تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820828998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسابقات کشتی پهلوانی ارومیه به بین المللی شدن می اندیشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسوول ورزش محلات شهرداری ارومیه: مسابقات کشتی پهلوانی ارومیه به بین المللی شدن می اندیشد ارومیه - ایرنا - مسوول ورزش محلات و شهروندی شهرداری ارومیه گفت: مسابقات کشتی پهلوانی ارومیه به بین المللی شدن می اندیشد چرا که این شهر توانمندی و ظرفیت خوبی در میزبانی مسابقات فراملی دارد.


مصطفی میلانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشتی باستانی و پهلوانی یکی از ورزش های سنتی منطقه آذربایجان غربی است که ریشه در فرهنگ منطقه دارد ولی تاکنون مورد بی مهری و غفلت قرار گرفته که امسال قصد داریم در صدد احیای این رشته اصیل و قدیمی اقدامات موثری به انجام برسانیم.
وی اظهار کرد: ما با الگوگیری از استانهای لرستان، خراسان شمالی و جنوبی که این مسابقات را در فضای باز برگزار می کنند اقدام به برگزاری نخستین دوره کشتی باستانی و پهلوانی در سالن روباز آمفی تئاتر ائللرباغی با گنجایش پنج هزار نفر کرده ایم و اقدامات گسترده ای در این راستا صورت گرفته است.
میلانی افزود: این مسابقات روز 23 اردیبهشت ماه جاری همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و در گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد محمد باوندپور پهلوان نامی و محبوب شهر ارومیه برگزار می شود.
وی ادامه داد: جلسات هماهنگی این مسابقات ماهها پیش با موافقت شهردار ارومیه و با حضور مسوولان هیات های ورزش باستانی و زورخانه ای، ورزش های همگانی، کشتی، جودو، رزمی، پرورش اندام و هیات بومی محلی برگزار و تمامی برنامه ریزی های فنی و اجرایی به صورت کامل منظم و کارشناسی به انجام رسیده است.
میلانی گفت: کشتی گیران در سه وزن مثبت 70، مثبت 80 و مثبت 90 کیلوگرم شرکت می کنند و مراسم وزن کشی عصر روز دوشنبه /22 اردیبهشت/ در سالن تختی ارومیه برگزار و یک دوره توجیهی قبل از مسابقات برای ورزشکاران برگزار می شود.
وی افزود: جوایز این مسابقات یک راس قوچ و یک کمربند پهلوانی برای نفرات برتر هر سه وزن می باشد ولی برای قهرمان وزن مثبت 90 کیلوگرم سنگین وزن علاوه بر جوایز ذکر شده بازوبند پهلوانی و عنوان پهلوان شهر ارومیه از دست شهردار ارومیه در سال 93 اعطا می شود.
میلانی گفت: مسابقات از ساعت 13 بعد از ظهر آغاز می شود و تا 10 شب ادامه دارد و رییس فدراسیون کشتی در صورت فراغت از برنامه های مسابقات کشتی جهانی تهران، مقامات عالی رتبه استان و امام جمعه استان میهمانان ویژه این مسابقات هستند.
وی افزود: برپایی نمایشگاه آیین های بومی و محلی، غذاهای سنتی و لباس محلی، تجلیل از پدران نمونه و اجرای مراسم نورافشانی و برنامه های فرهنگی از جمله مراسم جنبی این مسابقات می باشد.
میلانی گفت: قصد داریم دومین دوره این مسابقات را به صورت بین المللی و با حضور کشورهای روسیه، عراق، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، نخجوان، اوکراین، روسیه گرجستان، و استان های صاحب کشتی کشور همچون کرمانشاه، مازندران، زنجان و اردبیل برگزار کنیم و بر این برنامه خود بسیار مصمم هستیم.
وی گفت: شهر ارومیه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در میزبانی مسابقات بین المللی بسیار غنی است و در این راستا هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی نداریم.
7126/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن