تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818917831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت های سرمایه گذاری تجار و صنعتگران ایرانی در عمان بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان شیرعلی زاده:
فرصت های سرمایه گذاری تجار و صنعتگران ایرانی در عمان بررسی شد
بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هدف عمده همایش تجار ایران و عمان بررسی پتانسیل های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری تجار و صنعتگران ایرانی در کشور عمان است.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن شیر علی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه همایش مشترک تجار و صنعتگران ایران و عمان که در بندرعباس برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: فعال کردن رایزن های بازرگانی در کشورها و ارتباط آنها با تجار و بازرگانان و همچنین پذیرش هیات های تجاری با رویکرد صادراتی و سرمایه گذاری در بهبود روابط اقتصادی با کشورها موثر است. شیر علی زاده هدف عمده این همایش را بررسی پتانسیل های اقتصادی موجود در منطقه برای صادرات مواد اولیه کالا به کشور عمان و ایجاد آمادگی صنعتگران، معدن کاران و بازرگانان استان جهت معرفی امکانات موجود در کشور عمان و حضور فعالین اقتصادی استان هرمزگان در نمایشگاه توانمندیهای صادراتی این کشور دانست. این مقام مسئول اظهارداشت: شرکت های ایرانی می بایست به عنوان شرکت های بستر ساز وارد کشور عمان شده و بتوانند توانمندیهای صادراتی ، تولیدی و خدماتی کشور ایران را معرفی نمایند که قطعا شرکت های صنعتی و تجاری می توانند بازار مناسبی را در عمان برای خود به وجود آورند. در ادامه این همایش طاهری مهر رایزن بازرگانی ایران در عمان با اشاره به توانمندیهای استان هرمزگان در زمینه محصولات کشاورزی مواد کانی و معدنی و همچنین محصولات شیلاتی ، فعالین بخش خصوصی توانایی حضور در بازار کشور عمان را دارند . واظهار داشت : مسافت اندک بین استان هرمزگان و کشور عمان خود یک مزیت صادراتی محسوب می گردد. وی ادامه داد: این کشور بشدت نیازمند واردات محصولات معدنی و سرمایه گذاری در این زمینه است که همین موضوع می تواند فرصت مناسبی را برای ایران بوجود آورد. طاهری مهر به مزیت های صادراتی ایران در بازار عمان اشاره کرد و گفت : مواد غذایی، مواد اولیه تولید سیمان، فولاد ، ورق آهن ، مصالح ساختمانی مانند سنگ و کاشی و سرامیک  ، از مهمترین نیازهای کشور عمان است. طاهری مهر تصریح کرد : یکی از مشکلات ما برای ورود محصولات کشاورزی به عمان ، حمل و نقل مستقیم و منظم دریایی است که متاسفانه در مواردی دیده شده میوه ها با کیفیت مناسب به بازار عمان نمی بریم که این موضوع باعث کاهش اعتبار محصولات ایرانی می گردد. وی همچنین در زمینه حمل و نقل هوایی و مسافر بین ایران و عمان افزود : از شهریور 91 خط هوایی ایران – عمان راه اندازی شد و با پیگیری های لازم مقرر شده است که تعداد پروازها به این کشور افزایش داده شود. و در ادامه فعالین اقتصادی سوالات خود را در زمینه چگونگی سرمایه گذاری و حضور در بازار کشور عمان مطرح نمودند و  همچنین صادرکنندگان مشکلات خود را در زمینه صادرات به کشور فوق الذکر بیان نمودند و خواهان رفع موانع موجود گردیدند. شیر علی زاده در پایان از تشکیل ساختارهای مشارکتی در زمینه تولید گندله و فولاد سازی فی ما بین صنایع معدنی کشور عمان و کارخانجات تولید فولاد استان هرمزگان را یکی  از زمینه های مناسب منطقه ای نام برد. وی همچنین از ایجاد زمینه برای کنسرسیوم صادراتی در زمینه های مواد کانی - معدنی و محصولات کشاورزی و شیلاتی برای صادرات ، زمینه برقراری ارتباط تجاری بین دو کشور فراهم نمودن و ایجاد خط مستقیم کشتیرانی برای صادرات ، برگزاری نمایشگاه توانمندیهای استان در کشور عمان ، ایجاد دفتر تجاری در کشور عمان ، پذیرش هیات های تجاری همزمان با رویداد تجاری ، احداث شهرک های صنعتی و صدور ویزای مدت دار برای فعالان اقتصادی خبر داد.    


۱۳۹۳/۲/۲۱ - ۱۶:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن