تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818135791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش دستبافت خراسان شمالی بی‌جان شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بجنورد/
فرش دستبافت خراسان شمالی بی‌جان شده است
رییس هیات مدیره و مدیر عامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی گفت: فرش دستبافت خراسان شمالی بی‌جان شده است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین ایزانلو با انتقاد از عدم حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: متاسفانه این سازمان حمایت از این صنعت و بافندگان را به فراموشی سپرده است.

وی ادامه داد: طی دو الی سه سال اخیر هیچ گونه نمایشگاه یا جشنواره‌ای در خصوص فرش دستبافت و به منظور معرفی آن برگزار نشده‌ و علاوه بر آن از سال 91 هیچ گونه تسهیلاتی به بافندگان ارائه نشده است و اگر اعطا شده باشد، نیز میزان آن بسیار اندک بوده است.

ایزانلو با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستبافت در سال گذشته در تهران اظهار کرد: اطلاع رسانی برای حضور بافندگان خراسان شمالی در این نمایشگاه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بسیار ضعیف بود، بطوری‌که تولیدکنندگان قادر به شرکت در آن نبودند، به همین دلیل برای حضور در نمایشگاه متوسل به مسولان تهرانی‌ یا واسطه‌ها شدند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی بیشترین تولید فرش دستبافت را در شمال شرق کشور دارد، توضیح داد: این در حالیست که فرش تولید شده در این استان با نام‌های فرش نایین و تبریز و در مکان‌ها دیگر صادر می‌شود.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: قالیچه ترکمن توسط ترکمن‌های خراسان شمالی تولید می‌شود، اما با نام استان‌های دیگر و از طریق مبادی استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی از رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخواست کرد تا حداقل یک نشست با حضور تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش برگزار کند تا آن‌ها بتوانند مشکلات خود را بازگو کنند.

ایزانلو با بیان اینکه فرش استان بیشترین اشتغال را به همراه دارد، توضیح داد: یک فرش سه در چهار متری که دارای 1700 خفت ریزبافت است، چهار نفر اشتغال به همراه دارد که طی چهار ماه برای هر یک از این بافندگان حدود 45 میلیون ریال درآمد خواهد داشت.

وی با اشاره به این شعار جهانی که ایران را با فرش و فرش را با ایران می‌شناسند، گفت: توجه به این هنر دستی از سوی مسوولان موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور در حدی زیادی می‌شود.

انتهای پیام/م


منبع: ایسنا




تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن