تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814057952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بار دیگر در تونس جنجال آفرید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بار دیگر در تونس جنجال آفرید تهران - ایرنا - موضوع عادی سازی روابط تونس با رژیم صهیونیستی بار دیگر به موضوعی جنجالی در مجلس موسسان این کشور تبدیل شد.


شبکه ˈالمیادینˈ روز شنبه اعلام کرد: درخواست گروهی از نمایندگان مجلس موسسان تونس برای سلب اعتماد از دو وزیر کابینه این کشور به دلیل انجام اقداماتی در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از دستور کار مجلس موسسان خارج شد و این اقدام جنجال زیادی را در این مجلس ایجاد کرد.
حدود 80 نفر از نمایندگان مجلس تونس، وزرای گردشگری و امنیت را متهم کردند، با توجه به ورود تعدادی از گردشگران اسرائیلی به جزیره ˈجرباˈ، مایل به عادی سازی روابط با این رژیم هستند.
بر همین اساس، نمایندگان معترض درخواست سلب اعتماد از این دو وزیر را به هیات رییسه مجلس موسسان توسن ارایه کردند، اما بدون رای گیری این دو درخواست از دستور کار مجلس این کشور خارج شد.
هر ساله هزاران یهودی برای شرکت در یک مراسم مذهبی در ˈکنیسهˈ تاریخی در جزیره جربا وارد تونس می شوند، اما امسال 61 گردشگر اسرائیلی هم وارد خاک اصلی تونس شده اند.
جلسه استیضاح دو وزیر در مجلس موسسان تونس به جلسه ای جنجالی تبدیل شد، اما رای گیری برای سلب اعتماد از آنان صورت نگرفت.
یکی از نمایندگان مجلس موسسان تونس گفت: جلسه استیضاح دو وزیر جلسه بسیار مهمی بود، زیرا توجه همه را به سوی اصول تغییرناپذیر مورد توافق ملت تونس جلب کرد. نمایندگان مردم تونس در مجلس این کشور در این جلسه تاکید کردند که موضع رسمی دولت تونس باید مطابق با خواسته و نظر ملت باشد و ملت بر اصل ثابتی به عنوان حمایت از فلسطین پایبند است.
به گزارش المیادین ، نمایندگان تونس گفتند که قابل قبول نیست که کسی با گذرنامه صهیونیستی وارد خاک تونس شود، اما ملت ما از حضور یهودیان سراسر جهان در مراسم مذهبی خود در جزیره جربا استقبال می کنند.
وزیر امنیت تونس با رد اتهام ها علیه خود مبنی بر عادی سازی روابط با اسرائیل گفت که دادن روادید به گردشگران اسرائیلی اقدامی است که از سال ها قبل اجرا می شود.
محافل سیاسی تونسی تاکید می کنند که کسی در تونس با یهودیان یا با پدیده ورود گردشگران مشکلی ندارد، اما مشکل اصلی با کسانی است که خاک فلسطین را اشغال کرده اند و از هیچ اقدامات نژادپرستانه ای علیه فلسطینی ها خودداری نمی کنند. رونق گردشگری و رشد اقتصادی در تونس اصلی مسلم برای همه است و این امر بدون دادن امتیاز به صهیونیست ها امکان پذیر است.
المیادین نوشت: گرچه دو وزیر تونسی از خطر سلب اعتماد در جلسه مجلس موسسان این کشور عبور کردند، اما موضوع ˈخط قرمزˈ عادی سازی روابط با اسرائیل همچنان اولویت مردم و محافل سیاسی تونس باقی خواهد ماند.
خاورم 1491**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن