تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821257746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارگاه آموزشی مدیران سازمان دانش اموزی شهر تهران در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: كارگاه آموزشی مدیران سازمان دانش اموزی شهر تهران در سال 93 خبرگزاری پانا : اولین كارگاه آموزشی مدیران سازمان دانش آموزی شهر تهران در راستای هویت و ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با حضور قائم مقام سازمان دانش اموزی شهر تهران برگزار شد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ساعت 12:11



به گزارش خبرنگار پانا: داود روستایی قائم مقام سازمان دانش آموزی شهر تهران ابتدا پیرامون انواع سازمان بحث و تبادل نظر نمودند و عنوان نمودند كه چهار نوع سازمان عمومی در جامعه وجود دارد كه عبارت است از :ا- سازمانهای مولد یا اقتصادی كه ماموریت اصلی این سازمانها تامین كالاو خدمات می باشد.2- سازمان های انطباقی كه در صدد تولید دانش جدید و یافتن راه حلهای ابتكاری هستند مثل دانشگاه ها و موسسات پژوهشی 3- سازمان ها ی مدیریتی كه مردم و منابع را كنترل و هماهنگ می كنند 4- سازمانهای نگهدارنده كه به اجتماعی كردن و آموزش مردم برای ایفای نقش های مختلف در جامعه می پردازندكه سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی از نوع چهارم می باشد و ماموریت اصلی آ ن اجتماعی كردن دانش آموزان است.
وی در ادامه بحث انواع تربیت را با توجه به شئون حیات انسان و براساس ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان نمود و گفت انواع تربیت عبارتند از : 1- تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی 2- تربیت زیست بدنی 3- تربیت اجتماعی و سیاسی
4- تربیت اقتصادی و حرفه ای 5- تربیت علمی و فناوری 6- تربیت هنری و زیباشناختی تعریف شده است كه وی در ادامه متذكر شد كه متربیان باید در همه ساحت های یاد شده مجموعه ای از شایستگی های فردی و جمعی لازم را كسب نمایند اما سازمان دانش آموزی وظیفه تربیت دانش آموزان در تمامی ساحت ها را ندارد بلكه این سازمان در كنار سایر بخش های نظام تعلیم وتربیت مسئولیت نقش دهی دانش آموزان در ساحت تربیت اجتماعی را بر عهده دارد .
داود روستایی ماموزیت اصلی سازمان را زمینه سازی برای اجتماعی شدن دانش آموزان را عنوان نمود تا قادر باشند امروز و فردای خودرا مدیریت نمایندو با اشاره به حدیثی ازامام علی (ع) می فرمایند: بهترین مطالبی كه شایسته است نوجوانان یاد بگیرند چیزهایی است كه در بزرگسالی مورد نیازشان باشد و بتوانند در زندگی اجتماعی از آنها استفاده كنند وی در ادامه اجتماعی شدن را اینگونه تعریف نمود :اجتماعی شدن جریانی است كه در آن انگیزه ها ، طرز تلقی ها ، مهارت ها و رفتارهای فرد شكل می گیرد تا ایفای نقش كنونی یا آتی آو در جامعه مناسب و مطلوب شناخته شود. طبیعی است كه شدت و طولانی بودن ارتباط شخص با این نهاد ها باعث تاثیر پذیری بیشتر او از آنهاست
قائم مقام سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی گام های تربیت اجتماعی دانش آموزان را در گام اول سنجش و ارزیابی سرمایه های فرهنگی دانش اموزان عنوان نمود .گام دوم را گروه بندی دانش آموزان متناسب با سرمایه ها و ظرفیت ها یا عبارت بهتر تشكل سازی مطرح نمود.گام سوم را برنامه ریزی برای افزایش سرمایه فرهنگی اعضا از طریق آموزش و توسعه مهارت های اجتماعی آنان مثل مهارت در گفتگو ، مهارت در سخنوری و فن بیان، تعامل با دیگران، نویسندگی خود مدیریتی رهبری گروه تصمیم گیری جرات ورزی حل مسئله اداره جلسه مدیریت برنامه ها ی فرهنگی و ... اشاره نمود و در نهایت گام چهارم تربیت اجتماعی را میدان گشایی برای دانش آموزان جهت مشاركت در فعالیت های اجتماعی به منظور تمرین و تثبیت مهارت های آموخته شده عنوان نمود وی در پایان خاطر نشان نمود كه سازمان دانش آموزی در راستای اجرای ماموریت اصلی خود كه همان تربیت اجتماعی است در میدان های كاری  مثل پیشتازان و فرزانگان مجلس دانش آموزی خبرگزاری پانا شهردار مدرسه كتاب یار یاور مربی معلم یار مجمع خیرین دانش آموز همیار انرژی جلسات گفتمان آزاد با سخنرانی های دانش آموزی كه جزئی از ساختار و بدنه سازمان دانش آموزی برنامه ریزی می نماید و ماموریتهای سازمان دانش آموزی در جهت تكامل برنامه سایر نهاد از جمله بسیج دانش آموزی و هلال احمر و انجمن های اسلامی می باشد.
دهقان مدیر عامل خبرگزاری پانا: پانا یك نهادی است كه بسیاری از نیازهای معنوی و آموزشی دانش آموزان را تامین می نمایدوبی این نیازهارا  نیازبه آگاهی و دانایی و نیاز به دانش را بیان نمودد . پانا با جذب خبرنگار دانش آموزی مهارتهای چون تمركز بر حواس دقت درست شنیدن و نقل قول كردن و ... را برای دانش آموزان فراهم می سازد .
مدیرعامل خبرگزاری پانا: دانش آموزان خبرنگار با نقد یك حادثه یا واقعه است كه با چشم تیز بین و حواس جمع و با توجه به اطراف می توانند به جمع آوری دقیق اطلاعات بپردازند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن