تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820910029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرسودگی شبکه های برق و آب در روستاهای محمودآباد/ برنجکاری برای دلالان سودآور است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران رضایی:
فرسودگی شبکه های برق و آب در روستاهای محمودآباد/ برنجکاری برای دلالان سودآور است
محمودآباد - خبرگزاری مهر: مسئول شورای بخش مرکزی محمودآباد، کمبود آب آشامیدنی، فرسودگی شبکه های برق، آب و نامناسب بودن راههای روستایی را از جمله مشکلات این بخش بیان کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم رضایی پیش از ظهر دوشنبه در جمع اعضای شواهای بخش، خدمت رسانی بمردم روستاها یکی از مهمترین و ضروری ترین اولویتهای شوراهای اسلامی دانست و گفت: از این رو تمام تلاش خود را به کار بستیم تا بتوانیم محیطی اعم همراه آرامش و در مسیر توسعه برای روستائیان فراهم کنیم. رضایی در ادامه به مشکلات بخش مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: آب شرب یکی از مشکلات  این بخش بوده که پوسیدگی لوله ها و کمی فشار آب بخصوص  در ایام تعطیلات و ورود گردشگران بسیار مشهود است. رضایی به سه رشته بودن سیم برق در برخی روستاها اشاره کرد و افزود : برخی روستاهای ما دچار کمبود برق هستند که عمده آن بدلیل فرسودگی سیمهای برق بوده و از مسئولین  دست اندرکار می خواهیم به این مشکل رسیدگی کنند. مسئول شورهای بخش مرکزی محمودآباد با ابراز گلایه از عدم نقش شوراها در صدور پروانه ساختمانی گفت: مسئول صدور پروانه ساختمانی در روستا دهیاران هستند که با استعلام از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ادارات مرتبط دیگر و در نهایت با گواهی و درج کد در دفتر چه، پروانه توسط بخشداری انجام صادر می شود و شوراها هیچ نقشی در این مسئله ندارد. رضایی راه روستایی کلوده به ولیسده را یکی از خطرناکترین راههای روستایی منطقه ذکرکرد و افزود: این جاده یک جاده روستایی بوده که دارای عرض کم و شانه خاکی محدودی است ولی اکثر خودروهای ترانزیت از بنادر نوشهر و شرکت کاله آمل جهت عزیمت به شرق کشور و مرکز از این جاده استفاده می کنند. وی گفت: بعلت کم عرض بودن جاده تصادفات فراوانی در این محور به وقع پیوسته که تاکنون متاسفانه منجر به فوت مصدومیت افراد زیادی شده است و مسئولین محترم نسبت به حل این مشکل اقدام کنند. برنجکاری برای دلالان سودآور است رضایی برنجکاری را رنج کشاورز و سود دلالان نامید و افزود: کشاورزی با هزینه بالا و سیاستهای فعلی، سودی برای کشاورزان ندارد. وی یکی از دلایل فروش زمین های کشاورزی را عدم به صرفه بودن آن اعلام کرد و افزود: باید هزینه کشاورزی برای کشاورزان تعدیل کرده تا آن ها با دلگرمی بیشتری به این شغل مقدس ادامه دهند. وی حل مشکل آب کشاورزی بعلت پایین دست بودن محمودآباد،اعلام جدید قیمت برنج حداقل 2 ماه قبل از برداشت، لایروبی انهار و آبندانها و مکانیزه کردن کشاورزی را از راههای پایین آوردن هزینه اعلام کرد. رضایی در پایان افزود: هیچگونه بودجه برای شورای فرادست (شورای بخش شهرستان و استان) تخصیص نیافته ولی در قانون پیش بینی شده  از طریق زکات، کمکهای مردمی، عوارض خارج از بافت روستا و کمکهای واریزی دولتی تأمین شود که تاکنون محقق نشده است.


۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۳:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن