تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816296975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از توان شوراي شهر در جذب و حمايت سرمايه گذاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۱:۲۳ب.ظ)
استفاده از توان شوراي شهر در جذب و حمايت سرمايه گذاري استاندار همدان با اشاره به استفاده از ظرفيت و توان شوراي اسلامي شهر براي تقويت و حمايت سرمايه گذاري در اين شهر گفت: همدان را بايد از محل درآمد سرمايه گذاري آباد كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدناصر نيكبخت در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر همدان با استاندار و معاون عمراني استاندار با بيان اين مطلب افزود: سرمايه‌گذاري از بسترهاي درآمدهاي پايدار است كه شوراهاي اسلامي بايد در جذب و استقبال از سرمايه‌گذاران تلاش كنند.
نيكبخت با بيان اينكه شوراها در كنار دولت هستند، اظهار كرد: شوراهاي اسلامي مي‌توانند با همكاري و تعامل بازوي توانمندي براي دولت در خدمت‌رساني به مردم باشند.
وي با اشاره به نامگذاري سال 93 با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي افزود: امسال سال بسيار پرتلاش و پرتكليفي براي خدمتگزاران نظام است.
استاندار همدان، اقتصاد و فرهنگ را كار اصلي شوراها دانست و اضافه كرد: شوراها بايد مديريت ارشد استان را در شناسايي سرمايه‌گذاران كمك كنند.
محمدناصر نيكبخت با تأكيد بر اينكه مانعي بر بلند مرتبه سازي نيست، افزود: ديد استان بايد نسبت به سرمايه‌گذاري وسيع‌تر باشد و توسعه و آباداني را بايد در كنار حفظ محيط زيست ديد.
نيكبخت اضافه كرد: در امر روانسازي و تسهيل در سرمايه‌گذاري بايد شعار با عمل همسو باشد و اولويت مديريت ارشد استان اقتصاد، اشتغال و توسعه سرمايه‌گذاري است كه بدون دلبستگي به مسائل سياسي كارها را پيش خواهد برد.
وي با تأكيد بر اينكه با تنگ‌نظري نمي‌توان سرمايه‌گذاران را جذب كرد، گفت: بسترها را براي حضور سرمايه‌گذاران با حفظ خطوط قرمز شهري و فرهنگي بايد فراهم كرد.
استاندار همدان توسعه و آباداني شهر را در سايه وحدت و همدلي دانست و افزود: 23 درصد از كل اعتبارات عمراني كشور به استان‌ها اختصاص يافته است و مديران استاني بايد در راستاي جذب اعتبار از 77 درصد مابقي تلاش كنند و افرادي در پست مديريتي ابقا مي‌شوند كه بتوانند سهم مطالبات استاني را از مركز جذب كنند.
استاندار همدان در ادامه بر رعايت عقب‌نشيني معابر مربوط به ساختمان‌هاي اداري تأكيد كرد و گفت: لازم است كميسيون زيربنايي استان فعال شود تا از آسيب‌هاي بيشتر جلوگيري به عمل آيد.
محمدناصر نيكبخت مجموعه شوراي چهارم اسلامي شهر همدان را نسبت به شوراهاي ادوار گذشته توانمندتر دانست و اظهار كرد: اعضاي شوراي چهارم از صلاحيت و توانايي بيشتري برخوردارند بر اين اساس مي‌توانند بر اساس تجربيات و تخصص‌شان بهتر عمل كنند.
نيكبخت افزايش 93 درصدي بودجه شهرداري را درايت و ديد بالاي شوراي اسلامي شهر همدان دانست و اضافه كرد: اين اقدام نشان از همت و تلاش شوراي چهارم است كه بايد شرايط و بستر را براي تحقق اين بودجه مهيا كرد.
تحقق بودجه 93 شهرداري پشتيباني مديريت ارشد استان را مي‌طلبد
رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه با اشاره به افزايش 93 درصدي بودجه شهرداري در سال جاري اظهار كرد: با توجه به اينكه 60 درصد بودجه براي هزينه‌هاي عمراني تخصيص مي‌يافت امسال بر اساس برنامه‌ريزي و تدابير شوراي چهارم 75 درصد بودجه شهرداري براي عمراني و مابقي براي هزينه‌هاي جاري تخصيص يافته است.
رضا ميرزايي اولويت نخست درآمد شهرداري‌ها را صدور پروانه‌هاي ساختماني برشمرد و اظهار كرد: با توجه به كاهش متقاضيان اخذ پروانه، تحقق بودجه 93 همت مضاعف مسؤولان و پشتيباني و حمايت مديريت ارشد استان را مي‌طلبد، چرا كه با تحقق اين امر تا پايان سال جاري شهروندان شاهد تحول در محل زندگي خود خواهند بود.
ميرزايي با تأكيد بر جذب اعتبارات ملي و استاني براي پروژه‌هاي شهري افزود: بعضي از مسيرهاي شهر همدان از جمله مبادي ورودي شهر شامل بلوارهاي بسيج، آيت‌ا... نجفي و شهرك شهيد مدني زير بار ترافيكي استان‌هاي همجوار بوده و انتظار مي‌رود از اعتبارات ملي براي اجراي پروژه‌هاي اين مسيرها تخصيص يابد.
وي احداث كنارگذر در سه محور ورودي شهر همدان و تسريع در اين امر را ضروري دانست و گفت: جاي يك كميته تخصصي شهري در كنار كارگروه عمراني و امور زيربنايي استانداري كه بتواند نيازهاي مردم حريم شهر همدان را پيگيري كند، خالي است و بايد ضمن تشكيل اين كميته نمايندگاني هم از دستگاه‌هاي ذيربط از جمله شورا، شهرداري و راه و شهرسازي حضور داشته باشند.
وي با اشاره به مشكلات حاشيه‌نشيني در شهر همدان اضافه كرد: بخش عمده‌اي از ساخت و سازهاي حاشيه‌نشيني در كاربري‌هاي عمومي و به طور غيررسمي صورت گرفته و از آنجايي كه پنج منطقه از اين شهر آزمونه (پايلوت) توانمندسازي است اما حاشيه‌نشيني شهر همدان هلالي‌شكل بوده و بعضي از مناطق محروم از زيرساخت‌هاي لازم از جمله آب شرب است.
رئيس شوراي اسلامي شهر همدان بر ساماندهي حاشيه‌نشيني شهر تأكيد كرد و افزود: انتظار مي‌رود با داشتن ضوابط مناسب و با همكاري مسؤولان استاني در راستاي رفع مشكلات حاشيه‌نشيني اقدام كرد.
رضا ميرزايي ايجاد كمربند سبز در اطراف شهر همدان را ضروري دانست و گفت: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط و در رأس آنها استانداري، شورا و شهرداري بايد در اين زمينه وارد شده و هر چه سريع‌تر در ايجاد اين كمربندي اقدام كنند، چرا كه اين امر در زيباسازي و جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز بسيار مؤثر است.
ميرزايي در ادامه با اشاره به تشكيل هفت كميسيون در شوراي اسلامي شهر همدان، حضور نمايندگاني از اين كميسيون‌ها در جلسات استانداري را ضروري دانست و نيز خواستار حضور استاندار در جلسات شورا شد و گفت: بيشترين جمعيت استان در شهر همدان ساكن هستند لذا بهتر است براي برنامه‌ريزي‌ها و توسعه شهر جلسات مشتركي با مديريت ارشد استان برگزار كرد.
همدان نيازمند مديريت واحد شهري است
معاون عمراني استاندار همدان هم ايجاد مديريت يكپارچه را ضروري دانست و گفت: تغيير كاربري‌ها از حساسيت بالايي برخوردار است و امروز بايد از مديريت نقطه‌اي عبور كرده و مديريت سازه‌اي در اختيار مديريت شهري گذاشته شود.
محمدرضا عراقي با بيان اينكه تضادي بين شوراي اسلامي شهر همدان و استانداري وجود ندارد، افزود: هر كس در حوزه مسؤوليتي كه دارد براي خدمت به مردم به كار دعوت شده و مسير همه يكي است، بنابراين اختلاف نظر در بين اعضاي شورا مبني بر رقابت و دشمني نيست.
عراقي نيز با انتقاد از اينكه كارگروه امور زيربنايي استان در گذشته زياد به مسائل اساسي نپرداخته است، افزود: اميد است با كمك شوراي چهارم، تصميمات غلط گذشته را با تدابير اساسي اصلاح كرد.
طرح تفضيلي مورد توجه قرار گيرد
رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر همدان نيز در اين جلسه با بيان اينكه شهر همدان از گذشته سه طرح تفضيلي داشته است، گفت: بايد مطالعات لازم را براي طرح تفضيلي شهر آغاز كرد.
ابراهيم مولوي افزود: براساس يكي از طرح هاي تفضيلي شهر هزار و 500هكتار از باغات از محدوده شهر خارج شده و براساس اين مصوبه هيچ ساخت و سازي در اين زمينه نبايد صورت گيرد.
مولوي اضافه كرد: اين امر موجب گراني و كمبود زمين در همدان شده و بايد در طرح تفضيلي آينده توجه جدي به آن صورت گيرد.
وي با تأكيد بر تسهيل و روان سازي صدور پروانه هاي ساختماني اظهار كرد: شهر همدان از نظر معماري شهري با به هم ريختگي مواجه است و بايد با پهنه سازي و بلوك بندي در مناطق كمتر توسعه يافته اين مشكل را برطرف كرد.
تغيير کاربري از طريق شورا صورت بگيرد
در ادامه اين نشست سيد احمد حسني‌حلم عضو شوراي اسلامي شهر همدان تغيير كاربري‌ها را از اختيارات استانداري دانست و گفت: ضروري است اين اقدام از طريق شورا هم صورت پذيرد.
حسني‌حلم به مطالبات شهرداري همدان از نهادهاي دولتي اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه از يك سو نگهداري و آباداني شهر هزينه‌بر است و از سوي ديگر شهرداري از درآمدهاي دولتي بهره چنداني ندارد بر اين اساس مي‌طلبد مديريت ارشد استان تأكيدات لازم را به دستگاه‌هاي اجرايي براي پرداخت بدهي‌هاي خود به شهرداري داشته باشد.
وي رويه استاندار همدان نسبت به تقويت و جذب سرمايه‌گذار را قابل تحسين دانست و افزود: شوراي چهارم اسلامي شهر همدان بر اساس سياست‌گذاري‌هاي خود به دنبال انجام كارهاي ماندگار و اثرگذار براي شهروندان پايتخت تاريخ و تمدن ايران‌زمين است و در اين زمينه چنانچه زمينه فعاليت بيش از پيش فراهم شود متعاقباً موفقيت بيشتري نيز حاصل مي‌شود.
اين عضو شوراي اسلامي شهر همدان اضافه كرد: مشاركت شهرداري در سرمايه‌گذاري‌ها مي‌تواند در تسهيل امور سرمايه‌گذاري و انتفاع مردم از اين اقدام بسيار مؤثر باشد.
ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيررسمي در گرو برنامه‌ريزي مناسب است
علي‌اكبر نظري عضو ديگر شوراي اسلامي شهر همدان نيز در اين جلسه با بيان اينكه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي شهرها دچار حالت بي‌هويتي و آشفتگي شده‌‌اند، گفت: رفع اين معضل نيازمند ايجاد كارگروهي است كه بنا به فرموده و ديدگاه مقام معظم رهبري اصالت را به شهرها بايد برگرداند.
نظري با انتقاد از اينكه كمسيون زيربنايي استان موفقيت چنداني نداشته است، افزود: چرا كه در اطراف و باغات شهر همدان آسيب‌هاي زياد زيست محيطي مشاهده مي‌شود كه جلوگيري از اين آسيب‌ها نيازمند فعاليت بيشتر اين كميسيون است.
وي با تأكيد بر اينكه مديريت استان بايد همسو نگري در خدمت‌رساني مردم تمامي نقاط شهر داشته باشد، اظهار كرد: عدالت اجراي پروژه‌هاي عمراني در نقاط محروم و مرفه شهر بايد رعايت شود.
اين عضو شوراي اسلامي شهر همدان رسيدگي و ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيررسمي شهر را در گرو برنامه‌ريزي مناسب دانست.
جلوگيري از تخريب باغات همدان برنامه‌ريزي‌ مناسبي را مي طلبد
در ادامه نرگس نورا... زاده عضو ديگر شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينكه همدان اراضي زيادي در امر سرمايه‌گذاري به ويژه حوزه گردشگري دارد، افزود: جهت گسترش باغات همدان و جلوگيري از تخريب آنها بايد برنامه‌ريزي‌هاي مناسبي داشت و در كارگروه تخصصي اينگونه اراضي تعيين تكليف شود، چرا كه اراضي از جمله باغات مسير شورين قابليت تبديل به باغ شهر را دارند.
نورا... زاده با انتقاد از اينكه مطالبه‌گري در سطح مديران استان از مطالبات ملي و كم است، گفت: در امر توانمندسازي مناطق همدان دستگاه‌هاي مختلفي مسؤوليت دارند كه در دوره‌اي اين ادارات به اين مقوله توجه داشته‌اند اما اكنون حضور فعالي ندارند لذا مي‌طلبد مديران ذيربط به طور جدي پيگير مطالبات مردم در اين خصوص باشند.
اين عضو شوراي اسلامي شهر همدان همچنين از عدم پرداخت مطالبات شهرداري از سوي دستگاه‌هاي اجرايي انتقاد كرد و يادآور شد: دستگاه‌هاي دولتي بر اساس قانون بايد عقب‌نشيني در معابر اصلي را رعايت كنند كه تحقق اين امر نيازمند تأكيد مديريت ارشد استان است.
سرمايه‌گذاران بومي در اولويت دريافت امتيازات سرمايه‌گذاري باشند
حسين قراباغي رئيس كميسيون بودجه، حقوقي و اداري شوراي اسلامي شهر همدان نيز با اشاره به گازرساني به باغات، بر جلوگيري از تصميمات غلط تأكيد كرد و گفت: ضروري است در امر جذب سرمايه‌گذار و ارائه امتيازات به آنها، افراد بومي در اولويت قرار گيرند.
گفتني است مقرر شد هر 2 ماه يكبار جلسات مشتركي بين اعضاي شوراي اسلامي شهر همدان با استاندار برگزار شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن