تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام جرم قاضي برزيلي عليه شرکت داروساري آمريکايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۲۳ب.ظ)
اعلام جرم قاضي برزيلي عليه شرکت داروساري آمريکايي دادستان برزيل ، شرکت الاي ليلي آمريکا را به پرداخت هزينه هاي درماني کارگران برزيلي آلوده شده کارخانه اين شرکت محکوم کرده است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، بر اساس تاييد دادستان فدرال برزيل، در خون کارگران کارخانه الاي ليلي (Eli Lilly) نشانه هايي از مسموميت با فلزات سنگين مشاهده شده است.
قاضي آنتونييا ريتا مي گويد در آزمايشي که از 80 نفر از کارگران نمايندگي اين کارخانه داروسازي واقع در سائوپائولو گرفته شده است، تنها 3 مورد مسموميت وجود نداشته است.
براساس حکم قاضي، کليه کارکنان، کارمندان سابق و پيمانکاران وساير کساني که در عرض 6 ماهه اخير به نحوي با اين شرکت در ارتباط بوده اند بايد براي آزمايش مراجعه و در صورت آلودگي تمامي مراحل بهبود آنان با هزينه شرکت آمريکايي انجام پذيرد.
وکيل شرکت در اعتراض به اين حکم اعلام کرده است: هيچگونه شواهدي دال بر اينکه اين افراد در مدت حضور در کارخانه الاي ليلي دچار اين مشکل شده اند وجود ندارد.
بر اساس اعلام دادستاني و پزشکي قانوني برزيل، آثار فلزات سنگيني همچون سرب، آرسنيک، آلومينيوم، تيتانيوم و جيوه در خون اين افراد مشاهده شده و تعدادي از اين افراد به سرطان کبد و کليه دچار شده اند.
الاي ليلي شرکت بزرگ چندمليتي داروسازي است، که دفتر مرکزي آن، در «ايندياناپوليس» آمريکا قرار داشته و در 17 کشور دنيا داراي نمايندگي توليد است. شرکت الاي ليلي، اولين شرکتي بود، که اقدام به توليد انبوه پني‌سيلين، واکسن فلج اطفال و انسولين کرد. اين شرکت در حال حاضر بزرگترين توليد و توزيع‌کننده داروهاي روانپزشکي در جهان است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن