تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818955711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي مانور درمان اضطراري در مناطق محروم دلفان/ 1700 روستایی خدمات درمانی دریافت کردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش خبري/
اجراي مانور درمان اضطراري در مناطق محروم دلفان/ 1700 روستایی خدمات درمانی دریافت کردند
نورآباد - خبرگزاري مهر: هفته هلال احمر بهانه اي شد تا كادر درماني جمعيت هلال احمر استانهاي لرستان و خوزستان در قالب مانور درمان اضطراري در راستاي تقويت و آمادگي استعدادها داوطلبين، ورود سريع هلال احمر در بحران هاي احتمالي و محروميت زدايي عزم خود را براي ياري رساندن و درمان بيماران نيازمند مناطق محروم به كار گيرند.



به گزارش خبرنگار مهر، دهستان ميربگ جنوبي بخش مركزي شهرستان دلفان - محل برگزاري مانور درمان اضطراري- با 40 روستا و جمعيت هشت هزار نفر از محرومترين دهستانهاي استان لرستان است كه به رغم اقدامات انجام شده همچنان از محروميت رنج مي برد. كادر درماني جمعيت هلال احمر با حضور در اين منطقه محروم بيماران نيازمند را به صورت رايگان درمان و خدمات غربالگري، بهداشتي، روانشناسي و تغذيه را به ساكنان اين دهستان محروم ارائه كردند.

خوشحالي و رضایت مردم اين منطقه محروم از اينكه گروهي براي مداواي آنها به محل زندگيشان آمده و خدماتي به صورت رايگان به آنها ارائه می کردند نیز به خوبي ملموس بود. يكي از كارشناسان اعزامي از معاونت توانبخشي سازمان جمعيت هلال احمر كشور كه در اين منطقه محروم حضور داشت به مهر مي گويد: يكي از حوزه هاي بسيار مهم سازمان جمعيت هلال احمر كشور اداره كل درمان اضطراري در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشي است كه اين اداره كل در تمام استانها در واقع شاخه ها و شعبه هايي دارد. دكتر علي دنده بار مي گويد: همكاران داوطلب جمعيت هلال احمر و كل معاونت هاي بهداشت، درمان و توانبخشي هلال احمر در استانها بر اساس تقسيم بندي كه داريم استاني به عنوان ميزبان برنامه خود را شروع مي كند و استانهاي معين به اتفاق اين استان تيم هاي درمان اضطراري را اعزام می کنند.

وي مي گويد: تيم معاونت درمان و توانبخشي كه يك تيم ويژه اضطراري است وارد اين روستاها مي شود و با اطلاع قبلي از آمار جمعيت روستاها ضمن ارائه خدمات به مردم در راستای حفظ آمادگي برای مقابله با بحرانهاي احتمالي تمرین می می کند. وي مي گويد: امروز ما توفيق داشته ايم كه با ميزباني جمعيت هلال احمر استان لرستان و شهرستان دلفان و معين بودن استان خوزستان وارد روستاهاي محروم "مله خان" و "دمباغ" از توابع دهستان ميربگ جنوبي بخش مركزي شويم.

دنده بار ادامه می دهد: در این راستا يک پوشش بسيار خوب از نظر بهداشت، درمان، مراقبت از كودك و مادر و مراقبت از بحرانهاي رواني كه در صورت بروز حوادث احتمالي بوجود مي آيد فراهم شده است كه بخشداري، دهياري ها و شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان همكاري بسيار خوبي با تيم هاي ما داشته اند.                                                          رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان دلفان نیز به مهر مي گويد: اين مانور به مدت سه روز در يكي از محرومترين مناطق استان لرستان در گراميداشت هفته هلال احمر برگزار شد.

عباس اكبري مي گويد: در اين مانور از تعداد 6 پزشك ، چهار ماما، چهار پرستار و پنج روانشناس و كارشناسان تغذيه و بهداشت و محيط جهت ارائه خدمات رايگان به مردم اين دهستان محروم استفاده شده است. وی یادآور شد: در جریان سه روز برگزاري اين مانور به هزار و 700 نفر از مردم اين منطقه خدمات رسانی صورت گرفته است. بخشدار مركزي دلفان نیز با بیان اینکه دهستان ميربگ اين بخش از ابتدايي ترين امكانات و خدمات محروم هستند مي گويد: با توجه به اينكه اين منطقه از محروميت هاي فراواني رنج مي برد انجام اينگونه خدمات علاوه بر اينكه در پيشگاه خداوند متعال از ارزش بالايي برخوردار است نياز مردم اين روستاها به خدمات درماني و بهداشتي نیز تا حدودي رفع خواهد شد.

ابوالقاسم خسروپور ادامه می دهد: برپايي اين گونه برنامه ها زمينه را براي خدمات رساني بهتر به نيازمندان فراهم مي كند كه اميدواريم اين موضوع در آينده در اين منطقه محروم نیز ادامه پيدا كند. بنابر این گزارش شهرستان دلفان با 446 روستا و 147 هزار نفر جمعيت داراي سه بخش مركزي، كاكاوند و خاوه است و در شمال غربي استان لرستان و در همسايگي استانهاي همدان و كرمانشاه قرار گرفته است.














۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن