تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819662654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف برق کشور از مرز 38400 مگاوات گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۵۲ق.ظ)
مصرف برق کشور از مرز 38400 مگاوات گذشت شدت مصرف برق در روزهاي اخير در حالي افزايش قابل ملاحظه‌اي يافته است که در بسياري از مناطق کشور دماي هوا پيرامون دماي آسايش قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، دماي آسايش دمايي است که يک شخص در محيط بسته و بدون استفاده از وسايل سرمايشي در تابستان و وسايل گرمايشي در زمستان احساس راحتي کند و اين دما بين 24 تا 26 درجه سانتي‌گراد تعريف شده است.
به گزارش روابط عمومي وزارت نيرو، در زمان حاضر، دماي هوا در بسياري از مناطق کشور پيرامون دماي آسايش است و نيازي به استفاده از وسايل سرمايشي نيست.
با اين وجود، پيک مصرف برق در روز دوشنبه براي نخستين بار از مرز 38 هزار مگاوات گذشت و به بيش از 38 هزار و 400 مگاوات رسيد و اين در حالي است که هنوز بيشتر از يک ماه به دوره معمول اوج مصرف برق در کشور زمان باقي مانده است و با توجه به وضعيت کنوني مصرف، نياز به صرفه‌جويي و استفاده بهينه از برق به‌شدت احساس مي‌شود.
براي آگاهي مشترکان، در ادامه برخي از راهکارهاي رايگان و يا کم‌هزينه صرفه‌جويي مصرف انرژي و به‌دنبال آن کاهش هزينه برق آمده است که افزون‌بر کمک به صنعت برق جهت تامين برق پايدار براي هموطنان، به اقتصاد خانوارها نيز کمک مي‌کند.
1) ايجاد سايه و نصب پرده: يکي از راه‌هايي که گرما به درون اتاق‌ها وارد مي‌شود پنجره‌ها است که با استفاده از پرده و ايجاد سايه مي‌توان از ورود گرما به درون اتاق و درنتيجه ايجاد دماي آسايش بدون استفاده از وسايل سرمايشي، در مصرف انرژي صرفه‌جويي کرد.
2) استفاده از هواي خنک بيرون: در ساعت‌هاي شب که معمولا هوا خنک است، با بازکردن پنجره از هواي خنک بيرون به جاي استفاده از وسايل سرمايشي استفاده کنيد که در کاهش هزينه برق بسيار موثر است.
3) استفاده از پنکه: استفاده از انواع پنکه و به‌ويژه پنکه سقفي به‌دليل ايجاد جريان هوا در اتاق، محيط را چهار درجه و يا بيشتر خنک مي‌کند و تنها به اندازه يک لام‍پ 100 واتي انرژي مصرف مي‌کند.
4) حذف مصارف اضافي برق: لامپ ها را در اتاق هايي که از آنها استفاده نمي‌شود، خاموش کنيد و وسايل اضافي برقي را که کاربرد ضروري ندارند، از برق خارج کنيد. به اين ترتيب، هم هزينه برق مصرفي کاهش مي‌يابد و هم دماي محيط به‌دليل استفاده بي‌مورد از لوازم برقي غيرضروري به‌ويژه لامپ، افزايش نمي‌يابد.
5) استفاده بهينه از وسايل برقي: از تمام ظرفيت ماشين‌هاي لباسشويي و ظرفشويي استفاده کنيد و از وسايل برقي در ساعت‌هاي غير پيک استفاده کنيد. در کشور ما پيک روز بين ساعت‌هاي 11 تا 15 و پيک شب از اذان مغرب و عشا تا ساعت 23 است.
6) حذف مصارف پنهان: بسياري از تلويزيون‌هاي جديد، شارژر ها و وسايل الکترونيکي در زماني که خاموش بوده اما به برق متصل هستند، انرژي مصرف مي‌کنند که در يک خانه معمولي مي‌توان بيش از 50 وات از اين گونه مصارف کاست.
براساس اعلام دست‌اندرکاران صنعت برق، امسال با 1500 مگاوات کسري توليد نسبت به پيش‌بيني مصرف برق مواجه هستيم و اين در حالي است که افزون‌بر 21 هزار مگاوات پتانسيل صرفه‌جويي و يا به‌عبارتي ايجاد نيروگاه‌هاي مجازي در کشور وجود دارد؛ بنابراين تنها با صرفه‌جويي 10 درصدي در مصرف برق با روش‌هاي رايگان بهينه‌سازي مصرف٬ مي‌توان تابستان را بدون هيچ‌گونه نگراني و با آسايش پشت سر گذاشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن