومتر از یکدیگر قرار گرفته است. البته کمپ کویری شهداد نیز به عنوان یکی از معدود کمپهای با امکانات مناسب گردشگری کویری ایران نیز در این منطقه قرار گرفته است و امنیت کامل نیز در این منطقه حکم فرماست. رصد ستارگان در کویر نیز از جمله دیدنیهای کویر شهداد است بطوریکه سالیانه دهها تور گردشگری برای رصد ستارگان در این کمپ برگزار می شود و مورد استقبال بی نظیر گردشگران نیز قرار می گیرد. افزایش چشمگیر گردشگران خارجی در کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: استان کرمان از قدیمی ترین استانهای کشور است و به همین دلیل صدها اثر تاریخی منحصر به فرد در استان کرمان وجود دارد. علی مهاجری افزود: یکی از برنامه های میراث فرهنگی در استان کرمان توسعه صنعت گردشگری است زیرا تمام امکانات لازم در این استان وجود دارد. وی تصریح کرد: معرفی مناسب امکانات موجود در استان کرمان، میهمان نوازی مردم این استان و همچنین بناهای و مواهب طبیعی می تواند بار دیگر صنعت گردشگری را احیا کند.

کمپ کویری شهداد مهاجری ادامه داد: در همین راستا برنامه های مدونی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان کرمان در دستور کار قرار گرفته است و همگام با سیاستهای دولت یازدهم سیاستهای جذب گردشگر خارجی به خصوص گردشگری در کویر کرمان در حال پیگیری است. مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان ادامه داد: در همین راستا شاهد افزایش چشمگیر تورهای گردشگران خارجی در استان کرمان هستیم که رشد روز افزون حضور گردشگران اروپایی قابل توجه است. وی گفت: کرمان در کنار پتانسیلهای کشاورزی، معدنی و صنعت از ظرفیتهای بالای گردشگری برخوردار است که در این بخش نیاز به سرمایه گذاری داریم و از بخش خصوصی در این زمینه دعوت می کنیم. مهاجری بیان داشت: یکی از اقداماتی که صورت گرفته است بحث تبادل گردشگر بین عراق و کرمان است که به نظر می رسد با توسعه این طرح شاهد حضور پر رنگ گردشگران این کشور نیز در آینده نزدیک در کرمان باشیم. راه اندازی دفتر امور خارجه در کرمان وی از راه اندازی دفتر امور خارجه در استان کرمان و رفع مشکلات گردشگران در این زمینه خبر داد و گفت: وجود پنج فرودگاه در استان کرمان نیز از جمله زمینه های بسط گردشگری خارجی در کرمان می باشد. وی بیشترین اقبال گردشگران کشورهای اروپایی را به دلیل تفاوت اقلیم کرمان با وضعیت آب و هوایی این کشورها دانست و از علاقه وافر گردشگران اروپایی به کویر کرمان خبر داد. محمد جهانشاهی، کارشناس میراث فرهنگی استان کرمان و یکی از فعالان بخش گردشگری این استان در گفتگو با مهر اظهارداشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که کویر کرمان را بیش از گذشته به گردشگران بشناسانیم و با توجه به قابلیتهای گردشگری شهداد در این زمینه باید زمینه سرمایه گذاری در بخش گردشگری در کویر را فراهم کنیم.

نبکا که به گلدانهای کویر شهرت دارند وی تصریح کرد: نباید به کویر به عنوان تهدید نگاه کنیم اگر نگاهی به برخی از کشورهای آفریقایی و عربی بیندازیم می بینیم که آنها به سادگی از این خصوصیت استفاده کرده اند و سالانه میلیونها دلار از همین را کسب درآمد می کنند. وی گفت: یکی از خصوصیات کویر شهداد ثبت بیشترین دمای روی زمین در این منطقه است در چین منطقه با همین خصوصیت و با دمای بسیار کمتر وجود دارد و این منطقه به قطب گردشگری تبدیل شده است. جهانشاهی افزود: دما سنج بزرگی در این منطقه نصب شده است و گردشگران در کنار این دما سنج عکس یادگاری می گیرند. این فعال گردشگری گفت: کویر کرمان با سایر مناطق کویری فرقهای بسیاری دارد در واقع در فاصله ای اندک از یکدیگر ما عوارض طبیعی مشاهده می کنیم که هر یک منحصر به فرد هستند کلوتهای شهداد یکی از زیباترین مناطق جهان محسوب می شود که در کنار این کلوتها دهها اثر طبیعی دیگر نیز وجود دارد. وی خواستار جذب سرمایه بخش خصوصی در این مناطق شد و گفت: خوشبختانه هم اکنون سرمایه گذاری مناسبی در سایتهای گردشگری در کرمان در حال انجام است که باید توسعه یابد. وی از امنیت بالای منطقه خبر داد و گفت: مسئولان استان کرمان باید دیدی مبتنی بر توسعه گردشگری داشته باشند تا بتوانیم فاصله ای که در زمینه گردشگری بین استان کرمان با استانهایی که بسیار کمتر از کرمان زمینه گردشگری دارند اما بیشتر پیشرفت کرده اند برطرف کنیم. ................................... گزارش: اسما محمودی


۱۳۹۳/۲/۲۴ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن