تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813187493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع‌آوري 103 ميليارد و 845 ميليون ريال زکات در استان زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان حسنلو اعلام کرد:
جمع‌آوري 103 ميليارد و 845 ميليون ريال زکات در استان زنجان
زنجان -خبرگزاری مهر: معاون توسعه مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد استان زنجان، با اشاره به اینکه در سال گذشته 103 ميليارد و 845 ميليون ريال زکات در استان زنجان جمع آوری شده است گفت: سال گذشته بيشترين مبلغ زکات در شهرستان‌هاي خرم‌دره، ابهر و خدابنده جمع‌آوري شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حسنلو با بيان اينکه زکات استان زنجان از 282 روستا جمع‌آوري شده است، افزود: در حال حاضر 911 نفر عامل زکات در استان زنجان به صورت افتخاري فعال هستند.

وی تعداد روحانيون و مبلغان زکات فعال در استان را 106 نفر اعلام کرد و گفت: روحانيون، مبلغان و عاملان با تبليغ و ترويج فرهنگ زکات در روستاها و شهرها نقش ويژه‌اي را در افزايش مبلغ زکات پرداختي ايفا مي‌کنند.

معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اين نهاد در راستاي ترويج و تبليغ فرهنگ زکات تصريح کرد: سال گذشته 141 جلسه شوراي زکات در استان، 168 جلسه در شهرستان‌ها و 266 جلسه نيز با حضور ماموران افتخاري زکات در استان برگزار شد.

حسنلو با اشاره به برگزاري 2 هزار و 675 جلسه چهره به چهره با عاملان زکات در استان گفت: طي اين مدت 61 جلسه گروهي با مبلغان زکات، 500 جلسه گروهي با موديان زکات و 8 هزار و 375 جلسه نيز با موديان، مبلغان، کشاورزان و ... برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: مبلغ زکات جمع‌آوري شده در استان زنجان براي احداث 72 پروژه و مرمت و بهسازي 165 پروژه عمراني و عام‌المنفعه هزينه شده است.

حسنلو تصريح کرد: همچنين بخشي از زکات جمع‌آوري شده نيز براي برطرف کردن نيازهاي مددجويان هزينه شده است.

وي در ادامه با پيش بيني رشد 100درصدي زکات قابل جمع‌آوري در استان طي سال جاري گفت: اميدواريم امسال با همکاري صدا و سيما، رسانه‌ها، سازمان تبليغات، اعضاي شوراي زکات، جهاد کشاورزي و حمايت رئيس شوراي زکات بتوانيم پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در اين زمينه را محقق کنيم.
  رئیس شورای سیاست‌گذاری "سما" در استان‌های زنجان و قزوین معرفی شد

رئیس شورای سیاست‌گذاری سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی در استان زنجان و قزوین منصوب و معرفی شد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، به جامع شدن واحد دانشگاهی زنجان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان مسیر رشد و تعالی آموزشی و پژوهشی را به خوبی می‌پیماید و یکی از بزرگ‌ترین افتخارات آن افتتاح نخستین مدرسه قرآنی کشور در معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی زنجان است.

علیرضا فیروزفر ضمن موفق دانستن مجموعه سما زنجان اعلام کرد: واحد زنجان آمادگی لازم برای همکاری با سازمان سما در راه‌اندازی مدارس  قرآنی در سطح کشور را دارد.

در ادامه، مشاور رئیس سازمان سما از سوابق سازمان سما و چگونگی شکل‌گیری و اهداف آن گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مدارس سما سرمایه گذاری بسیاری کرده و هدف و انگیزه اصلی آن کمک و برداشتن باری از دوش آموزش و پرورش بوده است.

سید ضیاء فاطمی افزود: برنامه‌ریزی برای تاسیس مدارس تخصصی ورزشی، کارآفرینی و اشتغالزایی، ایجاد درآمدهای غیر از شهریه، آموزش خانواده، تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، طرح بهداشت مدارس مهم‌ترین برنامه‌های سازمان سما است.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری سازمان سما در استان‌های زنجان و قزوین یکی از دغدغه‌های  حال حاضر مدارس و دانشگاه‌ها را عدم توجه به حوزه فناموزی و عمل گرایی دانست و گفت: خیل فارغ التحصیلان بیکار با مدارک دانشگاهی بالا موید این مسئله است که باید علاوه بر آموزش‌های نظری، فارغ التحصیلانی وارد عرصه کار و اجتماع بشوند که توانایی عملی و مهارت‌های زندگی با تأسی از سبک زندگی ائمه را در نیز به دست بیاورند.

قاسم یزدان‌پناه گفت: دغدغه دوم ما بهره بردن از افراد و ایجاد تیم‌های کاری موثر با استفاده از  حداکثر توان است به گونه‌ای که برگزاری جلسات و هم اندیشی‌ها منجر به خروجی موثر و مفید شود.
 


۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن