تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812925044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوامل لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در پرده ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: عوامل لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در پرده ابهام
با گذشت تقریبا یک هفته از لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهر بروجرد در استان لرستان، معاون سیاسی – امنیتی استان می‌گوید شورای تامین استان هیچ دخالتی در لغو سخنرانی نداشته و مسوولیت این رویداد را متوجه دانشگاه آیت‌الله بروجردی دانسته است. این در حالی است که 40 نفر از نمایندگان مجلس در تذکری به وزیر کشور خواستار برخورد قانونی با لغو‌کنندگان مراسم شدند.
دانشگاه آیت‌الله بروجردی قرار بود همایشی را با موضوع تبیین شخصیت علمی امام روزهای 16 و 17 اردیبهشت برگزار کند که به علت آنچه عدم تامین امنیت برای نوه امام از سوی شورای تامین استان عنوان شد، سخنرانی سیدحسن لغو شد و در پی آن دانشگاه هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «به علت افراطی‌گری برخی افراط‌گرایان برای حذف یکی از سخنرانان مراسم، همایش کلا لغوشده اعلام می‌گردد.»
این در حالی است که به گزارش «شرق» در لرستان شاهرخی تاکید کرده که «آغوش مردم لرستان همواره برای حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی باز است و همچون نگینی ارزشمند مورداستقبال همه اقشار با تفکرات و جناح‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد.» او ادامه داد: «برنامه حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به دانشگاه بروجرد بنابر دلایلی که رییس دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد اعلام کرده، لغو شده است، این در حالی است که به زودی همایش تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در بروجرد برگزار می‌شود.» او با بیان اینکه ما باید از هرگونه حاشیه‌سازی و فضاسازی در استان لرستان پرهیز کنیم، افزود: « چنانچه برنامه‌ای تدوین شود که منجر به حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در لرستان شود، مورد استقبال بسیار گرم مردم لرستان قرار می‌گیرد و شورای تامین نیز بنا بر وظیفه ذاتی خود از اینگونه مراسم‌ها صیانت می‌کند.»
از سوی دیگر تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج در همایش قرارگاه شهید فهمیده با اشاره به خبر لغو سخنرانی نوه امام در دانشگاه گفت که «هفته پیش خبری مبنی بر لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه پخش شد که این خبر از اساس کذب است و معلوم است که یک تیم خبری دارد خبرسازی می‌کند. چقدر هم روی این خبر تاکید شد و آن را تحلیل کرد. این نشان می‌دهد دشمن دارد تلاش می‌کند حاکمیت دوگانه‌ای در کشور القا کند. ما وظیفه داریم به همگان نشان دهیم که نظم، وحدت و شکوه موردنظر رهبری را در برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) انجام می‌دهیم.»
این در حالی است که علاوه بر اعتراض 40 نفر از نمایندگان مجلس به لغو این مراسم، عبدالله ناصری از اعضای بنیاد باران معتقد است جریانی که مخالف اندیشه جمهوریت امام(ره) است امروز به تخریب بیت امام و مقابله با اندیشه جمهوریت روی آورده است. «عبدالله ناصری» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نقش گروه‌های فشار در برهم خوردن سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، گفت: « این جریان، جریانی مقاوم در برابر جامعه مدنی، اصلاحات و مخالف با اندیشه جمهوریتی است که امام(ره) بنیانگذار آن بود و بر آن تاکید داشت.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر گفت: «خرداد 92 برای این گروه یک اتفاق غیرمنتظره بود؛ بنابراین آنها برای مقابله با جمهوریخواهی فعالیت خود را بیشتر کردند.»
او همچنین با بیان اینکه «گروه فشار یک زمینه تاریخی داشته و در یک تداوم تاریخی شکل گرفته است»، خاطرنشان کرد: این گروه در زمان امام خمینی(ره) نیز چنین اقداماتی را انجام می‌داد اما امام وقتی حرکت سازماندهی‌شده این گروه‌ها را به‌طور مثال در مساله حجاب مشاهده کرد، به وزیر کشور وقت دستور داد با این روند مقابله شود؛ بنابراین ما در آن دوره مشاهده می‌کردیم که آنها نمی‌توانستند ظهور و بروز زیادی داشته باشند.
ناصری ادامه داد: «در دولت‌های نهم و دهم بنیادهای اجتماعی و فرهنگی این جریان تقویت شد و اکنون راه مقابله با این جریان، شکل‌گیری اراده فراگیر در تمام سطوح حکومت است زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند با این جریان مقابله کند. البته باید سازوکارهای قانونی نیز برای این جریان فراهم شود تا آنها با شناسنامه اظهارنظر کنند.»
این عضو بنیاد باران در پایان با بیان اینکه «باید تفکیکی بین جریان‌های خودسر و منتقدان دولت انجام شود»، گفت: «بخشی از منتقدان دولت منسوب به جریان پایداری و دارای پایگاه اجتماعی و اقتصادی مشخصی هستند اما جریان خودسر که سخنرانی نوه امام را بر هم می‌زند، یک جریان بدون شناسنامه است و به همین جهت رییس‌جمهور هم تاکید می‌کنند که گروه‌های منتقد باید شناسنامه‌دار باشند.»
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تذکر 40 نماینده به وزیر کشور درباره خودسر‌ها
این‌روزها از هر دری تندرو می‌بارد. از حمله برخی خودسرها به کنسرت موسیقی گرفته تا لغو سخنرانی «سیدحسن خمینی» در دانشگاه بروجرد و برخی حاشیه‌سازی‌ها در آستانه ژنو. تذکر کتبی تابش میان خبرنگاران دست‌به‌دست می‌شود و خودش ساعتی در جمع خبرنگاران درباره ضرورت برخورد با هرگونه فعالیت متمرکز نیروهای خودسر به گفت‌وگو می‌نشیند. نماینده اردکان می‏‌گوید: «بازگشت خودسرها برای نظام هزینه‌بر خواهد بود و برخورد با نوه امام(ره) اتفاق ساده‌ای نیست که بخواهیم از کنار آن بگذریم، چنانچه وقتی در حرم امام خمینی سال‌های گذشته در هنگام سخنرانی به سیدحسن خمینی توهین شد، مقام معظم رهبری هم به این اتفاق واکنش نشان دادند، اما فراموش نباید کرد که توهین به نوه امام در دولت تدبیر و امید بسیار برای ما نگران‌کننده است. امیدواریم وزیر کشور به سرعت درباره جزییات این موضوع توضیح دهند.»طراحان تذکری که حالا 40 امضا پای آن ثبت شده، تابش و کمال‌الدین پورموذن هستند. این 40 نماینده در تذکر به وزیر کشور از او خواسته‌اند تا با خاطیان و تعلل‌کنندگان ممانعت از حضور سیدحسن خمینی در همایش برگزاری تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) در دانشگاه بروجرد و لغو این همایش برخورد کند. نمایندگان معترض در نامه خود تاکید کرده‌اند: «با اعمال فشار گروه‌های افراطی و بعضا خودسر از حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در این مراسم ممانعت شد و فرماندار و رییس شورای تامین بروجرد که خود باید تامین‌کننده امنیت اینگونه محافل و مجالس باشند، از وظیفه اصلی خویش تخطی و آسان‌ترین راه یعنی لغو مراسم را برمی‌گزینند که استاندار لرستان نیز نسبت به حل مشکل، پیگیری لازم را انجام نمی‌دهد.»در این تذکر تصریح شده: «جای تاسف دارد در دولتی که گرفتن نگاه امنیتی از جامعه، سرلوحه شعارهای آن است، در بروجرد، شهری که زادگاه حضرت آیت‌الله سلطانی بروجردی است، نواده این بزرگوار و حضرت امام(ره) نتواند به ایراد سخنرانی بپردازند.»احمد بخشایش‌اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در گفت‌وگو با «شرق» تاکید دارد که «دولت روحانی باید تکلیف برخورد‌کنندگان با سخنرانی سیدحسن خمینی را مشخص کند. چراکه عدم رسیدگی به برخوردهای اینچنین هزینه دارد و باید مشخص شود در پشت ماجرای این برخورد چه افراد و طیف‌های فکری و سیاسی بوده‌اند.»همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام‌خمینی(ره) قرار بود 16 و 17 اردیبهشت در دانشگاه دولتی آیت‌الله بروجردی(ره) با حضور حجت‌الاسلام «سیدحسن خمینی»، «آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» و حجت‌الاسلام «سیدهاشم رسولی‌محلاتی» برگزار شود که به‌دلیل اصرار برخی بر حذف سخنرانی سیدحسن خمینی، لغو شد. دانشگاه دولتی آیت‌الله بروجردی (ره) روز دوشنبه 15 اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «با کمال تاسف به سبب افراط‌گری افراط‌گرایان و تهدیدهای تشنج‌آفرین آنها و با نهایت شگفتی، برخی مسوولان و تاثیرگذاران این شهر، اصرار بر برگزاری همایش با حذف یکی از سخنرانان همایش (سیدحسن خمینی) را داشتند.»



دوشنبه, 22 ارديبهشت 1393 ساعت 09:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن