تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816981202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتانیاهو: ایران نباید برنده شود/ درخواست عجیب نتانیاهو از ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نتانیاهو: ایران نباید برنده شود/ درخواست عجیب نتانیاهو از ژاپن
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به ژاپن، بدون اشاره به تسلیحات اتمی و شیمیایی این رژیم، ایران را "خطر روشن" خواند و از ژاپن خواست رابطه اقتصادی اش با ایران را قطع کند.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که ده ها کلاهک هسته ای و زرادخانه سلاح های شیمیایی در اختیار دارد، از فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت که برنامه اتمی جمهوری اسلامی "یک خطر روشن و حاضر" است.  
به نوشته سایت رادیو فردا (radiofarda) بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت‌، در توکیو٬ پایتخت ژاپن٬ ضمن تاکید بر خطر فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت که تهران نباید اجازه داشته باشد به توانایی تولید تسلیحات اتمی دست پیدا کند.  
به گزارش رویترز، آقای نتانیاهو پس از دیدار با مقام‌های ژاپنی٬ در یک نشست خبری گفت: «شما (ژاپن) توسعه تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک از سوی کره شمالی را یک خطر روشن و حاضر خوانده‌اید و من از صمیم قلب این اظهارنظر را درباره ایران تکرار می‌کنم. این اظهار نظر به طور قطع گویای وضعیت برنامه هسته‌ای ایران نیز هست.»  
وی در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن و سایر مقام‌های این کشور٬ تهدید ایران را با کره شمالی مقایسه کرد و گفت اسرائیل و ژاپن هر دو با کشورهای سرکشی که به دنبال مسلح کردن خود به تسلیحات اتمی هستند٬ مواجه هستند.    

تظاهرات ضد نتانیاهو در ژاپن    
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دور چهارم مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در وین آغاز خواهد شد و به گفته عباس عراقچی٬ عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران٬ قرار است در این دور از مذاکرات طرفین توافق اولیه را نهایی و مکتوب کنند.  
اسرائیل از ابتدای دستیابی ایران و قدرت‌های جهان به توافق موقت در ژنو٬ همواره به این توافق معترض بوده و معتقد است که ایران یک تهدید بزرگ هسته‌ای به شمار می‌رود.  
نخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه بار دیگر تاکید کرد: «نمی‌توانیم به آیت‌الله‌ها اجازه بدهیم برنده شوند… ما نمی‌توانیم به دولت‌های پیشتاز در تروریسم در جهان اجازه بدهیم تا به قابلیت تولید تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کنند.»  
وی ۲۱ اردیبهشت نیز، در آغاز سفر رسمی چهار روزه خود به ژاپن٬ از توکیو خواست تا از داد و ستد اقتصادی بیشتر با ایران خودداری کند و ساختار تحریم‌ها علیه تهران را تا «رفع کلی خطر» حفظ کند.  
اسرائیل همواره بر وجود ابعاد نظامی در برنامه‌ هسته‌ای ایران تاکید کرده است. ایران با رد این اتهام می‌گوید فعالیت‌های هسته‌ایش تنها جنبه صلح‌آمیز دارد.    

    دویچه وله (DeutscheWelle) نیز نوشت: سفر نخست وزیر اسرائيل به ژاپن در حالی صورت می‌گیرد که ایران و پنج قدرت عضو شورای امنیت به همراه آلمان، روز سه‌شنبه (۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت) دور جدیدی از مذاکرات اتمی را به منظور تدوین پیش‌نویس توافق نهایی آغاز می‌کنند. بنیامین نتانیاهو شامگاه یکشنبه (۱۱ مه) وارد توکیو شد.  
روزنامه ژاپنی "آساهی شیمبون" می‌نویسد، نتانیاهو به احتمال زیاد، در دیدار با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن از وی خواهد خواست که با لغو تحریم ایران مخالفت کند و این را نیز خواهد گفت که اسرائیل به چیزی کمتر از چشم‌پوشی کامل ایران از طرح‌های هسته‌ای این کشور رضایت نخواهد داد.  
ژاپن که به شدت به نفت خاورمیانه وابسته است، مناسبات دیپلماتیک خود با ایران را با وجود تحریم‌های سرسختانه در سال‌های اخیر حفظ کرده است.  
ژاپن در کنار چین، هند و کره جنوبی، جزو بزرگترین خریداران نفت خام ایران بوده است. ژاپن هم‌چنین نخستین کشوری بود که پس از توافق ژنو و در ماه فوریه ۵۵۰ میلیون دلار از بهای نفت خریداری شده از ایران را که تا پیش از آن بلوکه بود، پرداخت.  
ژاپن تا پیش از شروع تحریم‌ها علیه ایران، سومین کشور واردکننده نفت ایران بود. این کشور در آغاز تحریم‌های نفتی آمریکا در ازای کاهش واردات نفت از ایران، توانست شش ماه معافیت از تحریم‌های وضع شده آمریکا علیه ایران را بگیرد.  
اوج نزول واردات نفت ژاپن از ایران به تابستان سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد که این کشور برای اولین بار از سال ۱۹۸۱ به این سو، از ایران نفت وارد نکرد.
     

 


ژاپن تنها در ماه‌های ژانویه و فوریه ۱۹۸۱ به دلیل جنگ ایران و عراق واردات نفت خام از ایران را متوقف کرده بود.  
غرب و اسراییل تردید دارند که طرح‌های اتمی ایران مقاصد صلح‌آمیز داشته باشند و نگران ساخت بمب اتمی توسط این کشور هستند. جمهوری اسلامی ایران چنین چیزی را رد می‌کند. با روی کار آمدن حسن روحانی، رئيس جمهور ایران امیدواری به کاهش بحران در مناسبات ایران و غرب بالا گرفته است اما نتانیاهو همچنان با بدبینی به دولت تازه می‌نگرد.  
یک مقام ارشد دولتی در اسراییل به خبرگزاری آسوشیتدپرس در اورشلیم گفته که هر دو طرف در مورد مسائل امنیتی مربوط به کشورهای خود مذاکره خواهند کرد. او عنوان کرد: «ما ملاحظات خود در باره طرح‌های اتمی ایران را داریم و آنها نگرانی‌های خود در باره طرح‌های کره شمالی را. من مطمئن هستم که ما دغدغه‌های مشترکی داریم.»  
به گزارش خبرگزاری کیودو، انتظار می‌رود آبه و نتانیاهو در مورد همکاری‌های مشترک ژاپن و اسرائیل در مورد حملات سایبری نیز توافقاتی داشته باشند.  
گفته می‌شود که در ملاقات نخست وزیر ژاپن و اسرائیل، به مسائل امنیتی و مبادله مقامات دفاعی نیز پرداخته خواهد شد. به نوشته رسانه‌های محلی ، نتانیاهو مایل است در حوزه اقتصادی نیز برای تکنولوژی اسرائیلی در ژاپن بازاریابی کند و به همین منظور در روز سه‌شنبه (۱۳ مه) به دیدار صاحبان سرمایه این کشور خواهد شتافت.
    444  

 






۲۳/۰۲/۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن