تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816901896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس مجلس: احتیاج به همگرایی، وحدت، گذشت و صبر داریم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رییس مجلس: احتیاج به همگرایی، وحدت، گذشت و صبر داریم
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدنبال «صورت بزک کرده فناوری هسته ای نیستیم»، گفت: غربی ها دچار اشتباه محاسباتی شده اند چرا که ما با امر واقعی مواجه هستیم و دانشمندان ایران دو دهه تلاش کرده اند و به این مرحله رسیده ایم.
آفتاب: به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» در مراسمی که امروز (دوشنبه) به مناسبت میلاد امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کشورمان، شرایط حساس و پیچیده ای از نظر اقتصادی و بین المللی است؛ کاری به دلایل ندارم که غصه پردردی است که چرا به این وضع رسیدیم اما هم در اقتصاد پیچیدگی هایی بوجود آمده و هم بیکاری ، تورم و فقر در کشور مسایل مهمی است.

لاریجانی با بیان اینکه تورم منجر به فقر می شود، افزود: طی دو سه سال اخیر تورم خیلی بالا بوده است در حالی که اقتصاد سالم نمی تواند اینطور باشد و در اقتصاد ناسالم است که تورم به 30 ، 40 درصد می رسد.

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی مصاف پیچیده ای داریم و حرف هایی طی روزهای اخیر از طرف غربی ها مطرح می شود که نشان می دهد آنها طور دیگری فکر می کنند و نگاهشان به مساله هسته ای متفاوت است.

وی ادامه داد: مثل این که باورشان شده ایران به طور شماتیک فناوری صلح آمیز هسته ای را دنبال می کند در حالی که آنها دچار اشتباه محاسباتی شده اند و ما با امر واقعی مواجه هستیم که حاصل تلاش دانشمندان ایران بوده است.

رئیس مجلس ادامه داد: اینها از اول منکر بودند که نمی توانید اما با سختی ها و مرامت ها ما توانستیم به این مرحله برسیم.

لاریجانی با بیان این که دنبال صورت بزک کرده برای فناوری هسته ای نیستیم، اظهار داشت: اینها احساس می کنند کار ظاهری را شکل می دهند و در این شرایط حفظ وحدت ضروری است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصاد به طرف تولید برود و بیکاری علاج شود، نیازمند آرامش در داخل هستیم،

اظهار داشت: اگر مسایل حاشیه ای تبدیل به متن شود، سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و افراد به سمت فعالیت های زودبازده می روند که این هم اشتغال ایجاد نمی کند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احتیاج به همگرایی، وحدت، گذشت و صبر داریم؛ کم صبری در بعضی اشکالات که البته وجود دارد باعث می شود درون جامعه ملتهب شود و بیگانگان از آن استفاده کنند.

لاریجانی تصریح کرد: اگر از نگاه ملی به مسایل نگاه کنیم یک وظیفه مهم داریم و آن این که در داخل حواس ها به سمت تولید داخل برود و شرایط آماده شود و از نظر سیاسی هم چالش های بلا وجه ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه همت ها به سمت تولید سوق یابد، شرایط تغییر می یابد و این توانمندی و ظرفیت ها در داخل ایران وجود دارد و فقط باید بسترها را فراهم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به جایگاه امیرالمومنین علی (ع) در عالم هستی اظهار داشت: امام علی (ع) در کانون عالم خلقت هم از نظر معرفت بشری و هم هستی عالم واقع شده است.

وی با اشاره به کلامی از ابن سینا در مورد حضرت امیرالمومین علی (ع) گفت: ابن سینا، امام علی(ع) را مانند کلی در میان جزئیات محسوس عنوان کرده است. محسوسات از بین می روند و زوال پذیر هستند در حالی که معقول و کلی، بادوام و ماندگار هستند.

لاریجانی اضافه کرد: وقتی ابن سینا می گوید امام علی(ع) مثل کلی نسبت به محسوسات است، یعنی ایشان هم از نظر معرفت شناسی و هم از نظر وجود خارجی کلیت ماندگاری دارد.

وی با بیان اینکه شخصیت امام علی(ع) از بین رفتنی نیست، اظهار داشت: امام علی(ع) هر دو شأن ولایت تشریعی و تکوینی را دارد و هستی عالم به آنها بستگی دارد و هیچ زمانی بدون وجود امام علی(ع) حیات نداریم.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که بعضی به توسل در شیعه ایراد می گیرند، این است که به این نکته توجه نمی کنند که توسل به امر ماندگار است و ما نیاز به آنها داریم.

لاریجانی اضافه کرد: شخصیت امام علی(ع) تولیدکننده معرفت است و همه معرفت ها به ایشان وصل می شود و ما با چنین شخصیتی مواجه هستیم و ولادت ایشان را جشن می گیریم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دنیای امروز این است که این شخصیت ها آنقدر بالا دانسته نمی شود. وقتی با ملت ایران صحبت می کنند، با منطق خود صحبت می کنند و احساس نمی کنند که ملت ایران پشتوانه فرهنگی دارد که بر اساس آن زندگی و تنفس می کند.

رییس مجلس با بیان اینکه ملت ما عاشق امام علی(ع) هستند، گفت: مارقین امام علی(ع) را تکفیر کردند و این مشکل در دنیای امروز هم وجود دارد و درک آنها با شخصیت امام علی(ع) فاصله نوری دارد.

وی ادامه داد: در عالم اسلام گروهی خشک مقدس به جای اینکه رویه مبارزه خود را به سمت آمریکا و صهیونیست ها ببرند، علیه مسلمانان تیغ می کشند و تخم نفرت را در عالم اسلام می ریزند که نتیجه آن بروز فجایع در سوریه ، عراق و افغانستان است.

لاریجانی ادامه داد: این گروه ها به جای اخوت و برادری، تخم نفرت پراکنده می کنند و این مصیبتی است که به علت خشک مقدس بودن این افراد به پیروان اهل بیت (ع) انگ کفر می زنند و نان این وضعیت را کشورهایی می خورند که با همه کشورهای اسلامی مبارزه می کنند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات تا دو دهه قبل وجود نداشت، گفت: این جریانات در این دو دهه با کمک سرویس های اطلاعاتی موج گرفت و مرتب تبلیغ می کنند و بین عالم اسلام تفرقه می اندازند و البته از این استراق، کشورهای بزرگ خیلی استفاده می کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت امت اسلامی استراتژی کاملا دقیقی است و دنیای امروز نیازمند وحدت است و کسانی که این بازی را به راه انداختند، تیر شیطان هستند که اسلام را هدف گرفته اند.

رییس مجلس ادامه داد: البته اینها موفق نمی شوند و مسلمانان طی دو دهه اخیر به بلوغ فکری و سیاسی رسیده اند و ماجرا را درک می کنند اما هنوز فاصله داریم که حقایق درک شود و باید صبور بود و نباید مقابله به مثل کرد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) وقتی با مارقین مقابله کرد، فرمود من تخم فتنه را درآوردم و اینها در جامعه تردید ایجاد کرده و درون خانه مسلمانان اختلاف ایجاد می کنند.




تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن