تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816217107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم رضا به جمال ابن الرضا(ع) روشن شد/ توجه امام نهم به پاسخگویی شبهات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم به مناسبت ولادت جوادالائمه(ع)/
چشم رضا به جمال ابن الرضا(ع) روشن شد/ توجه امام نهم به پاسخگویی شبهات
قم - خبرگزاری مهر: سرانجام همزمان با دهم رجب المرجب سال 195 هجری، انتظار شیعیان و امام رضا(ع) به پایان رسید و همان گونه که امامان پیشین آمدنش را خبر داده بودند، ابن الرضا امام جواد(ع) به دنیا آمد و شهر مدینه و دل عاشقان امامت را روشن کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، امام رضا(ع) سال‌ها منتظر تولد فرزند بود به طوری که در زمان به دنیا آمدن امام جواد(ع) در حدود 45 سال سن داشت، از این رو با تولد جوادالائمه(ع) شادی زیادی در میان شیعیان و پیروان امام هشتم(ع) به وجود آمد. امام جواد(ع) در دوران کودکی خود زیر نظر امام رضا(ع) تربیت و پرورش یافت تا اینکه بعد از شهادت پدر بزرگوارش علی بن موسی الرضا(ع) به دست مامون، در حالی که هفت و نیم ساله بود به مقام امامت رسید، به همین دلیل در میان امامان معصوم، ایشان به عنوان جوان ترین امام مشهور است. امام نهم(ع) در دوران عمر مبارک خود به جهت ویژگی های اخلاقی و رفتاری و فضائل و کمالات فراوانی که داشت به القاب مختلفی منتسب بود که از جمله آنها می توان به تقی، جواد، فاضل، صادق، صابر، مرتضي، مختار، متوكل، متقي، زكي، قانع، نجيب، عالم و ... اشاره کرد. جواد الائمه(ع) در دوران امامت خود بارها با مکر مامون و معتصم عباسی رو به رو شد و سرانجام هم توسط همسرش و به وسیله زهری که معتصم به او داده بود، مسموم شد و در آخر دیقعده سال 220 هجری و در حالی که 25 سال از عمر مبارکش می‌گذشت در بغداد به شهادت رسید و پیکر پاکش در کنار جد بزرگوارش حضرت موسی بن جعفر(ع) در محلی که به کاظمین معروف است به خاک سپرده شد. امام جواد(ع) پاسخگویی به شبهات را به شکل جدی دنبال می‌کرد استاد حوزه و دانشگاه درباره خصوصیات امام نهم شیعیان گفت: توجه امام جواد(ع) در پاسخگویی به شبهات از مهمترین درس هایی است که باید از این امام گرفت. سيد جواد ميرخليلي در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع) گفت: اهتمام به مناظرات علمی و برخورد با فرقه‌های انحرافی مهمترین مسئله در خصوص زندگی امام جواد(ع) است که باید بدان توجه داشت. وی ادامه داد: این امام بزرگوار در تمامي مناظراتي كه چه از سوي بزرگان شيعه براي امتحان علم الهي اين امام خردسال و چه از سوي حكومت يعني مامون و معتصم برگزار مي شد، پيروز مي شدند و اين نشان از جايگاه خاص ايشان در آن مقطع دارد. استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: با اينكه مامون با اهداف گوناگون و به خصوص انگيزه هاي سياسي در راستاي عوام فريبي، دختر خود را به همسري حضرت امام جواد(ع) درآورد، اما امام توطئه‌هاي وي را نقش بر آب كردند و از اين طريق مانع سركوب سران تشيع و ياران برجسته خود توسط عوامل خليفه شدند. وی ادامه داد: زندگي كوتاه امام جواد(ع) سرشار از درس‌هايي است كه می‌تواند براي جامعه اسلامي امروز ما به كار آيد؛ به گونه‌اي كه مي‌توان به تعميق و گسترش مناظرات علمي و پاسخگويي به شبهات مردم اشاره كرد كه امروز اين بحث به خصوص بايد در محافل علمي جدي گرفته شود. خلیلی ابراز داشت: قبل از اينكه مكاتب و جريانهاي انحرافي مختلف و عرفانهاي نوظهور كاذب به سراغ جوانان بيايند و آنها را از راه اسلام حقيقي دور سازد، باید با تأسی به امام نهم شیعیان اين بزرگان ديني و حكومت باشند كه به سراغ اين شبهات رفته و در محافل علمي همچون دانشگاهها و ديگر مراكز علمي، كرسيهاي نقد اين افكار و انديشه ها را راه اندازي كنند تا علاج واقعه را قبل از وقوع كرده باشند.


۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۱۲:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن