تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813344005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش مرگ‌هاي ناشي از تصادف طي سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۵۴ب.ظ)
مديرکل پزشکي قانوني استان قم عنوان كرد: افزايش مرگ‌هاي ناشي از تصادف طي سال گذشته مديرکل پزشکي قانوني استان قم از روند رو به رشد تعداد کشته شدگان در اثر سوانح رانندگي سال 92 نسبت به سال قبل در قم خبر داد و گفت: از ميان کشته شدگان در تصادفات استان، تعداد مردان بيش از دو و نيم برابر زنان بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حميد صديقي آخا با اشاره به آمار مقايسه‌اي از تعداد کشته شدگان در تصادف در سال هاي 91 و92 گفت: بررسي آمارها حاکي از آن است که تعداد کشته شدگان در اثر تصادف در سال 92 نسبت به سال قبل از آن، با افزايش يک و هفت دهم درصدي، روندي رو به رشد داشته است. در اين ميان، تعداد مردان، بيش از دو و نيم برابر تعداد قربانيان زن بوده است.
وي، ضمن بيان اين مطلب، به شرايط جغرافيايي و مسير ارتباطي اين استان اشاره کرد و افزود: شاهراه ارتباطي تهران –قم اصلي ترين مسير عبورو مرور در کشور است که همه ساله حجم قابل توجهي از حوادث رانندگي منجر به مجروحيت يا فوت را در اعداد و ارقام ثبت شده بنام قم، به خود اختصاص مي دهد.
مدير کل پزشکي قانوني قم افزود: اهميت اين مساله وقتي بيشتر روشن مي‌شود که در نظر بگيريم به عنوان مثال، در سال 92 آمار فوت شدگان در حادثه تصادف اتوبوس هاي اسکانيا دراتوبان تهران-قم، باعث مثبت شدن نرخ رشد فوت تصادفات در اين استان شده است.
به گفته وي در سال 92 تعداد افراد فوت شده در سوانح ترافيکي در اين استان 349 مورد بوده که از اين تعداد 257 نفر مرد و مابقي زن بوده اند.
وي همچنين رشد تعداد فوت شدگان تصادفي را نسبت به سال 91 رقمي معادل يک و هفت دهم درصد اعلام کرد.
صديقي آخا در خصوص آمار مربوط به مصدومين حوادث رانندگي سال 92 در استان نيز اعلام کرد: خوشبختانه در اين خصوص، نسبت به سال 91 با روند کاهشي مواجه بوديم.
وي افزود: بر طبق آمارهاي رسمي موجود، تعداد مصدومان حوادث رانندگي در سال 92 در استان، جمعا 8 هزار و 74 نفر بوده که در اين ميان تعداد 5 هزار و 853 نفر مرد و 2 هزار و 221 نفر هم زن بوده اند. اين تعداد در مقايسه با آمار سال 91 به ميزان 4.6 دهم درصد کاهش نشان مي‌دهد.
شايان ذكر است در حالي که تعداد مجروحان تصادف در استان در سال 91 نسبت به سال 90 با رشدي نزديک به هفت درصد روبه رو بوده، اما کاهش اين تعداد در سال 92 بيانگر نتيجه بخش بودن برنامه‌هاي پياده شده در راستاي کنترل ترافيک و انظباط در رانندگي در سطح استان بوده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن